Gå til innhold

Føler meg rett og slett misstrodd .......................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ikke at jeg har hatt lykken med meg i det siste. Hadde ferie i sommer og fikk da lungebetennelse og ble sykmeldt i ferien pluss (tre uke - pluss en uke ekstra). Lungebetennelse er ikke noe og spøke med. Så ble ungene syke,diarè,feber og oppkast. Jobbet to dager så ble jeg syk - jobbet så i en mnd så vridde jeg foten og strekte leddbåndet i ankelen og ble sykmeldt igjen.

Nå har de kobblet inn bedriftshelsetjenesten for en samtale med meg, for og høre om jeg ikke trives der.

Så derfor føler jeg meg misstrodd at sjefen og de andre ikke tror på meg - enda jeg kan legge frem sykemeldinger. Føler at de tror jeg lyver - og det er ingen god følelse. Så må si at de er jammen ganske frekke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må faktisk, det er ikke pga av deg, men at de må høre om det er noe de kan for å gjøre det bedre for deg så du trives og har det bra. Har gått denn rundansen selv med jobben og bil råde deg til å høre hva de har å si før du setter ut piggene. Dette går så fint skal du se :-)

Skrevet

Er det ikke flott et jobben din engasjerer seg i din trivsel? Høres mer ut som du ønsker å gå under radaren med fraværet ditt. Ja, du var reelt syk (mannen min jobbet forresten med lungebetennelse - folk er forskjellige), men du er heldig som har en jobb som bryr seg. Kanskje de vil vite om de kan tilrettelegge noe for deg når du er syk. Mange kan gjøre noe.

Ta imot samtalen med et smil. Så kan du forklare din side, og at jobben hadde kunne gjort fint lite for at det skulle bli et annet utfall.

Skrevet

Nå¨ble jeg ganske positiv her - synest dette hørtes så skummelt ut jeg. Men det er bra altså???

HI

Skrevet

Føler ikke at jeg har hatt lykken med meg i det siste. Hadde ferie i sommer og fikk da lungebetennelse og ble sykmeldt i ferien pluss (tre uke - pluss en uke ekstra). Lungebetennelse er ikke noe og spøke med. Så ble ungene syke,diarè,feber og oppkast. Jobbet to dager så ble jeg syk - jobbet så i en mnd så vridde jeg foten og strekte leddbåndet i ankelen og ble sykmeldt igjen.

Nå har de kobblet inn bedriftshelsetjenesten for en samtale med meg, for og høre om jeg ikke trives der.

Så derfor føler jeg meg misstrodd at sjefen og de andre ikke tror på meg - enda jeg kan legge frem sykemeldinger. Føler at de tror jeg lyver - og det er ingen god følelse. Så må si at de er jammen ganske frekke!!

At de har "koblet" inn bedriftshelsetjenesten er faktisk slik det skal gjøres det ;)

De har en plikt ovenfor deg som arbeidstaker og finne ut om de kan gjøre noe annerledes Foreks med tilrettelegging. Du som arbeidstaker har også en plikt til å være med på oppfølgingssamtaler og delta aktivt i løsning på evt. tilrettelegging. Er tilrettelegging ikke en mulighet så blir dere enige om det og skriver under på det :)

Skrevet

Jeg synes det er det, møt opp positiv og forklar. Du trenger ikke si hvorfor du har vært syk, det har ikke arbeidsgiver krav på å vite. Bedriftshelsetjenesten har taushetsplikt så de kan vite det og evt hjelpe deg med hva du skal si i forkant av møtet.

Skrevet

Det er jo legen din - og ikke du som skriver ut sykemeldinger, så du får rett og slett bare forklare dem at du denne sommeren har vært riktig så uheldig og at det av ulike årsaker har blitt noe sykemelding.

Vær positiv, imøtekommende og glad på møtet, da kommer du nok langt!

Lykke til!

Skrevet
Jeg synes det er det, møt opp positiv og forklar. Du trenger ikke si hvorfor du har vært syk, det har ikke arbeidsgiver krav på å vite. Bedriftshelsetjenesten har taushetsplikt så de kan vite det og evt hjelpe deg med hva du skal si i forkant av møtet.

Hun trenger ikke si hva som feilte henne, men hvorfor skjule det? Mye greiere å spille med åpne kort og unngå misforståelser.

Skrevet

Enig med Eng+1 Jeg kommer til og spille med opne kort ;)

Være blid og i møtekommende til det meste.

HI

Skrevet

Enig med Eng+1 Jeg kommer til og spille med opne kort ;)

Være blid og i møtekommende til det meste.

HI

Høres ut som en flott plan :-) Fu velger helt selv om hvor komfortabel du er med hvor mye du vil dele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...