Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Hei! Skal snart ha barnebursdag til en som blir 4. Jeg er litt nyskjerrig på hvilken ukedag det er best å ha selskap på. Tenker litt at i uka skjer det mye, men det gjør det jammen i helga også. Så, helst mandag-fredag, isåfall 17-19, eller er 19 for seint? Eller Lørdag/søndag formiddag? Håper på mange svar!
It's all about me Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Jeg foretrekker i helgen. I ukedagene er det lekser og fritidsaktiviteter.
Boulengerina Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Tidlig søndag er min favoritt :-)
pauline og knerten Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Jeg foretrekker ukedagene. Vi liker å være aktive i helgene, reise på utflukter eller gå turer, men synes det er synd at vi så ofte må legge andre planer til side pga. bursdagsfeiringer midt på lørdagsformiddagen...
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Vi har faktisk aldri vært i barnebursdag på en ukedag. Stort sett er det søndager mellom fra 12-14 eller 13-15. Noen ganger lørdager også. Jeg personlig synes det er litt for sent til kl 19, da ungene som regel er veldig gira (og høye på sukker ) etter en bursdag. Men hadde vi fått en invitasjon fra 17-19, så hadde vi sikkert takket ja.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Jeg foretrekker ukedager fra 17-19, evt søndag formiddag fra kl 12-14. For mange er helger familietid, og da blir det fort konflikt mellom barnet som vil gå i bursdag og den planlagt familieaktiviteten. På ettermiddager er man gjerne travel uansett, så litt til eller fra spiller liksom ikke så stor rolle
PeppaPig Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 Jeg foretrekker søndager mellom 12 og 16.. Da kan vi daffe litt rundt på morgenen uten å stresse ut døra
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Lørdag kl 12 - 15. Da kan jeg ta ukeshandelen imens.
Gjest Filifjonka Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 For mine barn hadde 17-19 på en hverdag vært for sent da de var i den alderen. Jeg foretrakk helger. Men jeg vet det er delte meninger om dette, så du gjør som det passer best for dere.
Iiiiik Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Gjør det som passer best for dere. Vi har opplevd at det er mange som ikke kommer når det er bursdag i helgen, da er det en del som reiser bort. Her i huset (tre barn) har det blitt skrekkelig mange helger i løpet av året der en av dem skal i bursdag og det styrer veldig mye av fritiden vår. Jeg personlig liker derfor best at burdagene er mandag til torsdag, men i 4-årsdag kan jeg forstå at man velger helg. Mine unger er på vei i senga når klokka er sju og de er fire år. Vi er så heldige at vi har veldig kort vei til barnehagen. Bursdagene innebærer da at vi henter alle gjestene i barnehagen kl 15.30 og går hjem med dem så varer bursdagen til 18. Da slipper foreldrene også stresset med å rekke og hente, skifte og levere ungen i selskap kl 17.
Cornelianelia Skrevet 27. september 2012 #11 Skrevet 27. september 2012 Synes 17-19 er litt seint hvis det er hverdag dagen etter. Og da risikerer du at mange blir helt hypre fordi de er slitne. På ettermiddagen bør en fireårsdag være ferdig kl 1830. De fleste barnebursdager her har vært i helga 14-16
Fire småtroll Skrevet 27. september 2012 #12 Skrevet 27. september 2012 Jeg foretrekker egentlig hverdager, vi har fire barn og om alle selskaper skulle vært i helgene hadde det ikke blitt mange helger igjen uten en bursdag Men når de er så små som 4 år er egentlig helgen best, eller fredag ettermiddag. Det blir for sent om de skal hentes i selskap klokken sju, da kommer de for sent i seng. Når de begynner på skolen er det greit å ha selskap på ukedagene. Jeg har flere ganger tatt meg en dag fri fra jobb og hatt selskap rett etter skolen. Hentet barna på skolen og gått hjem, så har vi "festet" og feiret den tiden barna vanligvis er på sfo også kan de bli hentet hos oss når foreldrene skal hjem fra jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå