Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Hvilken alder anser du for å være en ung mor?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Tja, jeg vet ikke helt. Jeg er 25, og føler meg som en ung mor, samtidig så finnes det 19åringer som har flere barn enn meg. Men under 20 er ung mor.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Tja.. jeg synes da egentlig alle under 30 er ung mor, men under 20 er de veldig unge
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Under 24. Ikke det at man er for ung når man er f.eks 22-24, men ung. Alt under 20 år er for ungt!!
Lisjtuppa Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Jeg er 24 og venter første barn. Vil ikke se på meg selv som ung mor. Har hus, bil, katt, hund, jobb og mann.
3 er nok! Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Under 20-22, tenker jeg. Men da tenker jeg kun på alder. Vet om 18 åringer som er mer enn modne til å få barn, og kjenner noen 30 åringer som ikke er i nærheten av å kunne ta godt nok vare på et barn.
Gunner Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Under 18. Man er jo fortsatt ung når man er over 18, men man er myndig, og jeg syns ikke at man lenger er noen "ung mor" da. Sier ikke at folk over 18 er gamle, ung er man jo en stund til, men jeg syns ikke betegnelsen ung mor kan brukes hvis jenta er myndig.
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Ung mor - da tenker jeg at man er yngre enn 22 når barnet blir født. Jeg var 20 da jeg fikk første (og da følte jeg meg som en ung mor) og 24 da jeg fikk andre, og da følte jeg meg ikke som en ung mor. Men da vi fikk første var vi studenter, vi hadde dårlig økonomi, og hadde ikke vært sammen så lenge. Da vi fikk nummer to var vi ferdigutdannet, hadde giftet oss, kjøpt hus, hadde faste jobber +++ og da følte jeg liksom ikke at vi var "unge" lengre... Så det kommer litt an på livsstil og ressurser også, egentlig...
Blaxa Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Under 20 tenker jeg, følte meg hvertfall som ung mor når jeg fikk førstefødte som 19 åring, men følte meg ikke som ung mor når nr 2 kom, da var jeg 23.
Netti*** Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Jeg mener under 24 er ung mor. Ikke mor for tidlig men at dama er ung i alder. Noe som er positivt. Fikk selv tredje barnet da jeg var 25. Følte jeg var ung 3 barnsmor selv om jeg hadde mann, bil, hund osv.. For det har jo ingen påvirkning på alder. Som er et tall ikke beskrivelse på hvor moden du er...
Nirgal Skrevet 25. september 2012 #13 Skrevet 25. september 2012 Jeg er 23 og har 1 barn, føler meg ikke som en ung mor, har mann og hus, utdannelse nesten i boks og jobb som venter når jeg er ferdig. Det er andre som får meg til å føle meg som en ung mor ved å hele tiden bemerke: så ung som du er burde du ikke ha barn men være ute å leve livet.. Må si jeg har levd et ganske hardt liv så langt, så syntes det er deilig å flyte avgårde på min lykkerus av en tilværelse som mamma og kone:D
Netti*** Skrevet 25. september 2012 #14 Skrevet 25. september 2012 (endret) Jeg er 23 og har 1 barn, føler meg ikke som en ung mor, har mann og hus, utdannelse nesten i boks og jobb som venter når jeg er ferdig. Det er andre som får meg til å føle meg som en ung mor ved å hele tiden bemerke: så ung som du er burde du ikke ha barn men være ute å leve livet.. Må si jeg har levd et ganske hardt liv så langt, så syntes det er deilig å flyte avgårde på min lykkerus av en tilværelse som mamma og kone:D Skal ikke kverulere med deg men ung defineres av et tall. Altså ikke etter om man har hus, bil, mann eller utdannelse. Om du gir dette til en 13 åring blir ikke barnet gammelt av den grunn. Mulig jeg har misforstått, men "ung" for meg er kun et tall. Ikke om man er moden eller ikke. Det er jo helt inviduelt. Pluss at moden er ikke det samme som hva du har. Altså bil, hus, mann gjør deg ikke nødvendigvis moden. Har jeg misforstått lurer jeg på nå? Endret 25. september 2012 av Netti***
Nirgal Skrevet 25. september 2012 #15 Skrevet 25. september 2012 Jeg er 23 og har 1 barn, føler meg ikke som en ung mor, har mann og hus, utdannelse nesten i boks og jobb som venter når jeg er ferdig. Det er andre som får meg til å føle meg som en ung mor ved å hele tiden bemerke: så ung som du er burde du ikke ha barn men være ute å leve livet.. Må si jeg har levd et ganske hardt liv så langt, så syntes det er deilig å flyte avgårde på min lykkerus av en tilværelse som mamma og kone:D Skal ikke kverulere med deg men ung defineres av et tall. Altså ikke etter om man har hus, bil, mann eller utdannelse. Om du gir dette til en 13 åring blir ikke barnet gammelt av den grunn. Mulig jeg har misforstått, men "ung" for meg er kun et tall. Ikke om man er moden eller ikke. Det er jo helt inviduelt. Pluss at moden er ikke det samme som hva du har. Altså bil, hus, mann gjør deg ikke nødvendigvis moden. Har jeg misforstått lurer jeg på nå? Det er ikke alle som ser på på bare tall men som setter tall og modenhet sammen og trekker konklusjon ut ifra det. Selvfølgelig er det helt individuelt om man er moden eller ei, men veldig ofte syntes jeg i hvertfall at når man har gjort sitt for å få alt på stell, er gift, har lån, økonomisk sikkerhet osv osv har det mye med modenhet å gjøre. Om du er en umoden mor/far viser det seg veldig ofte gjennom hva du har i livet og ikke - da alt fra stabilitet, økonomi, jobb, utdanning.. Men har jo møtt enkelte som har vært svært umoden som både 20 åring og som 35 så da kan man vel si at man burde vurdere alle individuelt.
