Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #1 Skrevet 27. september 2012 Min lille baby på 4 mnd og en uke ruller ikke rundt, tar ikke tak i beina sine, osv. Eneste han gjør er og ligge der, sparker litt med beina og spiser på henda sine. Veldig fornøyd og blid liten gutt, men mine venninner reagerer på at han "bare ligger der, fordi dems ungen gikk når de var 2 mnd " neida, litt overdrevet.. Men er han veldig sent ute?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Ok takk. Blir jo litt nervøs når folk sperrer opp øya, fordi "han kan jo ingenting" Sier venner.. Men da kan jeg be dem holde tett neste gang. Takk
-spent- Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Har en slik bedagelig baby jeg også :-P Han er 4,5 mnd og prøver ikke å rulle en gang. Han snur seg og ser til siden litt innimellom, ellers er han fornøyd med "bare å ligge der" :-) Storesøster rulla da hun var 3 mnd, så jeg har nok venta litt på at lillebror skal gjøre det ja :-P
Chelseafan Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 er vel opp og ned på barn det, kjenner en som akkurat har begynt og sitte og han er snart 1 år
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Min lille baby på 4 mnd og en uke ruller ikke rundt, tar ikke tak i beina sine, osv. Eneste han gjør er og ligge der, sparker litt med beina og spiser på henda sine. Veldig fornøyd og blid liten gutt, men mine venninner reagerer på at han "bare ligger der, fordi dems ungen gikk når de var 2 mnd " neida, litt overdrevet.. Men er han veldig sent ute? Noen begynner å rulle når de er 3 mnd. Mange kommer seg fra mage til rygg når de er 2 mnd, men som oftest er det at de er så ustabile og hodet så tungt at de mister balansen og tipper over. (selv om de kan gjøre det bevisst, er det fremdeles bare tipping.) Det at han spiser på hendene sine er veldig bra, og helt i rute. Det er store individuelle forskjeller, og når han er 9 mnd bør han ha begynt å rulle, så han har god tid ennå
Dini Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Unnskyld meg, men du er heldig! Her rullet baby rundt 3 mnd og 3 uker gammel, og nå er hun overalt (går overalt.. må jo holde seg fast da..). Det er rimelig slitsomt til tider. Trodde jeg ønsket meg en baby som utviklet seg kjapt, men nå vet jeg bedre til nestemann! Og slapp heeeelt av. Babyen din er ikke tregt utviklet i det hele tatt.. Heller mer normal
Ikkesåallerværst Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 (endret) Kan godt hende han kan hvis han hadde villet, men han kanskje tar livet med ro og har det fint med å ligge og titte. Min har rullet, skyver seg bakover, tatt i tærne, men han ligger for det meste på teppet, spreller, sutter på hånda og gurgler. Ikke så lenge av gangen alene, da. Må ha selskap . Han er straks fem måneder. Endret 27. september 2012 av Ikkesåallerværst
Linerlen og pipipen Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Min er akkurat 6 mnd og har bare tatt på tærne sine et par uker. Og å rulle gjør han heller ikke. Han er litt seint ute. Det er store forskjeller på barn. Noe gjør de tidlig, noe gjør de sent.
Cornelianelia Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Barn utvikler seg i forskjellig tempo. Men når du skriver at han ligger der, mener du da på rygg eller mage. La ham ligge masse på magen for å trene muskler i rygg og nakke!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Begge deler. Men han vil ikke ligge på magen så lenge av gangen. Max 5 min, og da har han sutret en god stund. Han prater og ser jo at han koser seg. Men han er så slækk i forhold til førstemann. hehe. Men da vet jeg at alt er fint og normalt, han tar livet med ro, så da er jo det bare kjempe fint hi
Sli1 Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 De finner ikke føttene sine før de er rundt 6 mnd:) har selv en på 4,5 mnd og han ruller heller ikke:) ruller seg på siden og ligger og kikker,men snurrer ikke rundt.. Helsesøster sa at dette var helt normalt;)
4 trollunger Skrevet 27. september 2012 #13 Skrevet 27. september 2012 (endret) Alle barn utvikler seg i forskjellig tempo, så det kan derfor være stor forskjell mellom babyer på samme alder. Ikke bekymre deg! Før du aner det så rulles det, åles, krypes osv :-) Nyt tiden med lille "stasjonerte" gullet......plutselig flyr du etter for å ta ham igjen ;-) Har selv en liten gutt på nå 6mnd som har funnet ut at verden er såååå stor og skal utforske alt....trenger ikke treningssenter jeg nå ;-) Endret 27. september 2012 av 4 trollunger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå