lille oss Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Jeg er nå ca 7+1 og kvalmen kom veltende over meg for tre-fire dager siden. Jeg jobber som sykepleier på en svært travel avdeling på sykehus,og da passer det serdeles dårlig å ikke klare å holde det tempoet som trengs for å få avdelingen til å gå rundt.. vurderer å dra til lege for å be om sykemelding for en liten stund,men jeg er usikker på om det er noe jeg vil få? eller er det meningen at hele avdelingen og pasientene skal lide under mine "utilfredse prestasjoner"? tar gjerne mot råd eller erfaringer fra andre,da jeg var student de andre svangerskapene mine,og slett ikke sengeliggende pga kvalme..
November-spire-79 Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Ja jeg ble sykemeldt i noen uker i starten på grunn av kvalme, og at jeg derfor ikke fikk i meg mat. Lå rett ut.Hadde ikk krefter til noe.
FrkKværner Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Det vil du nok få Jeg er også sykepleier (ikke gravid og barneløs-foreløpig). De siste 10mnd har vi hatt tre gravide på min avdeling. Alle tre har vært plaget med kvalme og de har ikke klart å "hengt " med i det tempoet som er på jobb. Alle har fått sykemelding. 2 av dem har vært sykemeldt nesten 100% fra 1 mnd, den siste 50% sykemeldt fra 3-7mnd. Så sykemelding får du nok. Bare beskriv arbeidssituasjonen din:) Lykke til:D
lille oss Skrevet 25. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2012 Takk. Da blir det vel en tur til legen i morge.. har arbeidshelg og da er det jo selvfølgelig enda mindre personal på jobb selv om det er mer enn fullt belegg av pasienter...
Lykke~liten Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 hei:) jeg er også sykepleier. da jeg var gravid kom kvalmen plutselig over meg i uke 6. jeg klarte da rett og slett ikke å gå på jobb. prøvde noen dager, men det gikk ikke.jeg lå strak ut i 8 uker, fikk ikke i meg mat og ble til slutt innlagt for intravenøst (hyperemisis). Håper du slipper det!! Det å være kvalm på jobb er helt forferdelig og en god grunn til å sykemelde seg. om du går på jobb sliter det ikke bare fysisk men også psykisk. Nå er du gravid og skal tenke på deg selv:) du har all rett til å sykemelde deg, og jobben må bare klare seg uten deg når du har det slik:) du og babyen din er viktigst:) lykke til! håper kvalmen gir seg raskt:)
lille oss Skrevet 25. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2012 Takk. Regner med kvalmen ikke vil vare så lenge, de to siste graviditetene har den bare vart en uke eller to *bank i bordet*
Chelseafan Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Nei,har vert kvalm hele svangerskapet og er snart i uke 23,men sjefen er veldig forstårlig ,så han sier bare at jeg kan ta fri hvis jeg føler at jeg ikke orker, synes det er greit og ikke ta ut sykmelding,men forstår de som må
Turtelduen Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Ja det burde gå. Tips som fungerer for mange, og definitivt for meg: akupunktur. Men du må gå til en som er utdannet innen det. Jeg gikk til en som hadde utdannet seg 4 år. Sjekk akupunkturforbundet (eller hva det heter...)
mamma i november!(2005) Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Jeg jobber i butikk å har vært sykmeldt siste 3-4 mnd grunnet det å di regner ikke med jeg kommer tilbake heller.... Legen altså.... Så joda, fullt mulig
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. september 2012 #10 Skrevet 27. september 2012 Sykmeldt pga kvalme i begge svangerskap. Har hyperemesis, så her er det ikke mulig å jobbe. Kvalme blir ikke bedre av stress uansett, så er bedre om du er hjemme.
kosemamma<3 Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 Jeg ble sykemeldt pga kvalme. Jobber på sykehus, og fikk plutselig helt angst mot den sykehuslukta, og andre lukter som man kan møte på inne på et sykehus. Ble ikke så lett å jobbe da.
Fashionista Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 Ja, hadde Hyperemesis Gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme) og slet med oppkast frem til uke 27, sterk kvalme frem til uke 36. Ved stress og mye mas ble kvalmen og oppkasten verre siden HG ofte forverres av psykisk stress. Jeg var delvis sykemeldt 100 og 50% gjennom hele våren grunnet kvalmen og oppkasten. Jeg er lærer, så det var veldig vanskelig åra undervisning når jeg midt i undervisningen, midt i en setning, plutselig kunne brekke meg og måtte styrte ut av kl.rommet for å spy....
