Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Skal på min første samtale i bhg i morgen, og lurer litt på hva som skjer på disse? Ønsker å være forberedt. Er det noen spesielle ting jeg burde tenke over på forhånd? Har ingen spesielle ting jeg vil ta opp med bhg, er ikke annet enn fornøyd. Nettopp begynt nå i høst, på stor avdeling (barnet fyller 3 år i desember).
gravid-81 Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Hvis du er fornøyd og det ikke er noe spesielt du ønsker å ta opp så trenger du ikke å forberede deg noe spesielt:-) husk å gi beskjed om det er viktige ting som gjelder ditt barn, barnehagen bør vite om! Lykke til:-)
Valiana Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Vi var på oppstartssamtale da lillemor hadde gått ca 1 mnd i bhg. Det var mest ped.leder som fortalte hvordan de hadde opplevd oppstarten, og hun fortalte litt om hvordan hun hadde kommet inn i rutiner og slikt. Jeg tok opp noen småting som jeg synes var nyttig at de visste om, men ellers hadde jeg ikke så mye å si jeg heller. Jeg benyttet anledningen til å fortelle at vi foreløpig var veldig fornøyd med måten lillemor var tatt i mot på - og det synes jo ped.leder var kjekt å høre :-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 vi hadde samtale uken etter oppstart og snakket om hva jeg forventet av barnehagen, hvordan vi kunne samarbeide best, hva jeg ville/ikke ville at mitt barn skulle være med på(av turer, bilder o.l) og ellers generell info om evnt allergier, interesser, matvaner osv..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Oppstartssamtalene jeg har vært på, har vi for det meste gått gjennom skjema som jeg allerede har fylt ut - navn, adresse, når og hvem som oftest henter, hvem som kan hente ellers, hvordan han sover, hva han tåler og ikke, og sånne ting. Så har vi prata om diverse rundt dette og spurt om ting.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Syntes det er rart at oppstartsamtaler foregår ETTER at barnet har begynt i bhg. Jeg vil jo gjerne si ifra og få notert ned viktige ting før de skal ta over ansvaret for barnet mitt...
Valiana Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 (endret) Syntes det er rart at oppstartsamtaler foregår ETTER at barnet har begynt i bhg. Jeg vil jo gjerne si ifra og få notert ned viktige ting før de skal ta over ansvaret for barnet mitt... Nei, ikke så rart synes jeg. For vi fikk jo også snakket godt med dem på første tilvenningsdag, og vi har levert inn flere skjemaer ang allergier/hvem som henter/hva vi tillater osv. Så "oppstartssamtalen" hos oss var vel mer en "oppfølging av oppstart" - der man får litt mer tid til å snakke om hvordan ting går, enn i en travel hente/bringe-situasjon :-) Endret 26. september 2012 av Valiana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå