Gå til innhold

Barnas Beste - tenk så jævlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare tenker at, fy så jævlig å miste ungene sine. De aller fleste elsker jo barna sine over alt, tilogmed de foreldre som ikke strekker til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man kan ikke forstille seg hvordan det føltes, alle foreldre elsker jo barna sine over alt på jord,men samtidlig klarer enkelte og ikke ta være på dem

Skrevet

Synes så synd på hun som måtte møte sønnen sin på nøytral grunn og det så jo ut som gutten heller ikke fikk med seg bilde av moren og lekene han fikk , kun bamsen så jeg at han fikk med seg.

Undrer meg hvorfor det virker som barnevernet kunne hjulpet moren litt mer?? Vet hun ikke ville samarbeide, men kanskje hun synes tiltakene ble av mer overvåkningsmessig art?

Skrevet

Noen som har fått med seg hvorfor barnet ble tatt fra henne?

Skrevet
Noen som har fått med seg hvorfor barnet ble tatt fra henne?

Nei, syns ikke det har kommet skikkelig frem hvorfor.

Skrevet

Det eneste jeg fikk med meg så var grunnen til at de tok barnet pga mor ikke ville samarbeidet, og hun tok sønnen med seg og flyttet. Derfor så de ingen annen utvei en og ta barnet..

Skrevet

Forsto det slik at gutten hadde atferdsvansker og moren hadde avvist hjelpetiltak.

Huff det møtet mellom mor og barn var hjerteskjærende..

Skrevet

Ja det var skikkelig hjerteskjærende..

Skrevet

Mora hadde kanskje fortsatt hatt barnet hvis hun ikke hadde flyttet til Sverige? For da mora valgte å flytte til Sverige med sønnen, så barnevernet på det som en flukt. De etterlyste mor i Sverige og det ble akuttvedtak.

Ettersom jeg forstår det, orket ikke mora å være i Nesna mer fordi hun følte seg overvåket av det offentlige. Det er altså ikke å anbefale å flytte til et naboland mens barnevernet har en sak gående.

Noe jeg reagerte på i forrige episode, var at barnevernet kunne hente opp moras kontobevegelser. Har de virkelig lov til det? Bv kan visst gjøre alt, altså, men likevel...

Skrevet
Mora hadde kanskje fortsatt hatt barnet hvis hun ikke hadde flyttet til Sverige? For da mora valgte å flytte til Sverige med sønnen, så barnevernet på det som en flukt. De etterlyste mor i Sverige og det ble akuttvedtak. Ettersom jeg forstår det, orket ikke mora å være i Nesna mer fordi hun følte seg overvåket av det offentlige. Det er altså ikke å anbefale å flytte til et naboland mens barnevernet har en sak gående. Noe jeg reagerte på i forrige episode, var at barnevernet kunne hente opp moras kontobevegelser. Har de virkelig lov til det? Bv kan visst gjøre alt, altså, men likevel...

Jeg håper at bv kan gjøre alt og hente inn alle de opplysninger de trenger når det står om et barns beste!

Denne moren har akuttvedtak på seg både i Sverige og Norge, og da tror jeg man trygt kan gå ut fra at det er grunnlag for at gutten ikke kan bo hos henne.

Tårene trillet her da vi fikk se møte mellom mor og barn. Selv om man er psykisk syk og ikke klarer å se hva som er det beste for barnet, betyr ikke det at man ikke elsker det av hele sitt hjerte. Ikke minst elsker den lille gutten sin mamma og strever nok veldig med å skjønne hvorfor han ikke kan få bo sammen med henne. Barn er lojale til døden og vil alltid tro det beste om sine foreldre.

Jeg er full av beundring for de menneskene som klarer å jobbe med disse vanskelige sakene hver dag!

Skrevet

Mor i sverige er ikke psykisk syk som det ble påstått, men det har vært forsøk på å sette en slik diagnose på henne. Men den ble ikke satt for den var ikke reel slik jeg forsto det, men barnevernet holder fortsatt fast på den....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...