Gå til innhold

Noen som ALDRI finner på noe bare med mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vi har bodd sammen i snart 2 år og enda til dags dato ikke funnet på noe kjæresteting sammen. Han har vært ute med kompiser, på utdrikningslag, på bursdagsfest +++ (uten meg siden jeg var hjemme med barna), mens det ser ut som han har null interesse av å reise bort med meg en helg, ta inn på et hotell en kveld og generelt ha en eller to dager kun for oss selv. Vi har god tilgang til barnevakt, så ikke der problemet ligger.

Så jeg lurer på, hvor vanlig er det at par ikke finner på noe sammen? (bortsett fra 2 timers tur på kino eller ut og spise, så hjem igjen til barna). Eller er det vi som er rare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør heller ingenting slikt for vi har ingen barnevakt :(

Skrevet

Vi er ofte på turer alene. Vi har ikke barnevakt med mindre vi er bedt bort på noe sammen, altså, vi har ikke barnevakt for å bare dra på byen. Men er vi bedt bort gjør vi det, ellers drar bare jeg.

Vi har vært sammen i 6 år og har vært på 1 ukes ferie til syden, 1 langhelg i Paris, en helg i Amsterdam og en helg i København, pluss et par helger innenlands fordi vi var bedt bort på noe.

Med x'n var vi på en ukes ferie (da hadde vi ikke barn da) sammen med et vennepar, men bortsett fra det gjorde vi aldri noe sammen. Var samboere i 5 år.... Nitrist!!

Skrevet

Uhyre sjelden vi gjør det nå etter at vi har fått barn. Hadde vært hyggelig, men det blir bare sjelden noe av.

Men nå var vi sammen i mange år før vi fikk barn, så vi har hatt mange langweekender og ferier sammen bare vi to før vi fikk førstemann.

Skrevet

Nei, det går veldig lang tid mellom hver gang. Siste året har vi vært i et 40-årslag også møttes vi i byen og spiste lunsj en gang, men ellers ingenting.

Vi har fire barn og lite tilgang på barnevakt så det blir ikke så ofte gitt.

Skrevet

Med 4 unger og familie mange timer unna. Så har vi aldri barnevakt. Men finner på noe med mannen alene hele tiden. Vi har bodd sammen over 10 år men har forsatt date hver fredag. Men hjemme. Da lager vi sein middag å koser oss. Syns vi har masse kjærestetid selv om vi holder oss innen for hjemmet.

Skrevet

har 5 barn, og ingen familie som kan være barnevakt. å betale for barnepike har vi ikke råd til. har vært på kino med mannen ett par ggr, som eldstemann på 17 har passet de andre.

kan reise i feks en bursdag, som han er barnevakt. men han har jo ett eget liv, og sitter liksom ikke barnevakt uten "grunn" (kinoen var bryllupsdag)

litt missunnelig på de som har besteforeldre som er oppegående og gjerne vil ha barnebarna på besøk, men det er det jo lite å gjøre med... mine foreldre døde unge, og svigers er kronisk syk

Skrevet

Vi skulle helst ha litt mer alene tid sammen enn vi har, men det skjer så mye hele tiden at vi ikke får det til. Barnevakt har vi god tilgang til, men vi vil være med på korpsoppvisninger, fotballturneringer og slikt som ungene holder på med. Og med flere barn i hus så er det ganske mye som skjer.

Men vi har en uke hver sommer som vi har alene uten barn. Den uka er for oss to sammen, vi gjør mye i heimen som vi ikke får gjort med unger rundt oss men vi nyter den uka. Selv om vi rydder loftet er vi sammen, tar med oss vinflaska, prater og koser oss selv om vi gjør kjedelige ting.

Nå har ungene begynt å avtale med besteforeldrene også, er det en helg ingen skal noe kan plutselig mormor stå på døra og skal hente ungene. For ungene har ringt mormor og planlagt slik at vi blir hjemme alene. "Dere trenger kjærestetid" sier ungene, suss og nuss så mye dere vil for nå skal ikke vi være her. Så jeg tror kanskje ungene ser på oss at vi har godt av litt kjærestetid også, at vi får litt mer overskudd til hverdagen igjen. Men ungene bruker det nok også litt som ett skalkesjul for å være hos mormor og morfar en helg og kose seg, bli skjemt bort av besteforeldrene.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Skjelden, men kun fordi ungene er små og det er dårlig med barnevakt...

Skrevet

Vi har lyst å reise bort sammen, kun jeg og han.. Men har ikke hatt mulighet til å gjøre det pga økonomi og barn. Eneste vi har gjort er å dra ut å spise middag et par ganger på restaurant... Men satser på det blir bedre i fremtiden når økonomien bedrer seg ;)

Skrevet

Vi går ut og spiser sammen hver gang vi har barnefri, har som regel ihvertfall en tur på farris bad i året også:)

Skrevet

Det er faktisk ganske sjelden jeg og mannen finner på ting bare vi to. Har vært på to helgeturer sammen siden vi fikk barn for syv år siden. Men, vi har ganske ofte barnevakt da! Har tre sett besteforeldre i umiddelbar nærhet og skolebarn som gjerne vil besøke besteforeldrene sine :)

Blir som regel til at vi er ute med venner eller på helgeturer med venner.

Skrevet

Tja, før jeg ble gravid, var vi på en hyttetur sammen, en helgetur til en by sammen med et vennepar der jeg hadde høy feber hele turen og var i elendig form, og en tur til en annen by i bryllup. Men så ble jeg jo gravid når vi hadde vært sammen i 4 mnd, og etter det har det bare blitt turer til hans hjemplass, ellers har vi vært på kino et par ganger, og ute og spist en eller to ganger. Ikke har vi vært noen andre steder enn hjemplassen hans på ferie som en familie heller. Og vi har vært sammen over 6 (!) år...! Er ikke barnevakt som er problemet heller, har bare ikke blitt noe av. Har hatt nok med hus, hjem, to små barn, jobb og diverse. Men nå når barna begynner å bli større, og vi begynner å komme over "småbarnskneiken", kjenner jeg at det er enklere å finne på noe sammen, og vi begynner å finne tilbake til det gode i forholdet i stedet for å bare fokusere på rett og slett komme seg gjennom hverdagen.... Så nå skal vi kanskje på kjærestetur etter jul, og tur til "storbyen" som familie til sommeren..! :) Gleder meg..!

Skrevet

Vi har alltid passet på å få tid til ting sammen, om ikke annet så bare en tur. Da de eldste barna var mindre, hadde vi fast barnevakt en ettermiddag/kveld i uken, og da "måtte" vi gjøre noe sammen, uaansett, liksom. Noen ganger trente vi, noen ganger gikk vi kafé, noen ganger bare en spasertud rundt i nabolaget, noen ganger kino, osv.

Han fikk dessverre kreft og døde i fjor. Men jeg har heldigvis masse gode minner og vet at vi var veldig nære hverandre.

Så det er viktig å passe på å finne på ting sammen, samtidig som det må være OK at han har sine gutteturer og - kvelder og at du har dine ting med venninner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...