Gå til innhold

Trenger jeg sykemelding for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 8+5 og har i 5 dager hatt sparsommelig, mørklig blødning. Var til UL i går og der så vi et normalstort foster med bankende hjerte :) Jeg fikk pålagt en 50 % sykemelding pga blødningene og formaninger om å ta det med ro og ikke løfte tungt. I dag har blødningen økt på og blodet er litt lysere/friskere. Ingen smerter. Burde jeg kontakte fastlege for å få full sykemelding? Har lest flere steder at et normalt aktivitetsnivå hos den gravide har ingenting å si mtp å øke faren for spontanabort. Men jeg vil jo ikke gjøre noe som helst som kan utsette fosteret for fare. Minst like mange sier jo at man skal stresse ned og ta det med ro. Jeg stortrives i jobben og vil faktisk ikke være sykemeldt om jeg ikke har en god grunn til det...

Om det var deg, hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er gravid i uke 8+5 og har i 5 dager hatt sparsommelig, mørklig blødning. Var til UL i går og der så vi et normalstort foster med bankende hjerte :) Jeg fikk pålagt en 50 % sykemelding pga blødningene og formaninger om å ta det med ro og ikke løfte tungt. I dag har blødningen økt på og blodet er litt lysere/friskere. Ingen smerter. Burde jeg kontakte fastlege for å få full sykemelding? Har lest flere steder at et normalt aktivitetsnivå hos den gravide har ingenting å si mtp å øke faren for spontanabort. Men jeg vil jo ikke gjøre noe som helst som kan utsette fosteret for fare. Minst like mange sier jo at man skal stresse ned og ta det med ro. Jeg stortrives i jobben og vil faktisk ikke være sykemeldt om jeg ikke har en god grunn til det... Om det var deg, hva hadde du gjort?

Det kommer jo såklart helt an på hva slags type jobb du har.

Er du annlegsgartner, tømrer, rørlegger ol. så bør du jo la dette være akkurat nå.

Men dersom du er frisør, kontordame ol. så er det vel ingen grunn til SM... ? Men hva føler DU?

Skrevet

Jeg er spesialsykepleier, har en aktiv hverdag med gåing/ståing og mye organisering, men lite løfting.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...