Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Jeg er samboer med en mann som har tre søsken. Foreldrene deres har en litt over snittet god økonomi, men er absolutt ikke rike. Tre av søskena er voksne og selvstendige mennesker som ordner hverdagslivet sitt selv, mens yngste på 43 år som er alenemor har daglig hjelp av foreldrene til barnepass, husvask, plenklipp, handling av klær og mat (som foreldrene betaler for) osv... Hun er helt frisk, men finner aldri jobber som er gode nok til en aleneforsørger uten noen form for utdannelse. Med jamne mellomrom får samboeren min og de to andre søskena ganske store pengesummer satt inn på konto for at foreldrene skal føle at de ikke gjør forskjell på barna. På en måte syns jeg det er riktig, for det blir feil at bare en av fire skal få store pengesummer i løpet av året, men når man tenker på at min samboer og en til av søskena har formue på flere millioner, blir det så feil at foreldrene skal ta av sine sparepenger for å "gjøre likt". Samboeren min har gitt beskjed mange ganger at han ikke ønsker disse pengene, men de fortsetter å sette inn summer fra 10 000,- til 30 000,- (alt etter hvor mye yngste har fått). Hva gjør vi med denne situasjonen? Mannen foreslår å sette pengene inn på et fond for våre barn, så kan de få nyte godt av pengene når de vokser til. Kan det være en god løsning? Jeg blir provosert over voksne folk som ikke kan ta seg sammen og forsørge seg selv!!
Jaffs Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 jeg skjønner foreldrene dine og syns at det er flott at de ikke vil gjøre forskjell. De vil ikke gjøre forskjell på barna sine og dermed så gjør de det slik. Jeg vet om mange foreldre som ikke gjør det sånn deriblandt mine egne foreldre. Her er det min yngste bror på 21 år som aldri blir voksen, han er riktignok ung men han har utb 25000 kr i mnd. Ikke klarer han og betale husleige, ikke klarer han og betale strøm, bilån osv.. Så mine foreldre punger ut og dette er penger som de selvsagt ikke får igjen. Hver måned så gir de han ivertfall 10.000 kr.. Og vi andre 4 søsken får ikke en krone for vi klarer oss jo selv og det er jo så synd i han.. Han blir ikke voksen og bruker heller pengene sine på nytt tv, mobil, steroanlegg, data osv. Ingen av oss angre kan bruke så mye penger på tull hver mnd men han ringer bare mamma og pappa så ordner det seg. Personlig hadde jeg blitt flau av og holde på sånn. Men så lenge foreldrene mine ikke sier NEI, så kommer han aldri til og greie seg selv. Og slik er det nok for din manns søster også, hun er så vant med og få dine svigerforeldre til og ordne opp både med praktiske ting og penger at hun rett og slett ikke greier seg selv og det kommer hun heller ikke til og gjøre før mor og far sier nei og setter ned foten. Ta i mot pengene med god samvittighet og sett de inn på sparekontoene til barna deres om dere ikke har brukt for pengene selv.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Et fond høres virkelig lurt ut!! Har foreldrene hans nok penger til å dra på ferie og lignende, uten kan dere jo spandere en tur på de... eller kanskje bare en middag. I min familie pleier jeg å gi tilbake på denne måten for all hjelp jeg får. Mine to andre søsken har litt dårligere råd enn meg, så de kan heller hjelpe på andre måter - som hagearbeid o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå