Gå til innhold

Ang tenner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er "normal feber" når ungen får hjørnetenner? Med elste, så var det bare helt plutserlig tenner på plass, mens minste sliiiiter seg gjennom for hver tann, nå er det hjørnetennenes tur, og har vært feber mellom 38,3 og 39,4 i hele dag :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to elste hadde feber og tynn mage når de fikk tenner. Syns det høres ut som deres feber. Ene får også 40, men da sover hun masse så går fort over.

Så lenge allmenntilstanden ikke er veldig dårlig så er det tenner.

Skrevet

Takk :)

Er ganske så sikker på at det er tenner, siden det buler i tannkjøttet på ungen.. Men tenkte på det, om det er en "maks grense" for feber ved tann frembrudd?

Skrevet

Når barnet får 40 bør man gi febernedsettende. Slik at det ikke får feberkrampe. Har ikke maksgrense på feber annet enn når det er 40 så er det parcet tid.

Skrevet

Ok :) Da er vi greit innenfor det hvertfall.. Virker som om han sover godt på tross av hjørnetennene, hadde gruet meg en god del til de, med tanke på hvor ille de andre var, men det har gått bra enn så lenge.

Skrevet

Hei Blaxa :)

Jeg tenker at feber er feber uansett hva den kommer av. Jeg er ikke veldig restreksiv når det kommer til paracet, men jeg gir ikke i hytt og pine heller.

Jeg gir ofte paracet når feberen bikker 39. Ser selvfølgelig an almenntilstanden også. Jeg kan godt gi paracet ved lavere temp dersom formen er dårlig. Jeg er veldig redd feberkramper, så dersom tempen er 39 eller mer får de så og si uten unntak paracet før de legger seg om kvelden. Nå er mine barn veldig lite syke, og trenger veldig sjeldent febernedsettende. Jeg kan godt forstå de som har mye syke barn og som ser anderledes på det. God bedring til lillingen din, håper de bryter gjennom fort så han slipper å plages :)

Skrevet

Takk for svar :)

Han fikk paracet før han la seg i i går, det kan jeg si helt klart, med feber på 39,2 og små gråt mens han røsket kosekluten i munnen som en gal.. Tror nok det hjalp godt, for han sover godt hvertfall :)

Så håper jeg det snart er over ja, starter å bli nok nå kjenner jeg, har hatt det gåen fra første tann når han var 9 mnd, nå er han 21 mnd, og det er igjen 4 hjørnetenner, men tennene har kommet radig også, så jeg skal vel ikke klage sånn sett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...