Gå til innhold

Er ikke bryllup til 60 000,- billig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen svarer i en tråd om at "dere kan prøve å spare til et billigere bryllup". Er ikke 60 000,- billig da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nja. Jeg betalte vel totalt 25.000 for mitt....

Skrevet

Syns 60.000,- er billig.

Vi brukte 140.000,- på bryllupet + 60.000,- på bryllupsreise

og vi hadde bare 45 gjester :-)

Skrevet

Hvis man ikke har 60 000kr til et bryllup, men må låne pengene så er det hvertfall for mye penger å bruke på et bryllup. Det trenger jo ikke å koste noen ting å gifte seg, hvis det er det å gifte seg som er viktig. Da kan man gifte seg i en kirke eller på tinghuset uten å feire etterpå. Man kan også gjøre det veldig billig ved å gå ut å spise etterpå, kun brudeparet, evt med forlovere, foreldre og/eller barn etterpå, da blir det fortsatt mye billigere enn 60 000kr.

Skrevet

Vi tenkte å bruke 15.000 på gifteringer og hvertfall 30.000,- på bryllupsreisen etterpå. Da er vi allerede oppe i 45.000,-

Så...

Skrevet

Alt er relativt. Det er helt klart mulig å bruke mye mindre enn 60.000 på bryllup, men det er heller ikke uvanlig mye.

Vi brukte vel noe slikt på vårt bryllup, uten at vi gjorde noe bevisst for å spare.

Skrevet

bekjente her brukte 12 000 på bryllupet og hadde 40 gjester.

de valgte rimelige klær, kjøpt brukt, venner og familie bakte kaker.

fikk billig buss som fraktet til selskapslokale.

fint brullup som ikke ruinerte dem.

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Kommer helt an på hva man ønsker seg det.

Klart 60 000 er lite om man ser for seg slottsbryllup i Sverige med 25personer i brudefølget, 250gjester og ekte diamanter på trusa.

Skrevet

Det er vel ikke av de dyreste bryllupene, men det kommer jo an på hvor god råd man har og hvor mange som skal komme.

Skrevet

Har aldri skjønt vitsen med å bruke så vanvittig mye penger på et selskap. Da vi giftet oss brukte vi vel max 10 000, og hadde en veldig fin dag :)

Skrevet

Jeg vil ikke si billig. Det kommer litt an på hvor mange som kommer. Klart kommer det 230 stk kan det fort blir kjipt med 60 000kr. Men kommer det 25 stk blir det sikkert nok om en ikke hiver vekk pengene.

Vi blir ca 40 stk. Jeg er opptatt av å gjøre det fint og bra, men ikke overdrevent. Vi dropper hotell, leie av bil og fotograf til 20 000 som jeg har hørt noen av våre venner har. Da sparer vi en del penger. Fant også verdens fineste kjole brukt etter å ha lett i 1 år og ikke funnet en eneste jeg ville ha ny.

Vi har budsjett på 60 - 70 000 - 100 000kr og skal nok få en flott dag fordet om jeg har kjøpt brukt kjole til både meg og dattera mi og sparer litt på blomster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...