Gå til innhold

Frokostgrøt til treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe som er fort gjort å tilberede på en travel morgen?

Treåringen min er småspist, men liker babygrøt. Men det er vel ikke nok næring i den for en treåring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å koke opp havregrøt? Tar ikke lange tiden. Mye god næring i det. kan kokes i gryte eller micro. Med melk eller vann.

Skrevet

Det er vel masse næring i babygrøt, så hvis det er det hun liker, så hadde jeg gitt det uten problemer. Ellers er som hun over skriver, havregrøt også veldig lettvindt. Jeg lager det hver dag i micro. Har i ca dobbelt så mye vann som havregryn og lar det stå til det koker. Da tar jeg oppi litt melk, rosiner og serverer med kanel og litt sukker på. Det er hvertfall 5åringen her veldig fornøyd med.

Skrevet

Havregrøt tar ikke noe lengre tid en det tar å koke opp vann. ;) Lettkokte havregryn skal koke ett minutt. Du kan variere hva du har i:

Tørket frukt.

Friske bær.

Smør, sukker og kanel.

Syltetøy.

Bananskiver.

Osv...

Ellers er det helt ok at en 3-åring spiser babygrøt rent ernæringsmessig. Men det blir jo dyrt i lengden, siden han nok må spise en del for å bli mett. :)

Skrevet

Jeg lager havregrøt med helmelk, litt mandelmel og en spiseskje cottage cheese oppi. Da blir den proteinrik og kaloririk og metter lenge. :) Det hele tar tre minutter. :)

Skrevet

Hiver meg på havregrøten jeg og! Lager det ofte til en veldig trøtt 8 åring om morgenen, han er ikke glad i å spise så tidlig, men havregrøt går som regel ned :) mye næring og metter godt!

Skrevet
Jeg lager havregrøt med helmelk, litt mandelmel og en spiseskje cottage cheese oppi. Da blir den proteinrik og kaloririk og metter lenge. :) Det hele tar tre minutter. :)

Oppskrift og fremgangsmåte? Vil gjerne prøve denne selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...