Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Deigen hever supert. Forsteker 10-15 minutter uten ost og 10 til med ost. Altså lenger steketid enn oppskrift. Den blir super i alle stykker med skrorpe men litt deigete i midten.
Soon to be mum Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Er det en pizza med tykk eller tynn bunn? Hvis det er en tykk bunn vil jeg si at totalt 25 minutter steketid er for lite. Jeg ville forsøkt med lengre steketid og heller sette ned varmen litt. Stekeovner er så forskjellige, så du må egentlig bare prøve deg frem til hva som er den ideelle tiden med din ovn. Hvis du ikke synes den er blitt sprø nok i skorpen pga lavere varmen, kan du forsøke å sette opp varmen eller ha på grillfunksjon (hvis du har det) mot slutten av steketiden. Vi lager sånn typisk tykk 80-tallspizza hjemme hos oss, og da steker vi den i 40-45 minutter før den er ferdig. =)
MrsMilla Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Sjekk at varmen er riktig på ovn. Ellers ville jeg forstekt deigen uten noe fyll i ca 15 min, deretter ta den ut, la den kjøle seg liiiitteranne ned, ca 10 min, ha på saus og div + ost for så å steke den i 30 min. Pass på at du ikke har for mye og for bløtt fyll på.
Gjest Mentha Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Høres ut som litt snau steketid kanskje? Stek på over og undervarme eller varmluft, om du har det, midt i ovnen. Jeg pleier å steke på litt over 200 grader og i rundt regnet 25-30 min, men jeg har som regel veldig tynn bunn. Har jeg tykkere bunn blir det opp imot 40-45 min steketid. Hvis du har veldig rennende fyll kan det også virke inn på at den blir deigete. Som Soon to be mum sier også, det avhenger selvsagt av ovnen din Men prøv å steke litt lenger, og se heller på fargen på pizzaen snarere enn klokka når du steker.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Dette er oppskriften bak på hvetemelsposen. Over og under varme. Lenger steketid... HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Høres ut som litt snau steketid kanskje? Stek på over og undervarme eller varmluft, om du har det, midt i ovnen. Jeg pleier å steke på litt over 200 grader og i rundt regnet 25-30 min, men jeg har som regel veldig tynn bunn. Har jeg tykkere bunn blir det opp imot 40-45 min steketid. Hvis du har veldig rennende fyll kan det også virke inn på at den blir deigete. Som Soon to be mum sier også, det avhenger selvsagt av ovnen din Men prøv å steke litt lenger, og se heller på fargen på pizzaen snarere enn klokka når du steker. Ok, skal prøve
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Høres ut som litt snau steketid kanskje? Stek på over og undervarme eller varmluft, om du har det, midt i ovnen. Jeg pleier å steke på litt over 200 grader og i rundt regnet 25-30 min, men jeg har som regel veldig tynn bunn. Har jeg tykkere bunn blir det opp imot 40-45 min steketid. Hvis du har veldig rennende fyll kan det også virke inn på at den blir deigete. Som Soon to be mum sier også, det avhenger selvsagt av ovnen din Men prøv å steke litt lenger, og se heller på fargen på pizzaen snarere enn klokka når du steker. Ok, skal prøve
Fashionista Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Enten for tykk deig, svak varme eller dårlig ovn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå