Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Det står i den hentekalenderen, at plasten skal kastes rett i den hvite plastsekken. Og ikke hele bæreposen. Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Knytter ikke bæreposene, men hiver de oppi sekken uten å tømme plastenut av posen!
Himmel og hav Skrevet 26. september 2012 #5 Skrevet 26. september 2012 I min kommune har vi ikke fått noen sånn beskjed, så vi gjør det som er mest praktisk for oss: skyller, tørker og samler plasten i en bærepose, knyter igjen og kaster den i sekken som står i garasjen. Om jeg måtte ut i garasjen for hvert yoghurtbeger så tror jeg at jeg brått hadde blitt litt mindre miljøvennlig, gitt. Men, hvorfor ikke i plastposer? Det er da plast det også!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #6 Skrevet 26. september 2012 I min kommune har vi ikke fått noen sånn beskjed, så vi gjør det som er mest praktisk for oss: skyller, tørker og samler plasten i en bærepose, knyter igjen og kaster den i sekken som står i garasjen. Om jeg måtte ut i garasjen for hvert yoghurtbeger så tror jeg at jeg brått hadde blitt litt mindre miljøvennlig, gitt. Men, hvorfor ikke i plastposer? Det er da plast det også! Har dere ikke fått hentekalender? Eller kanskje det ikke står der? det står på den vi har fått hvertfall. Før hadde jeg en bærepose inne, og når den ble full tømte jeg hele posen oppi plastsekken.' hi
Himmel og hav Skrevet 26. september 2012 #7 Skrevet 26. september 2012 I min kommune har vi ikke fått noen sånn beskjed, så vi gjør det som er mest praktisk for oss: skyller, tørker og samler plasten i en bærepose, knyter igjen og kaster den i sekken som står i garasjen. Om jeg måtte ut i garasjen for hvert yoghurtbeger så tror jeg at jeg brått hadde blitt litt mindre miljøvennlig, gitt. Men, hvorfor ikke i plastposer? Det er da plast det også! Har dere ikke fått hentekalender? Eller kanskje det ikke står der? det står på den vi har fått hvertfall. Før hadde jeg en bærepose inne, og når den ble full tømte jeg hele posen oppi plastsekken.' hi Jovisst har vi hentekalender, men det er ikke likt i alle kommuner landet, så vidt jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2012 #8 Skrevet 26. september 2012 Ingen regel på det her heller, vi kan ha plastposer i sekken (som ikke er hvit men gjennomsiktig). Dette er gjerne forskjellig fra kommune til kommune, søsteren min som bor 4 timers kjøring unna meg har helt andre regler på søppelsortering enn det vi har her f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå