mammasprinsesse Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Jeg har lønn etter tariff for kontor og handel, men jeg lurer på om min arbeidsgiver regner ut lønn feil. De regner jo ut ifra arbeidserfaring du har på din cv. Men hun sa at kun 100% stillinger gjelder, stemmer det!? Min forrige arbeidsgiver la sammen alle stillingsprosenter og måneder når de regnet ut tariff. Altså hvis jeg f.eks hadde jobbet 50% 6 måneder et sted og 50% 6 måneder la de sammen dette til 100% 6 måneder.. Skjønner? Noen som vet sikkert hvordan dette skal regnes, eller hvordan jeg får sjekket om jeg har riktig lønn?
Fire småtroll Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Du må jobbe 50% i to år for å hoppe ett trinn på lønnsstigen. Det står litt nederst på denne siden: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667
mammasprinsesse Skrevet 27. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2012 Hvem kan man evt kontakte for å få et korrekt svar på dette? Hvem har ansvar for slike regler?
mammasprinsesse Skrevet 27. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2012 Ser også nå at jeg har fått lønn etter 2011 tariff ikke 2012, altså over 6,- mindre i timen en jeg skulle hatt.. Er det noe jeg isåfall har krav på å få etterbetalt??
Fire småtroll Skrevet 27. september 2012 #5 Skrevet 27. september 2012 Du har egentlig ikke krav på å få noe mer enn det som står i kontrakten din. Står det i kontrakten at du skal få tarifflønn ville jeg printet ut tariffen og tatt den med til sjefen (tariffen i linken over er helt korrekt så du kan stole på den). Men står det bare oppgitt en timelønn i kontrakten din har du ikke krav på å få mer enn det er oppgitt der. Du må i tilfelle organisere deg og få hjelp derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå