Gå til innhold

Hva slags leker/aktiviteter har man i en 6 års dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal har 6 års dag for barnet mitt her på fredag. Hvordan skal jeg aktivisere 8 jenter i denne alderen. Er ikke noe oppfinnsom av meg, og er redd for at barna kan komme til å kjede seg. kan heller ingen leker etc.

Jeg håper virkelig dere kan hjelpe meg med konkrete tips! for forhånd tuuuusen takk.

jeg gruer meg til dette, er kun mat, presangåpning og godtepose jeg har klart:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sette på en film eller be de leke seg på rommet. Er vant med guttebursdag, og der går det mye av seg selv, de leker og spiser og koser seg.

Skrevet

Vi hadde masse leker for å hindre at det skulle skli ut å bli mas og kjas:

Danselek: Når musikken stopper skal alle sette seg ned, legge seg ned på gulvet, stå på et bein, se rare ut etc

Stolleken

Nonstop-leken: legg nonstop på bordet. Jentene skal flytte dem over i en skål kun ved hjelp av sugerør.

Skrevet

Godteposer kan forøvrig deles ut på mange måter. Skattejakt kan gjøres på mange måter. I år sendte jeg jentene inn på rommet mens jeg gjemte posene på forskjellige steder i stua. Alle fikk hver sin tegning av hvor de skulle finne sin pose: under sofaen, bak tv'n, i fruktkurven etc. Var veldig vellykka. Hvis det er ett skattekart ender det ofte med at det er en eller to som har styringa og de andre bare følger med.

Skrevet

Nå har jeg bare hatt guttebursdag da, men "Kniv, gaffel eller skje" (tror jeg det heter) var suksess her i guttens 6års dag. Alle sto i kø utenfor kjøkkendøren, fikk bind foran øynene og kom en og en inn på kjøkkenet. Du skulle velge kniv, gaffel eller skje, og fikk noe i munnen (sukker, oboy, salt, nugatti, syltetøy, e.l) Skulle gjette hva det var. De syntes det var kjempegøy allesammen, så fikk de en blyant til premie.

Ellers husker jeg vi lekte "tampen brenner" for å lete etter godteposer når jeg var liten. De voksne gjemte godteposene, så kom en og en inn og skulle lete etter posene. Jo nærmere en kommer posen, jo "varmere" blir det. Når man er veldig nærmt, sier man tampen brenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...