Gå til innhold

Noen som har barn med kumelk-allergi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom hos legen med en avføringsprøve til jenta mi på snart 4 år. Da spurte jeg om de hadde fått svar på blodprøvene hun tok forrige uke, da jeg har cøliaki selv og hun har hatt alle symptomer. Da sa hun i skranken at de viste kumelk-allergi. Hun sa det var så mange prøver at vi fikk vente til vi skal til legen om et par dager og få ordentlige svar.

Men skal jeg da bare slutte å gi henne kumelk nå? Vil jo ikke at hun skal ha unøvendig vondt i magen. Hun er blitt slapp og forandret seg veldig i det siste. Vil bare være hjemme og ligge på sofaen og se tv osv.. Tidligere ville hun bare være ute hele dagen.

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn på tre år med melkeproteinallergi, han kan ikke få melk i det hele tatt, får utslett, hovner opp, pustevansker osv(hatt små uhell i bhg). Hvis jenta di har fått melk før, kan det være laktoseintoleranse dama i skranken mener? Da finnes det jo laktosefri melk som kan brukes? Men er langt fra ekspert på området, så hvis hun kan klare seg uten melk frem til legebesøket så kan det jo ikke skade å holde henne unna det. Når det er en kort periode. Da ser du kanskje også om symptomene hennes blir bedre. For å finne ut av allergi og intoleranser brukes det ofte å kutte matvaren i en periode for å sette den inn igjen, for å deretter se hvordan kroppen reagerer. Håper dere finner ut av det, så jenta di slipper å være i dårlig form. Lykke til, og masse god bedring! :)

Skrevet

Husk at det ikke holder å kun holde henne unna vanlig kumelk om det er allergi - hun må holdes unna alle melkeprodukter også, som yoghurt, gomme, hvitost,etc.

Derfor må dere lese bak på alle produkter dere kjøper - altså innholdsfortegnelsen..... Vær obs på at en typisk felle er at man får mat stekt i smør...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...