marsgutt 2013 Skrevet 26. september 2012 #16 Skrevet 26. september 2012 jeg blir 24 og venter nå nr 2. vil ikke si at jeg er ung mor nå. var det når jeg fikk min første. da var jeg 18.
marsgutt 2013 Skrevet 26. september 2012 #17 Skrevet 26. september 2012 Under 24. Ikke det at man er for ung når man er f.eks 22-24, men ung. Alt under 20 år er for ungt!! for ungt? hva mener du egentlig med det ?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 26. september 2012 #18 Skrevet 26. september 2012 Man er ung mor når man er under 25 Man er altfor ung hvis man er under 20
kaklemor Skrevet 26. september 2012 #19 Skrevet 26. september 2012 Jeg var 21 år når jeg fikk førstemann og følte meg ikke som en ung mor. Andre derimot prøvde å få meg til å føle meg "ung og dum" . Jeg visste tidlig hva jeg ville med livet, og kjøpte huset vårt når jeg var 19 år. Jeg giftet meg når jeg var 20 år og nå venter vi vårt andre barn. Jeg er 22 år nå. Er som en skriver litt over her; alder betyr ingenting så lenge modenheten er tilstede. Definisjonen på en ung mor er mangt, for man er så ung som man selv ønsker Hehe!
Miamimom Skrevet 26. september 2012 #20 Skrevet 26. september 2012 Jeg er 23 og har 1 barn, føler meg ikke som en ung mor, har mann og hus, utdannelse nesten i boks og jobb som venter når jeg er ferdig. Det er andre som får meg til å føle meg som en ung mor ved å hele tiden bemerke: så ung som du er burde du ikke ha barn men være ute å leve livet.. Må si jeg har levd et ganske hardt liv så langt, så syntes det er deilig å flyte avgårde på min lykkerus av en tilværelse som mamma og kone:D Skal ikke kverulere med deg men ung defineres av et tall. Altså ikke etter om man har hus, bil, mann eller utdannelse. Om du gir dette til en 13 åring blir ikke barnet gammelt av den grunn. Mulig jeg har misforstått, men "ung" for meg er kun et tall. Ikke om man er moden eller ikke. Det er jo helt inviduelt. Pluss at moden er ikke det samme som hva du har. Altså bil, hus, mann gjør deg ikke nødvendigvis moden. Har jeg misforstått lurer jeg på nå? Helt enig med deg Netti. Om man leier en leilighet eller eier ti hus er man like ung når man er 20..det er ikke modenhet som diskuteres når man snakker om en ung mor. Du kan gjerne være en veldig voksen ung mor, og en umoden eldre mor, men ung eller eldre/godt voksen er man like fullt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #21 Skrevet 26. september 2012 Hmmm..under 21 kanskje?? Er 26 år selv og føler meg "ung", hvertfall i min omgangskrets hvor de fleste har tatt høyere utdanning (bachelor/master/doktorgrad) og da enten fortsatt studerer eller akkurat er kommet i jobb.
Mamma_til_2 Skrevet 26. september 2012 #22 Skrevet 26. september 2012 Selve begrepet ung mor klinger i mine ører dårlig i mange tillfeller for det har egentlig hvordan mor selv ser på seg selv, men skulle jeg sette en grense på alder så ville jeg sagt under 18 år.
Gjest Miryks Skrevet 26. september 2012 #23 Skrevet 26. september 2012 Fikk første rett før jeg fylte 19. Andre da jeg var 22. Jeg ville helst venta, men verken jeg eller gubben klarte tanken på abort da.
Rediken Skrevet 26. september 2012 #24 Skrevet 26. september 2012 Jeg fikk min første når jeg var 21 år. Alle mente jeg var veldig ung, og det var jeg kanskje. Men tidspunktet var riktig for meg og mannen, vi ville ikke vente lenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå