Gå til innhold

Hjelp?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså...

Jeg og samboer har bestemt oss for å forsøke på vårt første barn sammen ( bare så alt dette er avklart: Vi har ingen barn fra før, er i fast og godt lønnet arbeid begge to, ingen lån overhodet utenom lån på hus. Stor hage og stort hus, ligger usjenert til men alikevel sentralt i forhold til barnehage osv senere. :) )

Det jeg lurer på er.... eller.... det er forsåvidt ikke bare en ting.

Jeg kjenner nesten panikken ta meg litt.

Det er Så mye det virker til at man skal huske på.

Jeg tar folsyre, holder meg unna rått kjøtt og kjøttpålegg,røyker ikke og rører ikke alkohol. Spiser sunt og variert men unner meg litt godt på lørdagene.

Trener i den forstand at jeg går med hunden vår 1 time i ulent terreng om dagen.

Er ikke overvektig på noe måte,og føler selv at jeg kan være fornøyd med egen kropp. ( 165 høy og 54 kg)

Vel, nå syns jeg nesten jeg virker helt idiot som har ramset opp alt dette...

Mitt ene spørsmål er jo da såklart om dette virker greit?

Er det noe mer jeg bør huske på? Trene mer?

Herlighet, jeg føler meg helt på bar bakke her.

Er det noe sted jeg kan bestille graviditetstester og tester som sier noe om eggløsning?

hadde vært kjempe greit å ha en form for kontroll om når eggløsning osv er.

Jeg har egentlig tusen spørsmål til, som hva man egentlig trenger med en gang ( hva Må være i hus til baby kommer? ) Men er litt redd dere tror jeg er klin gal om jeg fortsetter denne spørringen. Haha...

Veeel, jeg trenger vel ikke nevne flere ganger at jeg er forferdelig spent og glad for dette, men alikevel føler jeg jo virkelig at jeg beveger meg på HELT ukjent farvann, så alt av hjelp tas imot med STOR takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en spennende tid dere går imøte. :)

Først så er det viktigste å slappe av. Du må feks ikke holde deg unna alt mulig som alkohol og rødt kjøtt før du faktisk er gravid. Lev som normalt. Bar evær ekstra ops på alkohol like etter el og før mensen. Slapp av, dette skal være en koselig periode, ikke stress fra dag 1.

www.billig-tester.no (eller noe sånt) er en god side for å bestille tester. Mye brukt.

www.pernille.info er en fin side der det står det meste om el, syklus, prøving osvosv. Var faktisk dems oversikt over slim og "gørr" i syklusen som gjorde at jeg med min uregemessige syklus fant el på egenhånd, uten tester. :)

Av ting du må ha til babyen med en gang er jo veldig varierende. Men basisting er jo bilstol (for trygg frakt hjem fra sykehus) klær, vogn eller bæresjal, seng og\eller vugge. Når du er gravid og skal handle så finner du nok ut hva du trenger, vil ha og hva du kan kjøpe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...