Gjest Kira bjeffer! Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Ser nå at det ble en skikkelig teit overskrift, men men.... Litt nysgjerrig på om det er mange som kjenner damer som har gått lenge over termindato uten å bli satt i gang. Vet at det er "nye" regler på dette nå, men det var ikke så strengt tidligere. Min mor gikk 3 uker (22 dager) over med meg. Dette var sent på 70-tallet, og legen hennes nektet å gjøre noe med det. Han mente at barnet ble inne til det var klar for å komme ut. Og som ung og usikker førstegangs turte ikke mamme gjøre noe med det. Heldigvis var det en lege som tok tak i det. Jeg hadde gått ned 1 kg inne i magen, måtte ligge i kuvøse i nesten en uke og hadde kraftig gulsot.
Chelseafan Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 16 Dager,er jo farlig,så babyen døde,skal ikke være inne i mere enn 14 dager over nå idag.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 16 Dager,er jo farlig,så babyen døde,skal ikke være inne i mere enn 14 dager over nå idag. Herregud, du er så utrolig ekstrem i svarene og innleggene dine her.Det er gravidforum blandt andre ting, så kan du være så snill og slutte å snakke om død, og mye liv og at det er farlig og bla bla bla?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 En venninne av meg gikk 18 dager over med begge barna sine. Hun ble i gangsatt 16 dager over med begge, tatt med ks på dag 18 da de ikke kom ut. Horribelt, spør du meg. Barna er i dag 5 og 3 år gamle, så det er jo ikke så lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 3 uker gikk moren min over tiden med søstera mi. Da var hun helt gul da hun kom ut. Det var visst på moten at barnet skulle komme naturlig ut. Galskap. Var i 1989
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 18 Dager. Og da døde barnet. Jeg er ikke for overtid og igangsetting så sent, syns det burde bli nye ordentlige regler på det. (Nå finnes bare retningslinjer).
Chelseafan Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 16 Dager,er jo farlig,så babyen døde,skal ikke være inne i mere enn 14 dager over nå idag. Herregud, du er så utrolig ekstrem i svarene og innleggene dine her. Det er gravidforum blandt andre ting, så kan du være så snill og slutte å snakke om død, og mye liv og at det er farlig og bla bla bla? Hu spurte jeg svarte!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Er jo mange som setter feil termin ved ul, og da kan man jo oppleve å få for tidlig eller for seint. En jeg kjenner fikk termin 2 uker etter hennes egen termin, og hun fikk rett, men legen mente hun var født 3 uker for tidlig når det egentlig bare var 1...
det er berre mordi Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Mamma gikk 3 uker på overtid med meg. Hun hadde time kl 09.30 på sykehuset for å få fødselen igangsatt, men jeg kom ut på egenhånd en halvtime før. Jeg var frisk og fin.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #10 Skrevet 26. september 2012 Jeg ble også født 3uker over terminen på slutten av 70-tallet. Jeg var stor, men ellers ingen tegn til at jeg hadde vært der 3uker for lenge. Det var jo før det var vanlig med ultralyd for å vurdere termindatoen, så jeg tror nok at jeg ikke egentlig kom så mye for sent som 3uker.
LeTwinsA Skrevet 26. september 2012 #11 Skrevet 26. september 2012 Jeg gikk 16 dager på overtid med nr 1. Holdt på å gå galt med oss begge to. Skeptisk til overtid etter det. Lang historie... men hadde termin 23 juli, og både fastlege og jordmoren min var på ferie, og jeg fikk ikke noe overtidskontroll.... tragisk.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #12 Skrevet 26. september 2012 Jeg gikk 14 dager over. Ble igangsatt dag 13, fødselen foregikk uten dramatikk og ungen var ute på et blunk så og si. Barnet var helt perfekt, både når det gjelder vekt og lengde. Hadde 10 av 10 på begge apgar scorene. Ville bare fortelle slik at ikke alle tror at barnet automatisk dør etter dag 11..
Jaffs Skrevet 26. september 2012 #14 Skrevet 26. september 2012 Det trenger ikke være farlig og gå over 16 dager og det betyr heller ikke at det er normalt at babyen dør. Min mor gikk 17 dager over tiden med alle oss 5 barna, alle overlevde ingen komplikasjoner og alle er normalt oppegående den dag i dag. Hvis det hadde vært normalt at barna ikke overlevde etter 16 dager på overtid så tror jeg nok ikke at sykehusene lot oss gå så mye som 15 dager over tiden, noen sykehus tillater også at det går lengre tid. 16 Dager,er jo farlig,så babyen døde,skal ikke være inne i mere enn 14 dager over nå idag. Herregud, du er så utrolig ekstrem i svarene og innleggene dine her. Det er gravidforum blandt andre ting, så kan du være så snill og slutte å snakke om død, og mye liv og at det er farlig og bla bla bla? Hu spurte jeg svarte!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #15 Skrevet 26. september 2012 jeg gikk 16 dager over med gutten min, ble satt igang. fødsel var grusom å endte i hastekeisersnitt når pulsen hans begynte å gå ned. fostervannet var da helt seigt og hadde visst fått feil ph. så tror det var på hengende håret. er gravid igjen nå og de har satt dato på sv.skapskortet mitt at jeg skal settes igang seinest 9 dager over termin.
Charliebaby13 Skrevet 26. september 2012 #16 Skrevet 26. september 2012 16 Dager,er jo farlig,så babyen døde,skal ikke være inne i mere enn 14 dager over nå idag. Herregud, du er så utrolig ekstrem i svarene og innleggene dine her.Det er gravidforum blandt andre ting, så kan du være så snill og slutte å snakke om død, og mye liv og at det er farlig og bla bla bla? Det må man faktisk tåle å høre om. Dette skjer, og det er et informasjonssamfunn vi lever i. Det er ikke morsomt for noen (jeg er selv gravid), men sånn er livet. Deal with it!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #17 Skrevet 26. september 2012 I nyere tid - meg selv med 19 dager over termin. Haukeland forfekter det naturlige til det ekstreme.
O`Neill Skrevet 26. september 2012 #18 Skrevet 26. september 2012 Nå er det noen år sea min mor var gravid med meg...men hvis termindatoen legen mente var riktig på henne, så ble jeg født 1,5mnd ETTER den datoen... Har lappen hjemme og leste den nylig....jammen meg...1,5mnd..
Magehus Skrevet 26. september 2012 #19 Skrevet 26. september 2012 Meg selv. 16 dager over. Skulle settes igang den 17. dagen, men fødselen startet av seg selv på 16 dager +. Gikk helt fint med både vesla og meg (litt forurenset fostervann, men hun var i god form). Jeg var helt utenfor og ekstremt engstelig pga den lange overtiden!
Gjest amandine Skrevet 26. september 2012 #20 Skrevet 26. september 2012 Jeg gikk 17 dager over termindato med sistemann i 2008.17 laaaange dager, men det gikk helt fint,det. Jeg var bare noe så inni granskævven dritt lei av å være gravid til slutt..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #21 Skrevet 26. september 2012 I følge termindato som var satt, og som min mor mente var riktig også, så ble jeg født tre og en halv uke over termin. To uker etter termin måtte hun inn på sykehuset for å få lakserolje, ikke noe skjedde. Fikk reise hjem i helgen, inn igjen etter helgen for tablettkur, ikke noe skjedde. Fikk reise hjem til fredagen igjen, så dobbel dose tablettkur, ikke noe reaksjon, så hun ble sendt hjem igjen over helgen. Tirsdagen, 3,5 uker etter termin, tok de fostervannet. Og jeg er helt normal.... mener jeg selv, i hvert fall
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #22 Skrevet 26. september 2012 Termin på meg selv var 17.mai, jeg ble født 14.juni :S Da var fostervannet grønt og jeg var lam på ene siden av kroppen i noen timer. Jeg kunne fått hjerneskade, men det eneste det gikk utover var hørselen min. Jeg er nesten døv på ene øret og hører dårlig på det andre, bruker apparater.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #23 Skrevet 26. september 2012 1 mnd. Dette er vel ca 20 år siden. Barnet ble hjerneskadet.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 26. september 2012 #24 Skrevet 26. september 2012 Min mor gikk 3 uker over tida med meg i 1983. Dette var ultralydverifisert termin selv på den tiden, så relativt nøyaktig! Var michelinvalkete og litt tørr og rynkete i huden, men ellers frisk. Spent på om jeg og vil gå overtid, det er 14 dager igjen til termindato i dag...
holahopp Skrevet 26. september 2012 #25 Skrevet 26. september 2012 Min mor gikk og 3-4 uker overtid på meg på 80 tallet. Fostervannet var mørke grønt, men hadde normal vekt og lengde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå