lille oss Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Jeg er nå ca 7+1 og kvalmen kom veltende over meg for tre-fire dager siden. Jeg jobber som sykepleier på en svært travel avdeling på sykehus,og da passer det serdeles dårlig å ikke klare å holde det tempoet som trengs for å få avdelingen til å gå rundt.. vurderer å dra til lege for å be om sykemelding for en liten stund,men jeg er usikker på om det er noe jeg vil få? eller er det meningen at hele avdelingen og pasientene skal lide under mine "utilfredse prestasjoner"? tar gjerne mot råd eller erfaringer fra andre,da jeg var student de andre svangerskapene mine,og slett ikke sengeliggende pga kvalme..
November-spire-79 Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Ja jeg ble sykemeldt i noen uker i starten på grunn av kvalme, og at jeg derfor ikke fikk i meg mat. Lå rett ut.Hadde ikk krefter til noe.
FrkKværner Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Det vil du nok få Jeg er også sykepleier (ikke gravid og barneløs-foreløpig). De siste 10mnd har vi hatt tre gravide på min avdeling. Alle tre har vært plaget med kvalme og de har ikke klart å "hengt " med i det tempoet som er på jobb. Alle har fått sykemelding. 2 av dem har vært sykemeldt nesten 100% fra 1 mnd, den siste 50% sykemeldt fra 3-7mnd. Så sykemelding får du nok. Bare beskriv arbeidssituasjonen din:) Lykke til:D
lille oss Skrevet 25. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2012 Takk. Da blir det vel en tur til legen i morge.. har arbeidshelg og da er det jo selvfølgelig enda mindre personal på jobb selv om det er mer enn fullt belegg av pasienter...