Gå til innhold

Noen tips om hva vi kan gjøre? Fastlåst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen i huset nekter sex. Uten å oppgi noen grunn, avviser meg kaldt når jeg prøver, vil ikke snakke om det, og prøver aldri selv. Det har pågått i over 1 år, og jeg er dritlei. Sist gang vi hadde sex var 2 måneder siden, og så 1.5 måned før det igjen. Han har også gitt uttrykk (ikke verbalt) at han synes det var ekkelt å ta på meg. Vi er unge mennesker, og har ikke vært sammen i så veldig mange år slik at sexlivet kunne "dabbe av" naturlig. Jeg føler meg stygg, uelsket og lite verd (selv om jeg VET jeg ikke er det, men føler det slik). Samtidig som jeg er veldig seksuell person og trenger sex, seksuell anerkjennelse, forføring osv.

Har som sagt tatt opp temaet med mannen mange ganger, og får kun svada til svar, ingen ordentlig grunn til hvorfor han er slik. Hva skal jeg gjøre? Det er blitt ganske uholdbart. Er redd for å gi ham ultimatum om at enten må han gå og søke hjelp, ellers skal vi kutte ut all sexen i forholdet, for det vi har nå er nedverdigende. Redd for at han stikker, blir sint eller forholdet ellers blir ødelagt. For han er ELLERS veldig romantisk av seg, kosete osv, bare sexen han ikke vil ha. Og der er han rå på avvisning, helt kald.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du være hos en mann som synes det er ekkelt å ta på deg?

Skrevet

Hvis han syns det er ekkelt å ta på dama si tenker jeg:

- Du er feit og han liker ikke det, men å snakke om dette temaet kan være ufattelig vanskelig (er ikke sylslank sjøl akkurat, så jeg vet hva jeg snakker om :) )

- Han er homo

- Han har en eller annen sexsperre som han ikke greier å snakke om. I og med at denne avvisningen er så bastant hadde jeg krevd å snakke ut om det (psykolog, sexolog e.l.) eller flyttet ut.

Skrevet

Dere er jo ikke kjærester lenger, bare venner.

Skrevet

Da er det vel kanskje sånn at han ikke er seksuelt tiltrukket av deg da, og det er jo ikke noe han kan noe for.. Da er det dessverre sånn at du må velge mellom et forhold med han uten sex eller å gjøre det slutt. Trist men sant..

Skrevet

Hvorfor vil du være med en mann som syns det er ekkelt å ta på deg og overhode ikke ønsker noen form for intimitet?

Her hadde det vært kroken på døra... Sånt finner man seg ikke i!

Skrevet
Da er det vel kanskje sånn at han ikke er seksuelt tiltrukket av deg da, og det er jo ikke noe han kan noe for.. Da er det dessverre sånn at du må velge mellom et forhold med han uten sex eller å gjøre det slutt. Trist men sant..

Det hadde vært helt greit hvis jeg fikk vite at han elsket meg men ikke var seksuelt tiltrukket av meg. Dessverre har jeg ALDRI opplevd problem med avvisning før, så jeg trodde da jeg var ganske sexy. Er verken feit, lukter eller er ustelt. Bruker str S i klær, er ganske høy, kler meg pent osv. (det var til den som trodde at jeg kanskje var tjukk og det kunne være problemet). Jeg hadde klart å ha et forhold med ham uten sex, men slik det er per i dag er jeg livredd for å bli dumpet (ikke at jeg ikke klarer meg alene, men det ER vondt å bli dumpet uansett), fordi han ønsker sex, men ikke med meg. Hvis han hadde sagt at han ikke trengte sex, så hadde jeg slått meg til ro med det. Problemet er at han skylder på ALT mulig annet, noe som overhode ikke virker troverdig (for trøtt til å ha sex, men ikke for trøtt til å snakke i telefonen med kompis i 1 time.... for sliten til å ha sex, så stikker han og går en tur istedet for - da er du verken trøtt eller sliten). Jeg mener at jeg fortjener en forklaring. Samtidig som det virker slik at han ikke anser dette som et problem.

Han har aldri vært hos psykolog før, så jeg vet ikke om han godtar det, men jeg er drittlei av å leve i uvisshet og føle meg dum, så kanskje jeg kan ta mot til meg og kreve at han søker hjelp?

HI

Skrevet
Hvorfor vil du være med en mann som syns det er ekkelt å ta på deg og overhode ikke ønsker noen form for intimitet? Her hadde det vært kroken på døra... Sånt finner man seg ikke i!

Det er ikke bare enkelt å gå fra en som du elsker, og som vet elsker deg, som du har barn, hus osv med.

