Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Hvordan foregår svømmeundervisningen på deres skole? Jeg snakket med barnet mitt nå etter han har hatt svømming to ganger siden skolestart, og han sier det er ingen voksne i vannet med dem??? De voksne står på kanten og sier hva barna skal gjøre, og noen er redde og vil ikke være i vannet. Er det slik det skal være?? Husker da godt fra jeg var liten at lærer og en badevakt var i bassenget og hjalp oss med å flyte/holde hodet oppe, og svømmetak.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Hør med skolen om dette. I utgangspunktet bør/skal det være minst en voksen i vannet med barna, hvertfall når de er så små! Hilsen gymlærer
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #3 Skrevet 26. september 2012 Ja, jeg skal høre på foreldremøtet i morra om dette. Synes det er rart at INGEN av de voksne er i vannet, mange av barna er redde og trenger kanskje noen å holde seg i? hi
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 På vår skole er det to lærere i bading. Den ene står på land, og den andre er i vannet. Det foregår ingen målrettet svømmeopplæring, det er kun fokus på å være trygg i vannet. Heller ikke i 2. klasse har de hatt fokus på det, men jeg håper at de fokuserer på det nå i 3. klasse iallefall.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Mulig hver skole praktiserer ulike regler, men siden de er så små i førsteklasse er det overhodet ikke å forvente at alle barna er svømmedyktige (altså klarer å svømme sammenhengende uten stopp en lengde på f.eks 12, 5 m som er en "vanlig" lengde på små innendørsbasseng) Det er heller ikke å forvente at barna er fysisk i stand til å hjelpe en av sine klassekamerater dersom en av dem plutselig får problemer i vannet. Av den grunn ville jeg ha spurt om det stemmer at det ikke er voksne i vannet med barna. Dersom de ikke har en voksen der ville jeg bedt dem begrunne hvorfor. Lykke til! - gymlærer'n
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Nei, jeg forventer ikke at de lærer å svømme:) Men de må venne seg til vannet og gutten min sier det er flere som er redde. Min gutt kan svømme litt og er ikke redd. Bassenget er også stort, 25 meter langt. Skal forhøre meg litt jeg, takk:) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå