Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 For første gang tenkte vi å ikke gi melk til gutten vår når han våkner på natten. Flaska skulle vel vært tatt vekk for lenge siden, for han trenger den strengt talt ikke lenger. Det har vel blitt en vane, og han har våknet for melk til nesten nøyaktig samme klokkeslett hver natt. Kun en gang om natten heldigvis, og jeg tror det er derfor vi har latt han få den melken så lenge også. Uansett, nå har han vært våken siden 12. Bare skreket og skreket. Har tilbudt vann, men det ville han ikke ha. Den eneste måten å roe han ned på, er å la han sove på brystet mitt mens jeg sitter i lenestolen på rommet hans. Har lagt han ned og går inn jevnlig for at han skal vite at jeg er der. Skrikingen går i perioder, fra skikkelig skriking til bare litt babling for seg selv. Er det noen som har tips til meg? Noe jeg IKKE må gjøre, eller noe jeg ikke har tenkt på? Har lyst til å gi etter og gi melk, for da vet jeg at han sovner igjen med en gang og sover til 8. Men så kan vi jo ikke fortsette med det i all evighet heller...
<3 2G <3 Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Jeg er imot at barn gråter seg i søvn, så jeg hadde gitt flasken og prøvd meg frem med andre alternativ neste natt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Tenkt på det selv, men HVILKE alternativer? Jeg er helt blank.
happiness4life Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 Har lest at noen trapper ned på mengden med pulver og etterhvert er det så og si bare vann og at barnet da selv sluttet å våkne.
Vossafår Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Vi byttet melken med vann. Gikk kjempebra
Chelseafan Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Ikke la han gråte seg i søvn i alle fall,ikke noe koselig det
<3 2G <3 Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Som hun over sier, gradvis endre drikken, endte mengde, sitt sammen med barnet uten å snakke eller ta på, for så gradvis flytte seg lengre bort, snakk med helsestasjonen om de har råd til deg. Du sier ikke noe om hvor gammel barnet er eller hvor mye det drikker på natta. Prøve å øke mengden mat på dagen, gi smokk. Det jeg kommer på med trøtt tryne. Bi hadde en som ikke sov, hadde jeg kunnet gitt flaske for at han sov hele natta hadde jeg gjort det lenge. Men, han har lite søvnbehov generelt så ikke mye vi gjorde som hjalp. Kan jo hende barnet plutselig sover natta gjennom en natt, ingen som vet sikkert hva som skjer i den lille kroppen. Tenner på vei? Uansett lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Det endte med at jeg ga en flaske, og han sovnet med en gang. Greier ikke at han skal gråte seg i søvn jeg heller. Han er 15 mnd, og spiser nok igjennom dagen til at han skal kunne sove godt om natten. Smokk har han aldri tatt, han har alltid bare snudd den og gnagd på den harde siden. Tror jeg prøver å trappe gradvis ned på melkemengden jeg. Dere som har gjort det, har dere fortsatt å varme flasken når det nesten ikke er grøtpulver i? Eller har dere da latt det være kaldt vann i? Synes dette er så vanskelig, for jeg vil ikke la han gråte seg i søvn, men så vet jeg at han kan sove hele natten også, da han gjør det en sjelden gang. Kan fort være at det er tenner på vei også ja, mye "bølger" bakover i tannkjøttet HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Her startet vi å vanne ut melka, litt etter litt, til slutt smakte den jo kun vann nesten, og da mistet han interessen helt, og ville heller sove. Når vi startet å vanne ut melka, så blandet vi melka på flaske, også blandet vi videre fraflaska over på tutkopp, så flaska var borte fra dag nr 2 med avvenningen. Tok oss 9 dager alt i alt, fra vi startet til han sov natta rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå