Gå til innhold

Når forteller dere om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når forteller dere venner, familie, sjefen og kolleger om graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nr 1: 8 uker.

Nr 2: fortalte jobben tidlig for tilrettelegging. Resten fikk vite det etter ordinær ul.

... Ja, og så ble jeg busta av noen venner tidlig 8-)

Endret av Underveis -->
Skrevet

Vi sa det til familie når jeg var 10 uker, og jobb og venner da jeg var 12 uker :-)

Skrevet

Jeg har alltid fortalt tidlig, går alt veien er det jo ikke noe å skjule, og ift jobb er det godt å kunne planlegge. Går det ikke veien er det godt at folk vet rundt oss.

Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg.

Skrevet

Nærmeste venner og familie får vite det veldig tidlig pga IVF. Ved førstemann så sa vi det ut etter første ul i uke 18. Men dessverre så mistet vi gutten vår i uke 21/22. Så ved neste svangerskap så var det kun de aller nærmeste som visste om det, og vi sa det ikke ut før uke 26. Bra vi sa det, for ble innlagt 4 uker senere pga fare for tidlig fødsel. Frøkna kom i uke 35/36. Har nå vært på IVF igjen, og skal teste om en uke. Hvis vi er gravid nå så får de nærmeste som ikke allerede vet det vite det til jul.. Også med resten av verden haster ikke for vår skyld.. Ser ingen grunn til å reklamere det ut.. :) det at de nærmeste vet det er viktigst for oss. :)

Skrevet

Nærmeste familie og venner fikk vite det uke 4, og hadde jeg ikke sakt det hadde de gjettet det fort. Noen fler fikk vite det uke 12 og sier det når det passer meg til resten. Er en del nervøs så sier det ikke til alle enda. Jobben fikk vite det når jeg bekket 12, da jeg søkte meg over på svangerskapspenger.

Skrevet

Jeg sa det til nærmeste familie i uke 13 (ble satt tilbake 3 uker på ul, så var egentlig uke 10). På jobb måtte jeg si det to uker etter fordi jeg ble fikk blødninger på jobb, og måtte gå hjem midt i vakta. Ellers har en av de kommende storesøstrene røpet det for ei venninne av meg i uke 18 (som da blir uke 15), og mannen min glemte seg ut og fortalte det til en nabo for noen dager siden. Så da vet vel resten av bygda det også nå, kan jeg tenke meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...