verdens heldigste mamma Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Det er så mange som får negative tilbakemeldinger fra venner og familie, så jeg skjønner ikke at dere diskuterer dette åpent. Det burde selvsagt være unødvendig å holde det hemmelig, men så ufølsomme er dessverre mange så det kan komme til lite hyggelige konfrontasjoner. Vi har aldri fortalt noen hvilke navn vi vurderer før barna er født, og de har fått navnet sitt (navnene har vært bestemt på forhånd). Vi har et par i familien som aldri ville ha nølt med å fortelle at et foreslått navn er TOTALT ubrukelig! De fleste vil ha folkeskikk nok til å ikke rakke ned på et navn etter at barnet er født (men den svigerfamilien som reagerte så kraftig på Astrid hadde kanskje ikke klart å la være å være frekke da heller..?)
Hannepålandet Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Vi venter med navnet til ungen er født. Det er vår avgjørelse hva ungen skal hete. Har lest en plass at besteforeldre ofte er misfornøyd med navnet fordi de ikke er vant med det. Man venner seg jo til det etterhvert
kaklemor Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Helt enig. Her er det jeg og mannen som bestemmer og vi deler det med de nærmeste
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Tja, vi har hatt navnene klare og nevnt dem for familien, men vi har ikke diskutert det med noen- for vi har bestemt navnene, og ferdig med det. Det er jo ikke åpent for noe diskusjon, vi foreldre bestemmer og tar de navnene VI liker. Hva andre måtte mene, er oss revnende likegyldig.
Berta_78 Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Fordi vi ikke lever i et vakuum..? Alltid nyttig med innspill Men så har jeg heller aldri opplevd at venner og familie er ufine i samtalene.
Gjest Mentha Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Vi har delt navn med de vi synes er greit at vet det. Resten har fått vite det når babyen er født. Aldri fått noen negative kommentarer på navnevalg. Og om de ikke skulle like navnet vi har valgt så er det deres problem, ikke vårt
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Det er da vel helt vanlig å nevne de navnene man tenker på for familie og nære venner. Hvorfor skulle man ikke det?
Mamma_til_2 Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Har ved begge annledninger sagt at baby skal hete .... og ..... , og aldrig hørt noe negativt, men har heller ikke åpnet temaet opp for diskusjon mellom andre enn meg og sambo.
Mamma4livet Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Vi valgte et svært uvanlig navn til gutten vår og var veldig bevisst på at vi ikke ønsket å meddele dette før han var født. Har vært borti folk som tydelig ikke er så begeistret for navnet når de hører det for første gang men de har jo anstendighet nok til å ikke si det. Ps - man merker om noen ikke er så enig i navnevalget. De lar da være å si hvor fint de synes det er.... Når folk har blitt vant til vår gutts navn, så har mange i ettertid sagt at de liker det kjempegodt nå, men at det var så uvant i begynnelsen. Ikke at vi bryr oss den døyt om hva andre mener....
håpefull<3 Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Aldri diskutert, men informert liker de ikke navnet, so what? Det er vår unge, ikke deres.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Vi valgte et svært uvanlig navn til gutten vår og var veldig bevisst på at vi ikke ønsket å meddele dette før han var født. Har vært borti folk som tydelig ikke er så begeistret for navnet når de hører det for første gang men de har jo anstendighet nok til å ikke si det. Ps - man merker om noen ikke er så enig i navnevalget. De lar da være å si hvor fint de synes det er.... Når folk har blitt vant til vår gutts navn, så har mange i ettertid sagt at de liker det kjempegodt nå, men at det var så uvant i begynnelsen. Ikke at vi bryr oss den døyt om hva andre mener.... Nå ble jeg nysgjerrig
Major HotLips Houlihan Skrevet 25. september 2012 #12 Skrevet 25. september 2012 Vi har sagt det til de som har spurt, men det har aldri vært åpent for diskusjon. Vi er foreldre - vi bestemmer
Mamma4livet Skrevet 25. september 2012 #13 Skrevet 25. september 2012 Vi valgte et svært uvanlig navn til gutten vår og var veldig bevisst på at vi ikke ønsket å meddele dette før han var født. Har vært borti folk som tydelig ikke er så begeistret for navnet når de hører det for første gang men de har jo anstendighet nok til å ikke si det. Ps - man merker om noen ikke er så enig i navnevalget. De lar da være å si hvor fint de synes det er.... Når folk har blitt vant til vår gutts navn, så har mange i ettertid sagt at de liker det kjempegodt nå, men at det var så uvant i begynnelsen. Ikke at vi bryr oss den døyt om hva andre mener.... Nå ble jeg nysgjerrig Skjønner det, men er ikke teit. Har vært nok på dette forumet til å vite at det er uklokt å "gå ut med" vårt valg av uvanlig navn. Som sagt så bryr jeg meg katta hva andre mener, men ønsker ikke at gutten min skal Google opp denne tråden om noen år og lese teite kommentarer om hans navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå