Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Må bytte jobb, men er student i tillegg, så ønsker å ha en fleksibel jobb som jeg kan kombinere med studier. Ser at de søker en ansatt til 60% stilling i en lampebutikk rett ved her jeg bor. Noen som vet hva man tjener i butikk? Nå tjener je 400.000 i året, og vil jo helst ikke gå for mye ned i lønn...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Tror nok du må regne med å gå en del ned i lønn, ja...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Jeg jobbet i dagligvarebutikk for en stund siden. Husker ikke hvor mye jeg tjente i året dessverre, men det var ikke så mye som 400000 ihvertfall. Men sånne fagbutikker er kanskje bedre betalt?
Bustetroll Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Det kommer jo HELT ann på hvilken butikk du søker i, om den er privat drevet eller ikke, osv.. De fleste butikker, som lekebutikk, matbutikk, bensinstasjon, interiørbutikk, o.l er normalen på 120-150 i timen tenker jeg.. Lønner seg ofte da med jobb der man kan få kveldstillegg, helgetilegg om man jobber lørdager osv. Gjerne en god del å hente der.. Jeg har jobbet 7 år på bensinstasjon, lønna mi der var 137,5 da jeg slutta.. Og 33,5 pr time ekstra på søndager og lørdager... Og 11,5 kveldstilegg etter kl 18, osv.. Nå jobber jeg i lekebutikk som er privatdrevet (Av tidenes IDIOT vel og merke) og jeg startet på 125 (!!>) kr timen.. Selv med Så mye erfaring fra butikk.. Gikk fort opp til 135, da jeg fikk stillingen som "butikkleder"...Så det er forskjell.. Men skal du starte i butikk, er ofte matbutikker og bensinstasjoner et godt valg om du skal jobbe deltid.. der er det mye ekstra å hente mtp kvelder, helger.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Det kommer jo HELT ann på hvilken butikk du søker i, om den er privat drevet eller ikke, osv.. De fleste butikker, som lekebutikk, matbutikk, bensinstasjon, interiørbutikk, o.l er normalen på 120-150 i timen tenker jeg.. Lønner seg ofte da med jobb der man kan få kveldstillegg, helgetilegg om man jobber lørdager osv. Gjerne en god del å hente der.. Jeg har jobbet 7 år på bensinstasjon, lønna mi der var 137,5 da jeg slutta.. Og 33,5 pr time ekstra på søndager og lørdager... Og 11,5 kveldstilegg etter kl 18, osv.. Nå jobber jeg i lekebutikk som er privatdrevet (Av tidenes IDIOT vel og merke) og jeg startet på 125 (!!>) kr timen.. Selv med Så mye erfaring fra butikk.. Gikk fort opp til 135, da jeg fikk stillingen som "butikkleder"...Så det er forskjell.. Men skal du starte i butikk, er ofte matbutikker og bensinstasjoner et godt valg om du skal jobbe deltid.. der er det mye ekstra å hente mtp kvelder, helger. Jeg har forelesninger tre kvelder i uka, så jeg vil helst jobbe på dagtid, og ikke i helger. Sånn sett er jo en kontorjobb veldig grei (som jeg har nå) men jeg orker bare ikke å sitte foran dataskjermen fra 8-21 tre dager i uka + helger og kvelder fordi jeg må jobbe med oppgaver :S Merker det blir litt mye. Har jobba i butikk tidligere, og vet jeg trives, er bare det med lønna jeg tenker på, skal jo gå rundt også..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Skal du tjene 400.000,- i butikk må du gjerne jobbe full tid som butikksjef. 60% stilling som butikkselger kommer aldri opp i den lønnen, selv ikke med diverse tillegg for ansvar osv. De aller fleste butikker følger tariff, og her har du den. Om du aldri har jobbe i butikk før mangler du jo litt på ansenitet også og kommer dessverre ikke veldig høyt i lønn.. http://butikksjef.co...ss/?page_id=667 Jeg er assisterende butikksjef og har 4 kr timen i ansvarstillegg, min timelønn er 171,71, har full ansenitet.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Tipper du kommer til å tjene rundt 140kr i timen, og da blir årslønnen MYE under 400 000 når du skal jobbe 60%. Jobbet i butikk før, og ikke sjefen min engang tjente såpass mye, og hun jobbet 11 timer om dagen (med fastlønn da).