HI

Skrevet
Hvis han syns det er ekkelt å ta på dama si tenker jeg: - Du er feit og han liker ikke det, men å snakke om dette temaet kan være ufattelig vanskelig (er ikke sylslank sjøl akkurat, så jeg vet hva jeg snakker om :) ) - Han er homo - Han har en eller annen sexsperre som han ikke greier å snakke om. I og med at denne avvisningen er så bastant hadde jeg krevd å snakke ut om det (psykolog, sexolog e.l.) eller flyttet ut.

Vi har barn sammen så å "flytte ut" er ingen enkel løsning. Jeg føler at det er litt overfladisk å bryte ut bare fordi mannen er aseksuell. Ifølge ham har han hatt mye sex i sine singelperioder og i de forholdene han hadde, men han vil ikke forklare hva som er feil med oss to. Og nei, han er ingen homo, og jeg er ikke feit :D

HI

Skrevet

jeg tror nok han sliter med seg selv. ikk emed deg.

og dere trenger da hjelp. jeg hadde også en periode der jeg ble "kvalm" av mannen.

Var ikke det at jeg ikke ville være sammen med han og ha sex med han, men det var bare noe i meg som ikke klarte.

Og da måtte jeg først ordne opp i det, uten mas om at "elsker du meg ikke mer" osv.

Det har gått over og jeg har nå lyst på mannen min igjen.

Noen ganger kan det skyldes hormoner og andre ganger psykisk. Hjelp burfde dere uansett søke. og han burde kanskje gjøre det uten deg i førsten.

Og hvis det ikke fungerer så har dere ihvertfall prøvd.

Skrevet
Hvorfor vil du være med en mann som syns det er ekkelt å ta på deg og overhode ikke ønsker noen form for intimitet? Her hadde det vært kroken på døra... Sånt finner man seg ikke i!

Det er ikke bare enkelt å gå fra en som du elsker, og som vet elsker deg, som du har barn, hus osv med.

HI

Jamen er det riktig at du skal være ulykkelig bare fordi han ikke er villig til å gjøre noe med problemet sitt? Nei, enkelt er det ikke men av og til må man faktisk prioritere seg selv og sin egen lykke. Det er selvsagt hvis du føler du har forsøkt alt og ikke makter mer.

Skrevet
Hvis han syns det er ekkelt å ta på dama si tenker jeg: - Du er feit og han liker ikke det, men å snakke om dette temaet kan være ufattelig vanskelig (er ikke sylslank sjøl akkurat, så jeg vet hva jeg snakker om :) ) - Han er homo - Han har en eller annen sexsperre som han ikke greier å snakke om. I og med at denne avvisningen er så bastant hadde jeg krevd å snakke ut om det (psykolog, sexolog e.l.) eller flyttet ut.
Vi har barn sammen så å "flytte ut" er ingen enkel løsning. Jeg føler at det er litt overfladisk å bryte ut bare fordi mannen er aseksuell. Ifølge ham har han hatt mye sex i sine singelperioder og i de forholdene han hadde, men han vil ikke forklare hva som er feil med oss to. Og nei, han er ingen homo, og jeg er ikke feit :D HI

Så bra, da har du jo utelukket det :D

Da er det bare å sette hardt mot hardt å kreve at han snakker, og nei det er ingen enkel løsning å "bare flytte".

Hvis du ikke orker å leve på den måten Må han jo snakke, og gå til sexolog fx, aseksuell kan han vel ikke være når han har sex i "utsvevende" perioder...? Ikke at jeg vet mye om det, men..

ønsker deg all mulig lykke i verden :)

Skrevet
jeg tror nok han sliter med seg selv. ikk emed deg. og dere trenger da hjelp. jeg hadde også en periode der jeg ble "kvalm" av mannen. Var ikke det at jeg ikke ville være sammen med han og ha sex med han, men det var bare noe i meg som ikke klarte. Og da måtte jeg først ordne opp i det, uten mas om at "elsker du meg ikke mer" osv. Det har gått over og jeg har nå lyst på mannen min igjen. Noen ganger kan det skyldes hormoner og andre ganger psykisk. Hjelp burfde dere uansett søke. og han burde kanskje gjøre det uten deg i førsten. Og hvis det ikke fungerer så har dere ihvertfall prøvd.

Hvor lenge varte din "tørkeperiode"? Her har det som sagt vart i over 1 år, og jeg sliter. Jeg forstår at han kan slite med seg selv, men når vi er TO i et forhold, så må han også ta hensyn til meg. Jeg har aldri betvilt at han elsket meg, laget drama, mast osv. Kun tatt opp noen ganger på en SAKLIG og rolig måte at vi burde finne ut hva problemet er. Nå er jeg lei.

HI

Skrevet
jeg tror nok han sliter med seg selv. ikk emed deg. og dere trenger da hjelp. jeg hadde også en periode der jeg ble "kvalm" av mannen. Var ikke det at jeg ikke ville være sammen med han og ha sex med han, men det var bare noe i meg som ikke klarte. Og da måtte jeg først ordne opp i det, uten mas om at "elsker du meg ikke mer" osv. Det har gått over og jeg har nå lyst på mannen min igjen. Noen ganger kan det skyldes hormoner og andre ganger psykisk. Hjelp burfde dere uansett søke. og han burde kanskje gjøre det uten deg i førsten. Og hvis det ikke fungerer så har dere ihvertfall prøvd.
Hvor lenge varte din "tørkeperiode"? Her har det som sagt vart i over 1 år, og jeg sliter. Jeg forstår at han kan slite med seg selv, men når vi er TO i et forhold, så må han også ta hensyn til meg. Jeg har aldri betvilt at han elsket meg, laget drama, mast osv. Kun tatt opp noen ganger på en SAKLIG og rolig måte at vi burde finne ut hva problemet er. Nå er jeg lei. HI

den varte siden i litt mer enn enn år. vi hadde sex, men jeg hadde jo egentlig aldri lyst, og det merket han jo. kan tenke meg at det er litt værre for en mann å bare bli med på sex uten å ha lyst.

Ja du må jo ta det opp, ellers vil det jo ikke bli noen endring, og du må kanskje stille et ultimatum å. men mer av typen "du må finne ut hva som er galt, ellers kan vi ikke bli i dette forholdet" i stedet for "vi må begynne å ha sex som normalt ellers..."

sier ikke at du sier det, men var bare ett eksempel.

Når det er sagt kan det jo være mange årsaker til problemet, og det behøver jo ikke være det samme som mitt.

Håper dere finner ut av det

Skrevet
Hvor lenge varte din "tørkeperiode"? Her har det som sagt vart i over 1 år, og jeg sliter. Jeg forstår at han kan slite med seg selv, men når vi er TO i et forhold, så må han også ta hensyn til meg. Jeg har aldri betvilt at han elsket meg, laget drama, mast osv. Kun tatt opp noen ganger på en SAKLIG og rolig måte at vi burde finne ut hva problemet er. Nå er jeg lei. HI
den varte siden i litt mer enn enn år. vi hadde sex, men jeg hadde jo egentlig aldri lyst, og det merket han jo. kan tenke meg at det er litt værre for en mann å bare bli med på sex uten å ha lyst. Ja du må jo ta det opp, ellers vil det jo ikke bli noen endring, og du må kanskje stille et ultimatum å. men mer av typen "du må finne ut hva som er galt, ellers kan vi ikke bli i dette forholdet" i stedet for "vi må begynne å ha sex som normalt ellers..." sier ikke at du sier det, men var bare ett eksempel. Når det er sagt kan det jo være mange årsaker til problemet, og det behøver jo ikke være det samme som mitt. Håper dere finner ut av det

Takker for utfyllende svar. De gangene vi har sex føles det også slik at han egentlig ikke vil, men ønsker å bli fortest mulig ferdig. Og det sårer! Siden jeg da føler meg ekkel og usexy, og det er ingen kompliment at den du elsker har sex med deg bare for at du skal "roe deg ned". Har aldri sagt at vi Må ha sex som normalt, men at jeg ønsker mer sex, fordi jeg synes han er deilig osv, og jeg gjerne vil vite HVORFOR vi har så lite sex. Disse sliten-trøtt-opptatt unnskyldninger funker ikke lenger, tror ikke noe på dem.

Hva hjalp for din del? Hvordan kom dere ut av den vonde sirkelen?

HI

Skrevet

Det hadde vært helt greit hvis jeg fikk vite at han elsket meg men ikke var seksuelt tiltrukket av meg. Dessverre har jeg ALDRI opplevd problem med avvisning før, så jeg trodde da jeg var ganske sexy. Er verken feit, lukter eller er ustelt. Bruker str S i klær, er ganske høy, kler meg pent osv. (det var til den som trodde at jeg kanskje var tjukk og det kunne være problemet). Jeg hadde klart å ha et forhold med ham uten sex, men slik det er per i dag er jeg livredd for å bli dumpet (ikke at jeg ikke klarer meg alene, men det ER vondt å bli dumpet uansett), fordi han ønsker sex, men ikke med meg. Hvis han hadde sagt at han ikke trengte sex, så hadde jeg slått meg til ro med det. Problemet er at han skylder på ALT mulig annet, noe som overhode ikke virker troverdig (for trøtt til å ha sex, men ikke for trøtt til å snakke i telefonen med kompis i 1 time.... for sliten til å ha sex, så stikker han og går en tur istedet for - da er du verken trøtt eller sliten). Jeg mener at jeg fortjener en forklaring. Samtidig som det virker slik at han ikke anser dette som et problem.

Han har aldri vært hos psykolog før, så jeg vet ikke om han godtar det, men jeg er drittlei av å leve i uvisshet og føle meg dum, så kanskje jeg kan ta mot til meg og kreve at han søker hjelp?

HI

Jeg hadde ihvertfall satt meg ned å forlangt en grunn! Vondt å ikke vite. Det kan være vondt å få vite og men da går du ihvertfall ikke rundt å lurer. Så får du ta stilling til svaret og velge "framtiden" deretter.. Har et vennepar som har det sånn, men der er mannen ellers perfekt på alle andre områder så ho har valgt å leve med det..

Skrevet

På seg selv kjenner man andre, og mitt svar er utelukkende basert på egen erfaring. Men jeg hadde det sånn med min første samboer. Jeg orket ikke å ta på han, kline med han eller ha sex med han, huff, jeg sleit meg igjennom det.

Grunnen? Jeg hadde forelsket meg i en annen som jeg hadde et forhold til. En mann jeg ikke kunne få, men like fullt elsket. Derfor valgte jeg å bli hos barnefar, ville ikke ødelegge for han eller barnet vårt bare fordi jeg ikke hadde det bra i forholdet. (Vet det er kjipe unnskyldninger, men den gang føltes det riktig å bli. Jeg var så ung, bare 23 år, og visste ingenting om samliv.)

Men jeg slet med dårlig samvittighet, derfor taklet jeg ikke hans tilnærmelser. Vi hadde det bra som "venner", men på sexfronten sleit jeg virkelig. Jeg ønsket jo bare å være med "han andre", og følte mannen min var "en god nummer to". Jeg brøyt tilslutt med elskeren, men forholdet mellom meg og bf ble aldri det samme. Jeg klarte ikke komme over det jeg hadde gjort mot bf, samvittigheten spiste meg opp innvendig og tilslutt flyttet jeg ut.

Håper ikke dette er tilfellet her. Men dette med å gå fra romantisk og veldig seksuelt aktiv til nesten aseksuell, dette er som å høre om meg på den tiden :(

Skrevet
På seg selv kjenner man andre, og mitt svar er utelukkende basert på egen erfaring. Men jeg hadde det sånn med min første samboer. Jeg orket ikke å ta på han, kline med han eller ha sex med han, huff, jeg sleit meg igjennom det. Grunnen? Jeg hadde forelsket meg i en annen som jeg hadde et forhold til. En mann jeg ikke kunne få, men like fullt elsket. Derfor valgte jeg å bli hos barnefar, ville ikke ødelegge for han eller barnet vårt bare fordi jeg ikke hadde det bra i forholdet. (Vet det er kjipe unnskyldninger, men den gang føltes det riktig å bli. Jeg var så ung, bare 23 år, og visste ingenting om samliv.) Men jeg slet med dårlig samvittighet, derfor taklet jeg ikke hans tilnærmelser. Vi hadde det bra som "venner", men på sexfronten sleit jeg virkelig. Jeg ønsket jo bare å være med "han andre", og følte mannen min var "en god nummer to". Jeg brøyt tilslutt med elskeren, men forholdet mellom meg og bf ble aldri det samme. Jeg klarte ikke komme over det jeg hadde gjort mot bf, samvittigheten spiste meg opp innvendig og tilslutt flyttet jeg ut. Håper ikke dette er tilfellet her. Men dette med å gå fra romantisk og veldig seksuelt aktiv til nesten aseksuell, dette er som å høre om meg på den tiden :(

I mitt andre forhold har jeg opplevd at mannen kutta ut sexen, og da var han utro. Så tilfelle var nesten identisk med ditt, bare at du holdt deg på matta i motsetning til ham. En annen jeg datet har også kuttet ut sexen, fordi han ble forelsket i en annen jente. Så jeg er redd for at han egentlig vil være sammen med andre, men ikke vil bryte ut på grunn av barn, hus, forhold osv. Han har aldri vært noe særlig hyperseksuell, men kutte ut sex gradvis, slik at nå har vi så å si aldri, og jeg blir avvist nesten hver gang.

HI

Skrevet

Er det sånn at dere bokstavelig talt aldri har sex, eller "bare" veldig sjeldent? Hvor ofte i tilfelle?

Skrevet
Er det sånn at dere bokstavelig talt aldri har sex, eller "bare" veldig sjeldent? Hvor ofte i tilfelle?

Ca hver 2. måned. Og da kun på mitt initiativ.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...