Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Jenta mi på 5 måneder er vanligvis bare blid. I dag har hun skreket stort sett hele dagen. Har ikke villet ligge alene, har hatt bare bittesmå dupper. Hun har ikke feber, men siden noe ser ut til å plage henne har jeg nettopp gitt henne paracet. Hun har også fått 4 prikker. En på ene leggen, to på magen og en på ene overarmen. Jeg tenkte først at dette kanskje var en reaksjon på grøten hun fikk i 12-tiden i dag. men da hadde det vel gitt seg nå?
Major HotLips Houlihan Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Kan hun ha vondt i ørene? Dra i øreflippen og hvis hun skriker da så er det ørene som plager henne.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Vanskelig å si hva det er, må helst vente å se hvordan disse prikkene utvikler seg.
Jaffs Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Kan hun ha fått vannkopper ? jeg husker at min lillebror fikk vannkopper på samme alder, han fikk bare et par prikker her og der. Jeg er 10 år eldre enn han så det var jo jeg som smitta han
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 Åjada, dette er nok vannkopper. Hun har fÅtt flere prikker i løpet av natten, og det er rødt rundt noen av prikkene pÅ magen. Hva mÅ jeg tenke pÅ nÅ, og nÅr mÅ lege kontaktes? Fortsatt ingen feber, og matlysten har endelig begynt Å komme tilbake. Har ei barnehagejente som ikke har fÅtt noe utbrudd enda, men det er vel mest sannsynlig hun som er smittebæreren? Hvor lang tid kan det ta før hun fÅr utbrudd? HI
mamma til 4små Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 Åjada, dette er nok vannkopper. Hun har fÅtt flere prikker i løpet av natten, og det er rødt rundt noen av prikkene pÅ magen. Hva mÅ jeg tenke pÅ nÅ, og nÅr mÅ lege kontaktes? Fortsatt ingen feber, og matlysten har endelig begynt Å komme tilbake. Har ei barnehagejente som ikke har fÅtt noe utbrudd enda, men det er vel mest sannsynlig hun som er smittebæreren? Hvor lang tid kan det ta før hun fÅr utbrudd? HI Mange unger er friske og har kun prikker, mens andre fÅr feber og er mer plaget . dersom ungen ikkje har dÅrlig allmentilstand, og bÅde spiser og drikker , er det ingen grunn for Å ringe lege, la ungen slappe av og smør kvitvask pÅ blemmene dersom dei klør.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 åjada, dette er nok vannkopper. Hun har fått flere prikker i løpet av natten, og det er rødt rundt noen av prikkene på magen. Hva må jeg tenke på nå, og når må lege kontaktes? Fortsatt ingen feber, og matlysten har endelig begynt å komme tilbake. Har ei barnehagejente som ikke har fått noe utbrudd enda, men det er vel mest sannsynlig hun som er smittebæreren? Hvor lang tid kan det ta før hun får utbrudd? HI Mange unger er friske og har kun prikker, mens andre får feber og er mer plaget . dersom ungen ikkje har dårlig allmentilstand, og både spiser og drikker , er det ingen grunn for å ringe lege, la ungen slappe av og smør kvitvask på blemmene dersom dei klør. Hva er hvitvask? Hun gråter ganske mye, men har også noen pauser fra gråtingen hvor hun smiler, småbabler og leker. Hun vil ha mat i dag (noe hun ikke ville i går) men mye kommer ut igjen. HI
Mamma_til_2 Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 Hvitvask er fantastisk på vannkopper gå på apoteket og spør etter de vet hva du skal ha
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #10 Skrevet 26. september 2012 Når kan jeg forvente at storesøsteren får vannkoppene da? Er det mulighet for at hun ikke blir smittet av babyen? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå