Gå til innhold

Hva har dere under parkdressen til toåringene nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnehagen har så forskjellige meninger, vil jo stole på meg selv, er jo mitt barn, men barnehagen jobber jo med barn og har vel kanskje mer peiling, så da spør jeg dere hva dere har under så ser vi hvem som har mest rett! ;)

Temperatur siste dagene har vært 5-10 grader..

Bhg syns det er nok med bukse, tskjorte og genser. Syns gutten er kald når jeg henter så har spurt om ikke de kan bruke strikkegenseren jeg har lagt i korga hans. Og strømpebukse har han på når jeg leverer men ikke når jeg henter.

Er egentlig veldig fornøyd med bhg, har et godt opplegg for ungene, er mye ute og på tur, Men da er jo nok klær enda viktigere..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske kaldt i luften nå, og her er det også 5-10 grader.

Jeg bruker ull innerst på gutten min, så har han en ull eller fleecedress utenpå og deretter parkdress.

Si ifra til barnehagen at han skal ha mer klær under parkdressen.

Hvis han er kald, så sier jo det sitt :)

Tar de av strømpebuksen? Spør hvorfor..

Skrevet

Ullstrømpebukse og ullboddy innerst, så fleece bukse og genser, så parkdressen, eller regndressen.. Må skaffe oss ny parkdress, den vi kjøpte er jo totalt latterlig, den skal egentlig være vanntett, men suger jo til seg vannet som en svamp!

Uansett.. Si ifra til de hva du mener om saken, du kan faktsik forlange at de gjør det du ber om.

Skrevet

To tynne lag med ull, eks ullundertøy og en tynn ulldress

Skrevet

Strømpebukse og tynn bukse, eller kun tykkere bukse.

Tynn langermet genser, tynn fleecejakke

Regntøy eller parkdressen - avhengig av vær og vind!

Lue og eventuelt regnvotter..

Ull osv venter vi med!

Be barnehagen følge litt ekstra med på om han virker kald, varm etc..

Det finnes ingen fasit på hva som er passe/nok klær.. Barn er forskjellige akkurat som oss voksne!

Du som mamma vet godt hva ditt barn trenger av klær, men husk at det gjør nok de ansatte i barnehagen også - de kler jo på over ute med barna hver dag :)

God dialog og kommunikasjon med de ansatte er løsningen :)

Skrevet

Bor langt vest og her er det rimelig surt når sola ikke er framme. Min gutt har som regel ull under klærne og en for-dress som hører til parkdressen. De i barnehagen vurderer det om de tar av han klærne eller ikke før de tar på han dressen. På hodet har han en Janus-lue, usikker på hvor mange prosent ull det er. Votter etter vær og forhold.

Skrevet

Har en treåring i Oslo. I dag har han på seg strømpebukse, vanlig bukse, tynn bomullsgenser, tykk fleecegenser og fullt regntøy. Cherrox på beina, vanter og lue. Begynner ikke med ull før det blir kaldere. Er bare de to siste dagene jeg har tatt på strømpebukse.

Skrevet

Body/genser og strømpebuke, så en fleecedress.

Så dress eller regnklær. Cherrox eller høstsko og lue.

Skrevet

Bruker ull hele året vi. Nå har han ullbody og et todelt ullsett fra PO.P (bukse og jakke) inne og når vi går ut tar vi på en mellomtykk ulldress av typen Tom og Trine fra Sparkjøp.

Når det regner bruker han sydvest og regnvotter (med ullvotter under om det er ekstra kaldt), ved opphold ullue av typen finnlandshette.

Bor på sørlandet men det har vært 6-8 grader her i det siste.

Skrevet

Bor på sørlandet og her har det vært mellom 4 og 7 grader på morgenen siste uken, litt varmere utover dagen.

Min har strømpebukse, joggebukse, trøye/singlet, tynn genser og en myk collegejakke under dressen. Buff, tynn bomullslue eller pannebånd og vanter. Da er hun varm og god.

Ull tåler hun ikke og fleece er ikke nødvendig enda. Til vinteren blir det superundertøy, fleece og tykkere dress.

Skrevet

Har en treåring i Oslo. I dag har han på seg strømpebukse, vanlig bukse, tynn bomullsgenser, tykk fleecegenser og fullt regntøy. Cherrox på beina, vanter og lue. Begynner ikke med ull før det blir kaldere. Er bare de to siste dagene jeg har tatt på strømpebukse.

Nøyaktig sånn tenker jeg også når det gjelder min to-åring i Oslo!

Har brukt strømpebukse først denne uken (og dropper den fortsatt hvis hun har på en tykk foret bukse for eksempel..)

Skrevet
Bor på sørlandet og her har det vært mellom 4 og 7 grader på morgenen siste uken, litt varmere utover dagen. Min har strømpebukse, joggebukse, trøye/singlet, tynn genser og en myk collegejakke under dressen. Buff, tynn bomullslue eller pannebånd og vanter. Da er hun varm og god. Ull tåler hun ikke og fleece er ikke nødvendig enda. Til vinteren blir det superundertøy, fleece og tykkere dress.

Litt OT og vet at ikke du spurte men... har dere prøvd ubehandlet ull? Av typen Nøstebarn, Bånsull osv? Har en niese som ikke tåler behandlet ull av typen "superwash" osv. Viste seg at det var den kjemiske behandlingen huden reagerte på. Bare et tips om du vil prøve ull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...