Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Vi er en familie på to voksne og to barn på 2 og 4 år. Vi handler en gang i uka - da for gjennomsnittelig ca 1700 kr. Dette inkluderer alt som kjøpes på matbutikk, også bleier, vaskemidler osv. I tillegg handler vi snacks og brus til lørdagsmiddagen for ca 150 kr hver lørdag. Altså bruker vi totalt i underkant av 2000 på matbutikken hver uke. Jeg synes summen er relativt høy. Vi kjøper ikke "luksusvarer" som dyr indrefilet, dyre oljer osv, men er opptatt av at vi skal spise sunt og godt. Handler noe økologisk, mye grønnsaker og frukt, godt brød og til middag går det mye kyllingfilet, laksefilet, kjøttdeig/ karbonadedeig. Hadde vært veldig interessant å høre hvor mye andre barnefamilier med barn på samme alder bruker, jeg ser ikke helt hvor jeg kan spare inn uten at det går utover kvaliteten på maten..
attpåklatt 75 Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 vi bruker omtrent 2000 vi også. er 5 barn (4-17 år) og 2 voksne. men kan da spandere på oss en indrefilet en kveld innimellom
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Det er ikke barna på 3 og 5 år som velter matbudsjettet vårt, det er guttene på 8,5 og 11 år, de spiser som hester Helt utrolig hva gutter i denne voksealderen trenger av mat altså. Guttene min er riktignok aktive, sykler, løper, skater og trener, og de er slanke som mynder, men spiser som en voksen mann (minst). Vi bruker ca 12.000,- i måneden i matbutikken. Handler mye på tilbud og hamstrer i matbod og fryser, men det går mye mat her i huset. To voksne og fire barn, frokost, matpakker, middag og kvelds, frukt, yoghurt og litt juice, det går ca 10-12 brød i uken og alle skivene skal ha pålegg... Grønnsaker eller salat til middag hver dag, mye rent kjøtt som kyllingfileter, laksefileter, torskjefileter, svinefileter osv men også karbonadedeig, koteletter, kjøttkaker o.l. Vi er altså to voksne og fire barn, har et matbudsjett på 12.000,-
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 To voksene og 2 barn på 19 mnd og 7 mnd.. Bruker alt fra 800-1300, det inkluderer da alt vi trenger av dagligvarer.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Takk for svar! Ungene er veldig matglade og spiser like mye som mange voksne jeg kjenner. Da eldstemann var baby brukte vi vel i overkant av tusenlappen pr uke. Får dere skikkelig middag hver dag pluss alle andre varer for så lite som 800 kr i uka, Barn&Engler? Det er i tilfelle imponerende! HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Sikkert 2000-3000 kr hver uke!! er overasket selv, trodde det var mye mindre:((((((( men handler mye brus, snop og røyk!!!!
3 nøtter til Askepott Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 (endret) Bruker 3000 i uka på matbutikken. 2 voksne og en på 19 mnd. Endret 26. september 2012 av Askepott <3
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Vi bruker jevnt over ca 1000 kroner på mat, bleier og andre dagligvarer hver uke. Noen uker er det mindre, andre uker mer. Vi kjøper stort på tilbud og har i frysen, så da varierer det litt. Vi har sunn og god middag hver dag. Jeg tror grunnen til at vi kommer så billig ut, er at vi har elgkjøtt i frysen mannen bringer hjem fra skauen. Det betaler vi ikke for, og vi kjøper særdeles lite storfekjøtt. Dessuten spiser vi en del linser og bønner, noe som reduserer kostnadene våre...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Vi bruker jevnt over ca 1000 kroner på mat, bleier og andre dagligvarer hver uke. Noen uker er det mindre, andre uker mer. Vi kjøper stort på tilbud og har i frysen, så da varierer det litt. Vi har sunn og god middag hver dag. Jeg tror grunnen til at vi kommer så billig ut, er at vi har elgkjøtt i frysen mannen bringer hjem fra skauen. Det betaler vi ikke for, og vi kjøper særdeles lite storfekjøtt. Dessuten spiser vi en del linser og bønner, noe som reduserer kostnadene våre... Glemte å si at vi er 2 voksne og 3 barn på 1,3 og 5 år.. Og vi er veldig flinke til å bruke opp maten vi kjøper. Planlegger sånn at det meste blir brukt opp. Rester bruker vi også..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. september 2012 #10 Skrevet 26. september 2012 Takk for svar! Ungene er veldig matglade og spiser like mye som mange voksne jeg kjenner. Da eldstemann var baby brukte vi vel i overkant av tusenlappen pr uke. Får dere skikkelig middag hver dag pluss alle andre varer for så lite som 800 kr i uka, Barn&Engler? Det er i tilfelle imponerende! HI Jupps Men, så skal det sies at jeg stor handler frysevarer når jeg ser det er billigere noen steder, så som regel handler jeg inn kjøtt nok for hele mnd en gang pr mnd, så det er et "obs" der
Miamimom Skrevet 26. september 2012 #11 Skrevet 26. september 2012 (endret) Mellom 1500 og 2000. Ikke røyk, og ikke mye brus og godteri,men en del dyre råvarer. To voksne, ett barn og en baby. Endret 26. september 2012 av Miamimom
TPK Skrevet 26. september 2012 #12 Skrevet 26. september 2012 Blir sikkert 3000, inkludert alt, som snus, øl og godteri. Vi bruker nok 12 000 kr i mnd på matbutikken.
Gjest Kjempeanonym Skrevet 26. september 2012 #13 Skrevet 26. september 2012 To voksne og to ungdommer. Ca tusen kroner på ukeshandelen, og ca tusen kroner på helgehandelen, men det varierer litt fra uke til uke.
trineson Skrevet 23. oktober 2012 #14 Skrevet 23. oktober 2012 Spis billig og sunt - halver matbudsjettet ditt eller mer ved å følge disse tipsene - et tips for hver dag i en hel måned!: http://luksusfellen.info/manedens-utfordring-i-juli/
eliona Skrevet 23. oktober 2012 #15 Skrevet 23. oktober 2012 Bruker ca 2000 vi også. Ca 1500 hver uke + ca 500 på det jeg selvfølgelig glemmer hver gang! Melk og brød kjøper jeg ikke for en hel uke så derfor blur det en liten tur innom butikken i løpet av uka.
hol(L)y COW Skrevet 23. oktober 2012 #16 Skrevet 23. oktober 2012 Vi er tre stykker. Vi bruker minst 1500, og noen ganger sikkert 2000 - uten å ha regnet nøye på det. Vanligvis har vi fryseren full av selvfisket fisk, men har ikke hatt det de siste månedene, og fisk (som er god - jeg er litt kresen på fisk) er dyrt. Føler også det går mye penger på frukt og grønt og butikkbakte brød. Min mann spiser 1,5 brød per dag (!). Bare to brød for dag er 60kr. Burde bakt selv ja....... Vi kjøper nesten aldri kjøtt i butikken - og kanskje to farseprodukt i måneden. Helst ville jeg hatt ett matbudsjett på under 1200/uke, det går egentlig fint bare vi handler litt mer gjennomtenkt....
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2012 #17 Skrevet 23. oktober 2012 To voksne og 1 baby. Vi bruker ca 1800 i uka.. Vi er glad i å lage mat, prøver mye nye oppskrifter og en del søtt blir det også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå