minimera Skrevet 26. september 2012 #1 Skrevet 26. september 2012 Jeg blir så frustrert av og til, på mannen min som er så surrat! Jeg aner ikke hvordan jeg skal få han til å skjerpe seg, han føler jeg maser, men hva skal jeg gjøre da? Ting forandrer seg jo ikke. Jeg har tatt ansvar for alt her i huset, økonomi, familie ting som tannlegetimer, helsesøster osv, all planlegging, ALT egentlig. Det er slitsomt å være alene om det... Men han er ikke lat, han rydder og hjelper til m barna, og han er snill og god men jeg skulle ønske han tok litt mer tak i andre ting... Jeg sier ofte at dette kan du ta ansvar for, feks avlyse tannlegetimen til dattera vår, MEN det blir ikke gjort, så siste dagen så gjør jeg det. Dette er et eksempel av mange!! Har prøvd å la det gå, men det har ikke hjulpet, blir bare mer for meg i ettrekant. Han er heller ikke intr i forsikringer, lån og diverse. Hadde jeg blitt borte nå, så hadde ikke han funnet ut av noe når det gjelder sånne ting. Er dette vanlig? Vet ikke hva jeg skal gjøre, syns det er ensomt og slitsomt detta her....Jeg må tenke på alt alene.
kaklemor Skrevet 26. september 2012 #2 Skrevet 26. september 2012 Hva med foreksempel skrive en "ukesplan" som henger et sted hvor han ser det hver dag, på kjøleskapet foreksempel? Mandag; legetime kl da og da tirsdag; unga skal på tur, ordne det og det osv... ? Bare et lite forslag Jeg har fått beskjed fra mannen om at jeg må mase litt for jeg ser ting litt bedre enn han på hva som må gjøres.
minimera Skrevet 26. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2012 Det var et godt forslag, og det har vi gjort før, og gjør litt enda. Står ikke hvem som skal gjøre det, så det kan jo endres vi, eller jeg da, har en liste over ting som må gjøres eller ordnes. Den er lett tilgjengelig, og han vet om den. Men han gjør likevel ingenting av det. Vi har snakket om dett mange ganger, han vil så gjerne, men det er alltid en eller annen unnskyldning for hvorfor det ikke ble gjort... Bare det å få bilen på verksted er noe han ikke "klarer". Begynner å tenkeat dette er noe jeg må akseptere, at jeg får det bedre da faktisk...jeg er jo flink til dette her, husker jo alt for ellers er han go som gull
Swana Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Si fra hvis du finner en løsning som holder, her er det nemlig også jeg som tar meg av alt...og da mener jeg ALT! Ganske frustrerende til tider ja... :-p
3 blå Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Uff, det høres litt slitsomt ut! Min svigerfar er sånn, og når svigermor døde i fjor satt han der med skjegget i postkassen... Hun hadde kontroll på ALT og han bare var der. Han fikk seg nok en wake up call. Heldigvis har sønnen hans, altså min mann, ikke arvet hans gener på det området. Har ingen råd til deg, men håper han skjerper seg litt
soleia Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 I denne heimen må av og til eg masast på, om det er noko me har avtalt at eg skal fikse. Då sender ofte mannen meg ein sms med feks "har du ringt ...." og då må eg jo ordne det i full fart før eg kan vere rask med å svare "ja, sjølvsagt" Ein oversiktskalendar med kolonner for kvar hustandsmedlem er nok og lurt. Det vert snart innført her.
fjell og fjord Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 her er det meg så legger alle påminnelser på Nokia min, og sender sms når det boss og legetimer, men når jeg sier fra så blir det gjørt Mase ikke den beste løsningen synes jeg har mast noen ganger for mye så fikk beskjed om kanskje jeg trenger en annen man? tenk på de positive sidene av han , og hva skulle du gjørt uten han? da tenker jeg at jeg ville ikke klart meg uten han, og han gjør meg veldig lykkelig :-) ingen er perfekte, treffer man en annen som er veldig nøyaktig da er han kanskje gnien i tilleg... men min har kontrol på lån og forsikring osv...
minimera Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2012 Takk for svar alle sammen jeg skal prøve å ikke mase, bare minne han på ting og sette pris på at han ellers gjør meg lykkelig
Kortslutning Skrevet 3. oktober 2012 #9 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har egentlig gitt opp litt i forhold til gubben min jeg.. Vi ble enige om at vi skulle prøve å skrive liste som skulle henge på kjøkkenent. Der skulle det stå hvem som har ansvar for hva og hva som er må-oppgaver i løpet av en uke. Men når gubben er så fjern at han glemmer å se på lista, da ga vi opp. Så vi har blitt enige om at jeg må bare mase på han, også må han bare gjøre det jeg ber han om. Han synes det er helt greit å støvsuge, henge opp klær, rydde etc, men problemet er at han ikke ser når det må gjøres. Og det har han blitt klar over selv Funker knall-bra hos oss
ellen-propellen Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Hvorfor er det ett problem? Om han er flink på andre ting så kan vel du følge opp dette? Hjemme hos oss gjør vi det vi er best på.
minimera Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2012 Vel, jeg synes det er slitsomt å måtte huske på alt alene, det er mye som må ordnes og huske på, ting som ikke har m husarbeid å gjøre...avgjørelser jeg tar alene, fordi han ikke setter seg inn i saken osv. Vet ikke om jeg best på det, han har jo aldr prøvd
håpefull<3 Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Heng en post-it lapp på speilet på badet hver gang han må huske å gjøre noe den dagen. Men, like mye jobb for deg kanskje ? Her er det han som er mest effektiv når det gjelder sånne ting (avbestille timer, si opp/ endre på en forsikring, få bilen på verksted osv). Jeg ordner sånt også selvfølgelig, men han gjør det som regel før jeg rekker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå