Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Vi har to barn på 2,5 og 5 år. Den eldste er et rolig barn, kan selvfølgelig ha sine "utbrudd" hun også. Han på 2,5 er høyt og lavt og klår på ALT! Begge hadde kolikk til de var 4-5 mnd... På en måte ønsker vi oss en til, og vi vil ikke ha for mange år mellom barna. Syns ca 3 år er sånn passe. MEN, så tenker vi : orker vi det.. Kolikk og nattevåk, og 3 små rundt her. Men så ser vi og kjenner vi den gleden det er å ha barn.. Så.. Hvor stor forskjell er det på å ha mer enn 2 barn? Hvor stor er overgangen fra 2 til 3 barn? Håper noen kan komme med tanker og hva de har følt..
Lucia67 Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Mellom de 2 eldste mine er det 21 mndr. nr 3 kom 5 1/2 år etter nr 2 )
Fjerdemann på vei Skrevet 27. september 2012 #3 Skrevet 27. september 2012 Her er det i underkant av to år mellom de to første, og nr tre kom før eldste var blitt fire. De to første var rolige unger, nr tre var kolikk-unge, så sånn sett ble det noen veldig hektiske måneder frem til minste var rundt mnd6. Etter det roet det seg. jeg synes den største overgangen var fra null til ett barn, ett til to merket vi snaut forskjell på. To til tre ble selvsagt mer jobb en med to, og plutselig har du ikke nok hender til alle osv. men hadde eldste vært et par år eldre, hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt :-)
Sonnas 2 vidunder Skrevet 27. september 2012 #4 Skrevet 27. september 2012 :-) Her er eldstemann 5,5, mellomste litt over 2, og siste snart fem mnd. Høyt og lavt hele dagen, og ganske deilig når kl blir 8. men det er da man setter seg ned og ler og gleder seg over disse trolla, og ser hvor heldig man er. :-) Har akkurat kommet dit at det meste faller på plass nå. De tre-fire første mnd var slitsomme.. nå går det bra! Tre unger er travelt, men gøy :-) Våre to første hadde kolikk, og nr to hadde vi hos kiropraktor. var godt forberedt til nr 3, men der var det ingen kolikk...deilig. ;-)
4Hjerter Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Syns den største overgangen var fra 1 til 2, det er 23 mnd mellom de- så jeg følte egentlig at jeg hadde tvillinger... da lillemor kom var de store renslige, trivdes i barnehagen og klarte det meste selv.. 3-4 år imellom er fint! Tror permisjonstiden med nummer 3 er den beste tiden vi har hatt som familie;-) Ble selfølgelig litt mer kaos da jeg skulle tilbake i jobb.. hehe.. men det går fint det og;-)
2skjønnasser Skrevet 27. september 2012 #6 Skrevet 27. september 2012 Overgangen fra 2 til 3 er mindre enn fra 1 til 2. Førstemann var/er rolig, andremann har aldri likt å sove, tredjemann sover mye! Roligste av alle, ikke noe stress med han! Tre gutter, født i 2008, 2010 og 2012! Nydeligte i verden!
bokormamma Skrevet 27. september 2012 #7 Skrevet 27. september 2012 Enig: Overgangen fra en til to var større enn fra to til tre. Og det enda vi har hatt en uroskråke som nummer en og en sovende engel som nummer to. Nummer tre er klisslik storesøstra (altså nummer en) og er en skikkelig energibunt, han også. Men selv om det er lite søvn har vi ikke latt oss avskrekke, og til våren kommer like godt nummer fire. Da har vi ei på sju, en på fire, en på to og en nyfødt... DET blir hektisk, det:-) Men kjekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå