Fluke Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 (endret) Hei, jeg lurer på om det er noen her som vet hvilken måleenhet resultater på hormonprøver kommer i? Jeg var nylig gravid, men begynte å blø før det var gått en uke og dro til legen på mandag og han ville sjekke andre hormonnivåer i tillegg til hcg-stigning. Var hos legen i dag igjen og fikk svar på prøvene, men fikk ikke diskutert resultatene med han, bortsett fra at han bekreftet at jeg hadde vært gravid, men jeg hadde så lave verdier av alt annet at det ikke kunne vare. Resultatene var: FSH: 12 LH: 4 østradiol: 0.12 (!!!!) Progesteron: 8 (Og jeg har brukt ca 40-60 mg naturlig progesteronkrem daglig i ca 16 dager før testene!) HCG: 5 På notatene fra laben står det "Obs, grenser mot ovarialsvikt? Ktr anbefales" Det ble tatt nye prøver i dag, inkludert prolaktin og noe mer jeg ikke rakk å se på prøvearket før dama tok det fra meg. Problemet er at jeg er en iherdig googler og de bruker ikke samme måleenheter internasjonalt som her (har jeg forstått?). I utgangspunktet vet jeg ikke hvilke måleenheter prøvesvarene er i, og jeg får heller ikke konvertert de til andre enheter før jeg vet det... Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg ltit her? På forhånd takk PS: Jeg er 29, litt for tidlig for overgangsalder syns jeg, he he Endret 26. september 2012 av Fluke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå