Gå til innhold

Hormonspiral, kjæresten er skeptisk.. ??

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg har ny kjæreste (Hurra! :D ), og har begynt på p-piller. Men siden jeg er en skikkelig vims, er jeg ikke spesielt flink til å ta dem. Noen dager tar jeg to, andre dager glemmer jeg dem helt av, som regel mister jeg dem i vasken, og resultatet er at jeg enten blir gravid, eller har mensen hele tida. Hehe.

Jeg vurderer nå hormonspiral, har luftet det med han far, men han er fryktelig skeptisk. Han har vært borti det før, og sier trådene stikker under sex. Kan nå det være rett? Hvordan funker det egentlig?

Finnes det noe annet jeg kan ta, som er litt mer permanent, så jeg slipper å huske på det og kløne med det hver eneste dag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

HAHA! Jeg leste at du hadde luftet det med HANS far, hohoho. Artig tema under middagen "Du, jeg lurer på hva som er best når jeg skal ha sex med sønnen din"...

Men ja, noen kjenner trådene, andre ikke. Det er visst ikke veldig behagelig, men du kan få de justert hos legen/gyn.

Evnt kan jo p-stav/p-sprøyte være et alternativ?

Skrevet

Har aldri hatt spiral av noe slag selv så akkurat det kan jeg ikke svare deg på. Går selv på pilla og gjort det i alle år.

Men du kan jo prøve p-stav. Da slipper du å tenke på å ta en pille hver dag. Den settes inn i armen din, så da slipper typen din å være redd for å bli "stukket" hehe...

Skrevet

Haha, jeg klarer ikke å stoppe å le av hun som leste at du hadde luftet det for hans far :D

Men fra spøk til revolver: Om trådene stikker, som de kan gjøre om de er for lange, kan legen bare klippe dem kortere.

Har hormonspiral selv, og er veldig fornøyd, har ikke hatt mensen på mange år :)

Skrevet

Her måtte vi bare ta den ut igjen, av samme årsak som han far nevner:) jeg prøvde å dra tilbake til gynekologen å klippe trådene enda kortere, men det hjalp ikke. Så det var bortkasta penger, konstant blødninger , og mye smerte for begge parter ;)

Skrevet

Jeg støter de ut, har prøvd tre ganger...., så her var det nuva- ringen som ble redningen. Den må du bare huske å ta ut etter tre uker og sette inn på nytt ei uke senere.

Skrevet

Gå for p-ringen du. Anbefaler ikke p-stav til noen. Vondt som fy å få ut, og både vond og ekkel å ha i armen. P-sprøyte er greit nok, men litt styr med legetime hver gang du skal ha satt den. P-ring administrerer du selv, og plager ingen. Selv fant jeg ut, etter å ha brukt alle nevnte alternativ samt p-piller, at jeg ikke tåler hormoner. Kobberspiral fungerer supert for meg, og mannen har aldri kjent tråden. :)

Skrevet

Ville satset på p-ring eller p-stav om jeg var deg, jeg støter også ut spiralen (samme gjør min søster og min mor, så det er tydeligvis arvelig med kropper som ikke aksepterer fremmedlegemer).

Men de fleste kan ha spiral altså, om trådene stikker kan de klippes kortere.

Skrevet

Må bare nevne at legen lot spiraltråden min være så lang at den liksom legger seg over og rundt tappen. Han mente det var best den ikke ble så kort. Tror det kan være at dere som får klippet den kortere, kanskje hadde en for kort i utgangspunktet?

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Må bare nevne at legen lot spiraltråden min være så lang at den liksom legger seg over og rundt tappen. Han mente det var best den ikke ble så kort. Tror det kan være at dere som får klippet den kortere, kanskje hadde en for kort i utgangspunktet?

Det tenker jeg også, sånn rent logisk vil det vel føles bedre jo lengre tråden er?

Skrevet

Tråden er jo omtrent som en fiske-sene så det er sikkert riktig. Er den lang nok stikker den ikke, men er den kort kan det gjøre vondt.

Men er de for lange kan du ikke bruke tampong da, de kan henge seg fast i tampongen og plutselig drar du ut hele greia sammen med tampongen...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Gå for p-ringen du. Anbefaler ikke p-stav til noen. Vondt som fy å få ut, og både vond og ekkel å ha i armen. P-sprøyte er greit nok, men litt styr med legetime hver gang du skal ha satt den. P-ring administrerer du selv, og plager ingen. Selv fant jeg ut, etter å ha brukt alle nevnte alternativ samt p-piller, at jeg ikke tåler hormoner. Kobberspiral fungerer supert for meg, og mannen har aldri kjent tråden. :)

Må ikke p-ringen byttes ut innimellom? Hvor lenge kan man bruke den før man trenger en ny?

Skrevet

P-ring må tas ut etter 3uker og en ny inn igjen en uke etter det igjen, men man har faktisk ganske mange dagers slingring før det blir usikkert. Og så er det veldig enkelt å legge inn en påminnelse på telefonen de dagene den skal ut/inn. Jeg er også håpløs på p-piller fordi jeg glemmer å ta dem, men p-ring fikk jeg til.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Tråden er jo omtrent som en fiske-sene så det er sikkert riktig. Er den lang nok stikker den ikke, men er den kort kan det gjøre vondt. Men er de for lange kan du ikke bruke tampong da, de kan henge seg fast i tampongen og plutselig drar du ut hele greia sammen med tampongen...

Tro hvordan den fungerer sammen med LadyCup?

Skrevet

Jo, det er som hun her oppe sier. Tre uker, så en uke uten. Men det gjør du jo selv. Det er ikke noe legen gjør, eller noe. :)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Jo, det er som hun her oppe sier. Tre uker, så en uke uten. Men det gjør du jo selv. Det er ikke noe legen gjør, eller noe. :)

Men trenger man en helt ny ring etter tre uker, eller bruker man den samme? Hvor lenge kan jeg bruke den samme ringen (3 på 1 av) før jeg må kjøpe en helt ny? ÆÆÆh vanskelig å forklare!

Skrevet

Du kaster ringen etter tre uker, så setter du inn en ny en uke etter. Da jeg brukte dem kom de i pakker på 3stk og har ganske kort holdbarhet utenfor apoteket, så det er kanskje det største problemet, å huske på å hente nye.

Jeg mistet forresten mensen med p-ring, selv om jeg hadde en uke mellom.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Uuh gratulerer med kjæreste!! Jeg hadde troen!! Herlig)

Jeg hadde spiral Med lange trådene merket ikke det under sex, men jeg ble et monster og blødde hele tiden så måtte slutte.

Aldri mer spiral her:/ men jeg går

På piller, glemmer i blant men er i sølibat så ikke så nøye nå, men hva med at han begynner med p-piller:) det finnes for menn

Så om han er mindre vims er det en ide;)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Du kaster ringen etter tre uker, så setter du inn en ny en uke etter. Da jeg brukte dem kom de i pakker på 3stk og har ganske kort holdbarhet utenfor apoteket, så det er kanskje det største problemet, å huske på å hente nye. Jeg mistet forresten mensen med p-ring, selv om jeg hadde en uke mellom.

Da vil det kanskje være bedre med spiral sånn rent økonomisk? Også er det jo et pes å hente ut nye "hele tiden", jeg glemmer det garantert (tro hvor jeg har gjort av resepten på p-piller nå da?)

Skrevet

Det er noen år siden jeg brukte p-ring, men jeg mener å huske det kostet ca 100kr pr mnd, så det koster jo litt, samtidig er det billigere enn barn :P

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Uuh gratulerer med kjæreste!! Jeg hadde troen!! Herlig) Jeg hadde spiral Med lange trådene merket ikke det under sex, men jeg ble et monster og blødde hele tiden så måtte slutte. Aldri mer spiral her:/ men jeg går På piller, glemmer i blant men er i sølibat så ikke så nøye nå, men hva med at han begynner med p-piller:) det finnes for menn Så om han er mindre vims er det en ide;)

Jo han er nok litt mindre distre enn meg, men det spørs om han frivillig går med på å "miste manndommen" hahaha :D

Og takk :D Han er skikkelig flott. Hurra!

Skrevet

Jeg hadde og spiral m kort tråd. Det hendte mannen ropte au for å si det sånn. Nå har jeg spiral med lang tråd. Faktisk så lang at den kan kjennes ytterst i skjedeåpningen hvis jeg strekker den ut. Den legger seg som regel rundt livmorhalsen, mannen har ennå ikke kjent den. Fryktelig praktisk å ha så lang tråd når man skal ha ut spiralen. Ett nøkk og vips er den ute :)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg hadde og spiral m kort tråd. Det hendte mannen ropte au for å si det sånn. Nå har jeg spiral med lang tråd. Faktisk så lang at den kan kjennes ytterst i skjedeåpningen hvis jeg strekker den ut. Den legger seg som regel rundt livmorhalsen, mannen har ennå ikke kjent den. Fryktelig praktisk å ha så lang tråd når man skal ha ut spiralen. Ett nøkk og vips er den ute :)

Men er ikke det litt upraktisk da, at den plutselig kan sette seg fast i noe og vips, er den ute? Men litt lengde på trådene må man vel ha. Jeg tenker sånn at en lang nylontråd er mykere enn en kort en, så da bør vel det samme gjelde for spiraltrådene :D

Skrevet

Neida. For som sagt legger den seg øverst i skjeden. Den henger ikke bed liksom. Og ja det er akkurat tanken- jo kortere de er jo mer stikker de. Jo lenger - Dvs mykere.

Skrevet

Jeg begynte på p-stav av akkurat samme grunn som du :) Hadde jeg ikke blitt et deprimert hormontroll uten sexlyst hadde jeg garantert fortsatt med den, synes den var kjempepraktisk :D (kan være en ide å prøve Cerazette (p-piller med tilsvarende virkestoff) i 3 mnd først, for å se om/hvilke bivirkninger du får).

Jeg har kobberspiral nå, og er fornøyd! Har ikke fått klager fra partner ennå, men det er ganske nye greier, så kanskje han ikke tørr ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...