Gå til innhold

Noen som jobber i Oslo kommune her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som har blitt``tvunget`` til å ha samtale med jordmor og sjefen på arbeidsplassen? fikk beskjed om at dette er noe nytt alle må og er forpliktet til.Lurer bare veldig på hva vi skal prate om..er ikke interessert i fortelle arbidsgiver noe særlig om min helse,svangerskap osv.Tilrettelegging kan de bare glemme da jeg uansett er sykemeldt 100%..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ansatt i Oslo kommune og hadde slike samtaler med arbeidsgiver og jordmor. Var også litt skeptisk, men det var ikke noe å grue seg til. Hyggelige jordmødre som jobber i den tjenesten og de er absolutt ikke der for å "presse deg" , men prøve å finne løsninger sammen med arbeidsgiver for at du skal kunne ha det bra på jobben selv om du er gravid.

Du trenger ikke fortelle arbeidsgiver om helse, ,svangerskap osv. Du kan snakke med jordmor på tomannshånd også hvis du ønsker det, i tillegg til samtalen med arbeidsgiver.

Du har kanskje dine grunner for det, men innlegget ditt gir litt inntrykk av at du har bestemt deg for å være 100 sykemeldt hele svangerskapet og isåfall er vel det en litt dårlig innstilling?

Som sagt vet ikke bakgrunnen for din sykemelding og hvis årsaken er noe som kommer til å vedvare og ikke er mulig å tilrettelegge i for på arbeidsplassen din så er vel kanskje den samtalen litt bortkastet.

Så til spørsmålet ditt: Hva snakker en om?

Jordmor vil prøve å få innsikt i din arbeidssituasjon og kunne være med på å veilede i forhold til hva som gjerne er gunstig og ugunstig for gravide iløpet av svangerskapet, og prøve å finne løsninger som kan fungere både for deg og arbeidsplassen.

Jeg har en veldig grei sjef så vi kunne nok fått dette til å fungere fint under svangerskapet uten jordmorsamtalen, men hadde jeg hatt en vanskeligere sjef hadde jeg satt stor pris på støtten fra jordmoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...