Smyril Line Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 (endret) Var sykmeldt med hyperemesis fra uke 6 til 14 forrige gang, og fra uke seks denne gang, er nå 13 uker, og ørlite grann på bedringens vei. Opplever også at jeg blir dårligere igjen de dagene jeg kaver meg på forelesning, så anbefaler full sykemelding og ro om du ikke blir bedre Endret 28. september 2012 av Smyril Line
Håper<3 Skrevet 28. september 2012 #14 Skrevet 28. september 2012 Er ikke så veldig plaget med kvalme selv men syns de som er det har en mer enn god nok grunn til å bli sykemeldt. Nesten ingenting er så fælt som å måtte gjøre arbeidsoppgaver i et hektisk arbeidsmiljø hvis man egentlig ikke er i form til annet enn å ligge i sengen.
Mayya86 Skrevet 28. september 2012 #15 Skrevet 28. september 2012 Jeg er også gravid(9+3), og sykemeldt pga kvalme og vekttap. Etter en uke gikk jeg til legen, og ble tilbudt sykemelding da jeg var helt utslitt. Vekta viste også at jeg hadde gått ned 4,5 kg i løpet av 1-2 uker! Er nå kvalm i 4 uken, og går regelmessig til kontroll hos legen. Hatt et totalt vekttap på 7 kg, og dersom det fortsetter vil legen legge meg inn for i.v. Er sykepleier jeg også, og takler ikke luktene verken der eller hjemme. Men satser på at det snart kommer seg, og håper inderlig at folk skal slippe å være så dårlig hele svangerskapet! Men legen skal vertfall forstå at en ikke kan jobbe slik Hvis ikke han/hun gjør det, så bør du finne deg en ny lege
lille oss Skrevet 28. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 28. september 2012 Takk for alle svar. Jeg var hos legen i går og ble sykemeldt en uke. Kan bare ringe hvis jeg må ha den forlenget en uke til.. Han hadde fått for seg at jeg jobbet på kontor og kunne derfor ikke se at det skulle være så vanskelig å være på jobb siden jeg ikke laster opp så veldig mye.. Da han endelig forsto hva jeg jobbet med og på hvilken avdeling,var det ingen problem lengre:) har gått ned 3 kg.på bare 5 dager,så jeg håper dette tar en slutt snart. Har mer enn nok å ta av da, men det er jo ikke bra med så brå vektnedgang,og i alle fall ikke når jeg er gravid. Håper alle dere andre føler dere bedre snart:)
Mamma30abc Skrevet 28. september 2012 #17 Skrevet 28. september 2012 Jeg var kvalm gjennom hele svangerskapet, fikk først 20 % sykemelding, og økte etterhvert til 30 %. For meg var det værst utover dagen, så da var det fint å ha litt kortere dager .... For meg hjalp det å spise ..... gikk opp 21 kg! Og de raste av meg etter 3 mnd etter fødsel. Jeg tyllet i meg mye melkeprodukter som merkelig nok hjalp mot kvalmen. Oppskåret jordbær og banan med vanlijesaus ble etterhvert en vinner
sjeroks Skrevet 28. september 2012 #18 Skrevet 28. september 2012 Sykemeldt i 16 uker oga kvalmen nå. Hyperemesis her, så er jo ekstremt da. Men er ikke noe bra å presse seg til å jobbe om kroppen ikke strekker til. God bedring
Fru Blåbær Skrevet 30. september 2012 #19 Skrevet 30. september 2012 Jeg er sykemeldt pga kvalme. Er konstant kvalm og sliter med å få i meg mat, ligger strak ut mesteparten av dagen. På gode dager tar jeg meg en dusj og prøver å gjøre litt husarbeid. Det positive er at jeg bare har spydd 1-3 ganger i uken. Men jeg føler på en måte at jeg sniker meg unna siden jeg ikke spyr, jeg har liksom ikke noe konkret å vise til.
lillemoi<3 Skrevet 16. oktober 2012 #20 Skrevet 16. oktober 2012 Hey jenter! Jeg er også sykemeldt pga kvalme:( er i uke 10 nå har vært kvalm siden uke 6:S håper jeg venter en gutt:) har jenter fra før. Hva fikk dere?
♥marita&jentene♥ Skrevet 16. oktober 2012 #21 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg fikk sykmelding i dag da kroppen ikke er like gira som hjernen om morgenen,så er foreløpig sykmeldt 20% slik at jeg kommer på jobb litt senere på morgenen. Jeg sitter på delelager og det er ikke en voldsomt travel jobb men som flere her skriver når kroppen ikke vil samarbeide og man ikke klarer og følge det tempoet som forventes så er det bedre og trappe ned litt og heller høre på hva kroppen mener om alt
lille oss Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #22 Skrevet 16. oktober 2012 Godt å høre det ikke er bare meg,selv om jeg skulle ønske vi alle kunne slippe unna. Jeg har nå vært sykemeldt i tre uker,og legen forlenget den med to uker til idag. Skulle mer enn gjerne gått på jobb,men legen mener det er for drøyt å medisinere meg bare for at jeg vil jobbe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå