Gå til innhold

Er du bevist under graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange anbefalinger ute å går når det kommer til svangersakap. Følger du noen av disse?

Foreksempel:

Kaffe og te med koffein (eller andre ting med koffein. energidrikker,brus,osv) anbefales å la være å innta under graviditeten pga koffein som kan forsårsake abort innenførførste trimester, og senere i graviditeten stresse fosteret pga økt hjerterytme forårsaket av koffein.

rått kjøtt kan gi fare for toxoplasmose å frarådes til gravide.

Sukker,hvitt mel og ellers andre ting som gir raske blodsukkersvingninger skal sies å være ugunstig for såvel forsteret som mor. hvorfor har vi vel hørt nok om.

Folsyre. For å forebygge (så langt det er mulig) ryggmargsbrokk og prematur fødsel. bla.

Er dere bevist uder graviditeten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Mye av det du nevner der, er det bevist? Kilder takk.....

Skrevet (endret)

Eneste av det jeg holdt meg unna var rått kjøtt/ fisk og energidrikker.

Ellers så spiste og drakkjeg alt du skrev.

Endret av mamma_til_2
Skrevet

Nei jeg er ikke bevist, vil ikke utsette meg og barnet for unødvendig forskning... Men disse tingene du nevner er kanskje bevist på andre måter?

Skrevet

Folsyre har jeg tatt med alle, to av barna da vi bestemte at vi ville ha baby. Så litt før jeg ble gravid.

Har spist rødt kjøtt og koset med kattene som vanlig. Legen mente at i Norge er ikke dette et problem. Har ikke antistoffet og har alltid spist mye rød biff og hatt katter så var ikke redd for smitte da jeg gikk gravid.

Koffein og sukker passet jeg på, pluss at jeg ble flinkere å spise frukt og grønt.

Alkohol har jeg ikke rørt. Røyk og snus er jeg total motstander av uansett.

Også blitt mere bevist på trim i svangerskapet.

Skrevet

Ja drikker 1 - (ytterst sjeldent) 2 kopper kaffe daglig. Og, ser ikke på det som noe problem. Før i tiden, drakk de mengder med kaffe. Men begrenser meg. Alt med måte, tror jeg :) Så går det fint.

Skrevet

Folsyre er har jg tatt, tar ikke så av det jeg ikke skal ha,men klarer ikke og la Cola være,men max 2 glass daglig. Drikker Melk,Juice,Spiser Frukt og grønnsaker,men har ikke så veldig masse matlyst,og har ikke hatt det i hele svangerskapet,snart i uke 23 nå,men babyen er sånn den skal være, verken undervektig eller overvektig,så legene er fornøyde

Skrevet

Jeg var beviselig gravid, om det hjelper..

Skrevet

Jeg har vært beviSSt ja.

Bla tatt folsyre og fulgt kostholdsrådene til matportalen. Og ellers fulgt andre råd gravide blir anbefalt å følge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...