Bustetroll Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Det kommer jo HELT ann på hvilken butikk du søker i, om den er privat drevet eller ikke, osv.. De fleste butikker, som lekebutikk, matbutikk, bensinstasjon, interiørbutikk, o.l er normalen på 120-150 i timen tenker jeg.. Lønner seg ofte da med jobb der man kan få kveldstillegg, helgetilegg om man jobber lørdager osv. Gjerne en god del å hente der.. Jeg har jobbet 7 år på bensinstasjon, lønna mi der var 137,5 da jeg slutta.. Og 33,5 pr time ekstra på søndager og lørdager... Og 11,5 kveldstilegg etter kl 18, osv.. Nå jobber jeg i lekebutikk som er privatdrevet (Av tidenes IDIOT vel og merke) og jeg startet på 125 (!!>) kr timen.. Selv med Så mye erfaring fra butikk.. Gikk fort opp til 135, da jeg fikk stillingen som "butikkleder"...Så det er forskjell.. Men skal du starte i butikk, er ofte matbutikker og bensinstasjoner et godt valg om du skal jobbe deltid.. der er det mye ekstra å hente mtp kvelder, helger. Jeg har forelesninger tre kvelder i uka, så jeg vil helst jobbe på dagtid, og ikke i helger. Sånn sett er jo en kontorjobb veldig grei (som jeg har nå) men jeg orker bare ikke å sitte foran dataskjermen fra 8-21 tre dager i uka + helger og kvelder fordi jeg må jobbe med oppgaver :S Merker det blir litt mye. Har jobba i butikk tidligere, og vet jeg trives, er bare det med lønna jeg tenker på, skal jo gå rundt også.. Ja.. Men med en butikkstilling vil du nok aldri komme til den lønna. Desverre. evt skaffe deg en jobb på STOORbutikk med lager osv. Der kan man tjene ganske greit.. Men lagerjobber er det ikke mange jenter som får, og ofte mye nattejobbing osv
<3 2G <3 Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Om det er Christiania belysning er det stort sett kveldsjobb og ikke flott lønn. Sjeldent en får jobbe i butikk på dagtid og slippe helg.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #10 Skrevet 26. september 2012 Kan skrive under på at du ikke blir rik av å jobbe i butikk, og heller ikke i en faghandel.. jeg er utdannet interiørdesigner og jobber i faghandel, kommer rett over 300 000 i 100% stilling. Som student er ikea super å arbeide hos. De har veldig gode kveldstillegg og bedre lønn enn samtlige andre butikker. Angrer på at jeg byttet jobb, men sånn ble det.. ellers er helge kveld/nattevakt i sykepleien greit betalt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #11 Skrevet 26. september 2012 I en butikk må man dele på de kjipe vaktene og de fleste stedene jobber man to og tre kvelder annenhver uke og annenhver lørdag. Skal mye til at en nyansatt i 60% stilling skal slippe kvelder og lørdager altså...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #12 Skrevet 26. september 2012 Ungdom under 16 år Kr 106,- Kr 17.226,- Ungdom under 18 år Kr 109,- Kr 17.713,- Lønnstrinn 1 (18 år) Kr 138,62 Kr 22.526,- Lønnstrinn 2 Kr 139,47 Kr 22.664,- Lønnstrinn 3 (25 år) Kr 141,55 Kr 23.002,- Lønnstrinn 4 Kr 145,14 Kr 23.585,- Lønnstrinn 5 Kr 150,89 Kr 24.519,- Lønnstrinn 6 Kr 167,71 Kr 27.253,- UB-tillegg (gjelder også deltidsansatte som jobber mer enn 12 timer pr uke) Man-fre fra kl 18 +22,- Man.fre fra kl 21 +45,- Lørdag fra kl 13 +45,- Lørdag fra kl 16 +90,- Søndag hele døgnet +90,-
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #13 Skrevet 26. september 2012 Du vil ikke gå noe særlig ned i lønn men samtidig vil du jobbe bare 60%? Sorry men det regnestykket går ikke opp... Du må nok akseptere en del nedgang i lønn, sannsynligvis ganske mye om du skal jobbe i butikk og ikke har noe særlig erfaring fra slik jobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå