Gå til innhold

sykemelding og arbeidsgiver


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt 70% pga bekkenløsning. Lege mente jeg skulle få tilrettelagt arbeidstid de resterende 30%. Arbeidsgiver er derimot ikke villig til å tilrettelegge disse 30%, og mener også at jeg ikke skal være borte fra jobb 70%, men gå inn og gjøre andre arbeidsoppgaver denne tiden. er dette normal praksis....?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sykemeldt 70%, så er du sykemeldt. Arb.giver kan ikke kreve at du da kommer på jobb 100%.. Kan han ikke tilrettelegge resten av stillingsprosenten, så får du svangerskapspenger for dette (evt for hele stillingen). Han må da skrive under et skjema som skal sendes til Nav.

Vet hvordan vanskelige arbeidsgivere er ;-)

Skrevet

Arbeidsgiver er pålagt å gi deg arbeidsoppgaver som du kan utføre. Feks. som sykepleier på natt, fikk jeg kontoroppgaver på jobben på dagtid, da jeg ikke lenger kunne gå på natta... Så lenge arbeidsgiver kan gi deg andre arbeidsoppgaver enn de du normalt har, som du har mulighet til å utføre, så er du også pålagt å ta det. Eller mister du selvfølgelig sykepengene.

Skrevet

Er jo en ny ordning hvor en blir sykemeldt f.eks 50% men er på arbeid 100% og utfører kun 50% arbeidsoppg.. Om du skjønner.. Men dette tror jeg må være spesifisert i sykemeldingen?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...