Gå til innhold

Erfaring med trangt bekken..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fødte min førstefødte i vår. Ble satt i gang, hadde en lang fødsel, kom til pressrier og hadde full åpning, men han kom ikke ut. Det ble konstantert trangt bekken, og han ble så forløst ved keisersnitt.

Et par mnd. etter fødsel tok jeg CT og fikk vite bekkenmålene mine.

Mine mål er:

Sagital inngang: 11,7

Sum utgang: 29,5 cm

Intertubaravstand: 8,8 cm

Jeg har allerede begynt å tenke på neste fødsel, og har et håp om å bli satt i gang og føde normalt, selv om jeg vet det er stor sannsynlighet for keisersnitt. Legen som forløste sønnen min sa at det kom sannsynligvis til å bli keisersnitt en eventuell neste gang.

Er det noen som har erfaring rundt dette?

Blir kjempeglad for svar!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg kan hjelpe, men jeg har også fått beskjed om trangt bekken. Ved forrige fødsel lå jenta vår i seteleie og måtte derfor bli tatt med ks. Denne gangen har jeg vært inne på fødselsamtale og fikk beskjed om at jeg bare kunne føde normalt dersom ungen er "lavt gjennomsnittlig" i str og ligger rett vei. De skal i ukene mot fødselen gjennomføre flere vekstestimeringer for å være helt sikre.

Skrevet

Vil i hvertfall råde deg til å ta flere og grundige vekstsemineringer for å være sikker på at det er plass -før du prøver på vanlig fødsel.

Har 3 keisersnitt og skal ha mitt 4 til våren, pga trangt bekken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...