alvamamma Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Jeg har en 2 åring som kom veldig kald hjem fra bhg i dag. Vurderer å begynne med ull, men litt redd han blir litt varm dersom det blir varmt utover dagen og synes det er litt vanskelig å forutse.. Hva gjør dere?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Gutten på 19 mnd hadde ull i bhg i dag, og så kaldt som det er her nå ( bor nesten til fjells) så hadde jeg med fleece bukse og genser også, tilfelle, og de ble brukt under regndressen i dag. Når jeg hentet han, så sto det lapp i garderoben: "Vi ber foreldre huske på ulltøy/superundertøy til barna nå"
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 bor sør/øst landet, og har begynt med ullundertøy i slutten av forrige uke. Er kaldt og surt tidlig på dagen, har bare gitt beskjed i barnehage hvis det blir for varmt utover dagen får de ta av ett lag. han har da tynn genser og joggebukse over dette. På de kaldeste dagen har de brukt fleecedress i steden for joggebuksa under parkdressen/regntøy på han. Han er aktiv, men sitter og mye nedpå bakken. På fedag måtte jeg jo skrape is på bilen, så var uaktuelt å sende uten ull undertøy da
lille sprelle Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Det er da absolutt ikke for tidlig å ha et tynt lag ull nå! Ungene sitter på bakken en del og det er nå rått og kaldt. Ullen gjør at varmen "reguleres" og barnet blir ikke for varmt inne med mindre det er kokvarmt i barnehagen.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Vi har hatt på ull på vår 3-åring hele denne uken. Her er det surt, kaldt og vått, og bhg har skrevet på tavlen at barna gjerne må ha med seg ull og fleece nå. På mandag var det faktisk -2,5 grader da vi våknet.
Vogndilla Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Vi bruker ull alle mnd med R i, og vi bor langt syd på østlandet. Ull regulerer jo temperaturen mye bedre enn bomull, så at han blir for varm eller svett trenger du ikke bekymre deg for. Bare husk at det er lurt med mange tynne lag, så man kan ta av et lag om det blir varmere.
Turtelduen Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Har også hatt på ull denne uka. Og isteden for parkdress har de brukt overtrekksbukse og jakke med evnt fleece i. De i bhg var veldig glade for at jeg leverte dem kun i ullundertøy. Så slapp dem å kle av og på dem. For inne er det for varmt med mer enn ull...
Prinsesse&Prins Skrevet 27. september 2012 #8 Skrevet 27. september 2012 Vi har brukt ull i to uker nå, da blir ikke barna varme eller klamme i det hele tatt. Tynt lag mot huden, og regulerer temperaturen kjempefint:)
L-8 Skrevet 27. september 2012 #9 Skrevet 27. september 2012 Brukt ull et par uker, ullundertøy som han går med hele dagen, også ligger det litt ymse ull av forskjellig tykkelse i bhg, regner med at de klarer å se an hva som passer under parkdressen.
Ophelia & Jr. Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Vi har hatt på ull de to siste ukene vi. Jr elsker ulltøy, og er strålende fornøyd! "Det er så deilig og varmt og mykt" sier han.
Frk Vims Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 Vi har brukt ull på minstemann ganske lenge allerede - hele september tenker. Han går i utebarnehage, så synes det er det som fungerer best der nå (har hentet han lekende i bare ullundertøyet ute på de varmeste dagene;)) Vi andre i huset har byttet ut bomullssokkene med ull daglig.
piranha Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Jepp, her har vi også, som flere andre brukt ull noen uker:-) Lunt og godt på kalde høstdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå