Gå til innhold

Jeg lager alt for mye god mat om dagene:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt en racer på kjøkkenet siste ukene. Kom til et punkt der jeg innså at jeg har vært mer enn sløv når det gjelder matlaging, det samme til middag hver uke, lagd kun det barna liker, brød og samm pålegg osv.

Så nå har jeg oppsøkt herlige oppskrifter her og der (hos fotballfrue, fitnessbloggen, kriweb.no, oppskriftsbøker osv) Så mye godt, sunt og mye av det tar ikke lang tid. I går lagde jeg stekt kyllingfilet, vårløk og paprika krydret med tandoori og en boks creme fraiche (ungene hadde det i pitabrød) og fullkornsris. I dag var det stekt ørretfilet surret sammen med vårløk, chili, løk, paprika og poteter med skall som jeg kuttet opp på et bakepapir, penslet med olje og krydret med salt, pepper og dill. I morgen blir det karbondedeig og hvitløk med litt tomatpure og hermetiske tomater og potet blandet med philadelf.ost, kesam og melk (blandet til mos), legg lagvis i en ildfast form med ost på toppen og servert med en deilig gresk salat. Jamjamjam...hehe, ville gi dere litt tips.

Nå i kveld har jeg laget grove scones, så enkelt og så godt. Dessert oppkuttet pære med vaniljekesam og kanel.

Kanskje dere har noen gode oppskrifter på lur? Elsker "den nye" maten i stdet for husmannskost. Altså ala masse grønnsaker, fetaost, soltørket tomat og gode smaker.

Hilsen matvrak:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt noen har matlyst da :)

Skrevet

Jeg tar til meg tipsene du kom med! :D Særlig fiskeretter, det trenger jeg! Kan bidra med chicken tikka masala (fra bunnen av) som vi har kost oss med i dag. Hvis du ordner marineringen kvelden i forveien tar ikke måltidet stort mer enn 20-3 min å tilberede :) Og så så veeeeldig godt!

Ellers er det meste godt med fetaost, olivenolje, soltørket tomat ol, du kan jazze opp de fleste retter med det :)

Skrevet

...har du forresten prøvd å lage brød med de ingrediensene du nevnte (feta, tomat osv)? Bare et lite tips til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...