Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Hva skal man si til barn, når de sier de er sliten av å pendle mellom foreldrene. Situasjonen er det ikke så mye å gjøre med, verken at den ene har mindre samvær osv, fordi den med hovedomsorgen har bestemt at slik skal det være, og ting skal gå slik som den personen helst vil, samma om barna er slitne eller hva. Hva skal man si til barnet når det sier slikt? Barnet er stort, men ikke gammel nok til å bestemme selv.. Er så lei av egoistiske foreldre som ikke setter hensynet til barna først!! Men på død og liv skal ha hovedomsorg for å få inn bidrag, samtidig som de setter vekk barnet HELE tiden for å slippe å være så mye med det... *utblåsning*
Kliko Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Da ringer man familievernkotoret og får hjelp av de. Evt. mekling for å kunne gå til sak mot den andre foreldren. Man gir aldri opp barnet sitt og kjemper de kampene man må kjempe!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Desverre så har alt blitt prøvd, men når den ene manipulerer og den andre ikke har rettigheter er det meget vanskelig å vinne frem
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 alle velger jo selvfølgelig hovedomsorgen pga barnabidrag...jaja.. vet du at den ene manipulerer? helt sikkert Hvorfor har ikke den andre rettigheter? Du kan ringe familievernkontoret og be de kalle inn til ny meklingstime. Er det 50-50 det er snakk om?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Nei, ikke alle. men i dette tilfellet så vet vi det ganske godt. Den andre parten har så godt som innrømmet det selv. og manipuleringen er vi godt kjent med da personen bruker det på alle. Ingen rettigheter var vel så.. men i forhold til den personen med hovedomsorgen har den andre svært lite rettigheter. nei, ikke 50/50, men et godt stykke å pendle og det blir pendlet mye..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Ring læreren på skolen og få informasjon om hvordan hun gjør det der, snakk med de om hun sier noe spesielt om hun er sliten... Men ville absolutt fått familievernkontoret til å kalle inn nytt meklingsmøte, kanskje snakket med en advokat. En av foreldrene må jo gi seg så det blir bra for jenta...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Problemet er at den ene forelderen er glad i fridagene sine, og dermed sender barnet avgårde uansett. Så det spiller ingen rolle om vi gir oss eller ikke.. Problemet er at denne forelderen setter seg selv foran barnet, og det er ikke en ting vi kan gjøre med det.. Annet enn å gjøre det beste ut av det når barnet er her.. Mekling er prøvd utallige ganger, advokat også.. Er vel igrunn fint lite å gjøre annet enn å være tilstede for barnet.. bare en veldig frustrerende situasjon :/ Vet ikke helt hvordan vi skal snakke med barnet om dette heller..
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 (endret) Jeg tør gamble på at enten er du en bitter far eller en bitter stemor, hi Neida, skal begrunne svaret mitt.. Eksen min flyttet en time unna, og prøvde å true igjennom delt omsorg, noe han selvfølgelig ikke fikk medhold i i retten. (Barna våre er 2, 4 og 6 år, og jeg mener de er alt for små til delt omsorg.) Dermed ble jeg beskyldt for å "knuge på ungene" bare for å få barnebidrag, og han gadd da virkelig ikke betale for MIN shopping.... Joda, det er klart, vi har 3 barn sammen og han betaler totalt 2100kr for alle tre tilsammen! Så jeg blir veeeeldig rik, gitt!!! Derfor blir jeg veldig oppgitt når jeg hører folk si at vi vil ha hovedomsorgen bare for å få barnebidrag. Tro meg, økonomisk hadde det vært bedre for meg å bare betale 2000 kr og så er alt ansvar ute av mine hender. Er ihvertfall det far gjør her. Har han ikke penger så har han ikke penger, da gidder han ikke betale en krone ekstra om det er bursdag eller den ene ungen skulle trenge noe og jeg ikke har fått lønn ennå. Men om JEG ikke har penger, vel, da må jeg bare finne penger et sted. Låne av foreldrene mine, be om forskudd på lønn o.l, for ungen Må ha regntøy. Da hjelper det ikke at det er 14 dager til lønning. Så den som mener vi kun vil ha hovedomsorgen pga barnebidraget, vel, kyss meg i r¤#va! Og jeg forstår ikke problemet med at hovedomsorgspersonen vil ha fridagene sine, vi tenger da alle litt pusterom innimellom. Er ikke bare bare å være alene med barn. Alle trenger å hente seg inn litt innimellom..Eller?? Endret 25. september 2012 av Sommerfuggel i vinterland
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Jeg tør gamble på at enten er du en bitter far eller en bitter stemor, hi Neida, skal begrunne svaret mitt.. Eksen min flyttet en time unna, og prøvde å true igjennom delt omsorg, noe han selvfølgelig ikke fikk medhold i i retten. (Barna våre er 2, 4 og 6 år, og jeg mener de er alt for små til delt omsorg.) Dermed ble jeg beskyldt for å "knuge på ungene" bare for å få barnebidrag, og han gadd da virkelig ikke betale for MIN shopping.... Joda, det er klart, vi har 3 barn sammen og han betaler totalt 2100kr for alle tre tilsammen! Så jeg blir veeeeldig rik, gitt!!! Derfor blir jeg veldig oppgitt når jeg hører folk si at vi vil ha hovedomsorgen bare for å få barnebidrag. Tro meg, økonomisk hadde det vært bedre for meg å bare betale 2000 kr og så er alt ansvar ute av mine hender. Er ihvertfall det far gjør her. Har han ikke penger så har han ikke penger, da gidder han ikke betale en krone ekstra om det er bursdag eller den ene ungen skulle trenge noe og jeg ikke har fått lønn ennå. Men om JEG ikke har penger, vel, da må jeg bare finne penger et sted. Låne av foreldrene mine, be om forskudd på lønn o.l, for ungen Må ha regntøy. Da hjelper det ikke at det er 14 dager til lønning. Så den som mener vi kun vil ha hovedomsorgen pga barnebidraget, vel, kyss meg i r¤#va! Og jeg forstår ikke problemet med at hovedomsorgspersonen vil ha fridagene sine, vi tenger da alle litt pusterom innimellom. Er ikke bare bare å være alene med barn. Alle trenger å hente seg inn litt innimellom..Eller?? Heheh, ja du kan tro hva du vil. Hadde du kjent hele historien her, så hadde nok pipen vært en annen tone. Jeg beskylder ikke alle alenemødre for å kun ha hovedomsorgen for å få barnebidrag. Tvert i mot.. men akkurat i DETTE tilfellet, så har mor sagt det RETT ut selv. Og ja, jeg skjønner at alle vil ha pusterom. Men når barnet er hos besteforeldrene sine når barnet egentlig skal være hos mor (under hennes dager), og prøver å få far til å ha barnet mer (men ikke for mye, for han må jo ikke havne over grensa), da stiller jeg spørsmålstegn! Dette er faktisk ikke bare snakk om av og til.. men HELE tiden. Jeg beundrer alenemødre jeg, tro du meg, men akkurat i DETTE tilfellet så stiller jeg mange spørsmålstegn. Jeg måtte bare ha en utblåsning, men skjønner at dette innlegget kan misforstås som et angrep på alle alenemødre, men det er det da IKKE
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Jeg tør gamble på at enten er du en bitter far eller en bitter stemor, hi Neida, skal begrunne svaret mitt.. Eksen min flyttet en time unna, og prøvde å true igjennom delt omsorg, noe han selvfølgelig ikke fikk medhold i i retten. (Barna våre er 2, 4 og 6 år, og jeg mener de er alt for små til delt omsorg.) Dermed ble jeg beskyldt for å "knuge på ungene" bare for å få barnebidrag, og han gadd da virkelig ikke betale for MIN shopping.... Joda, det er klart, vi har 3 barn sammen og han betaler totalt 2100kr for alle tre tilsammen! Så jeg blir veeeeldig rik, gitt!!! Derfor blir jeg veldig oppgitt når jeg hører folk si at vi vil ha hovedomsorgen bare for å få barnebidrag. Tro meg, økonomisk hadde det vært bedre for meg å bare betale 2000 kr og så er alt ansvar ute av mine hender. Er ihvertfall det far gjør her. Har han ikke penger så har han ikke penger, da gidder han ikke betale en krone ekstra om det er bursdag eller den ene ungen skulle trenge noe og jeg ikke har fått lønn ennå. Men om JEG ikke har penger, vel, da må jeg bare finne penger et sted. Låne av foreldrene mine, be om forskudd på lønn o.l, for ungen Må ha regntøy. Da hjelper det ikke at det er 14 dager til lønning. Så den som mener vi kun vil ha hovedomsorgen pga barnebidraget, vel, kyss meg i r¤#va! Og jeg forstår ikke problemet med at hovedomsorgspersonen vil ha fridagene sine, vi tenger da alle litt pusterom innimellom. Er ikke bare bare å være alene med barn. Alle trenger å hente seg inn litt innimellom..Eller?? Heheh, ja du kan tro hva du vil. Hadde du kjent hele historien her, så hadde nok pipen vært en annen tone. Jeg beskylder ikke alle alenemødre for å kun ha hovedomsorgen for å få barnebidrag. Tvert i mot.. men akkurat i DETTE tilfellet, så har mor sagt det RETT ut selv. Og ja, jeg skjønner at alle vil ha pusterom. Men når barnet er hos besteforeldrene sine når barnet egentlig skal være hos mor (under hennes dager), og prøver å få far til å ha barnet mer (men ikke for mye, for han må jo ikke havne over grensa), da stiller jeg spørsmålstegn! Dette er faktisk ikke bare snakk om av og til.. men HELE tiden. Jeg beundrer alenemødre jeg, tro du meg, men akkurat i DETTE tilfellet så stiller jeg mange spørsmålstegn. Jeg måtte bare ha en utblåsning, men skjønner at dette innlegget kan misforstås som et angrep på alle alenemødre, men det er det da IKKE Bra du oppklarte misforståelsen da, and I stand corrected Det er så utrolig trist at enkelte mødre gjør sånt, det ødelegger for alle oss andre. Samtidig er det mange fedre som ønsker mer omsorg KUN for å slippe unna med mindre bidrag, noe som igjen ødelegger for de fedrene som faktisk ønsker å se barna mer. Og den tapende part er barna
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #11 Skrevet 25. september 2012 Jeg tør gamble på at enten er du en bitter far eller en bitter stemor, hi Neida, skal begrunne svaret mitt.. Eksen min flyttet en time unna, og prøvde å true igjennom delt omsorg, noe han selvfølgelig ikke fikk medhold i i retten. (Barna våre er 2, 4 og 6 år, og jeg mener de er alt for små til delt omsorg.) Dermed ble jeg beskyldt for å "knuge på ungene" bare for å få barnebidrag, og han gadd da virkelig ikke betale for MIN shopping.... Joda, det er klart, vi har 3 barn sammen og han betaler totalt 2100kr for alle tre tilsammen! Så jeg blir veeeeldig rik, gitt!!! Derfor blir jeg veldig oppgitt når jeg hører folk si at vi vil ha hovedomsorgen bare for å få barnebidrag. Tro meg, økonomisk hadde det vært bedre for meg å bare betale 2000 kr og så er alt ansvar ute av mine hender. Er ihvertfall det far gjør her. Har han ikke penger så har han ikke penger, da gidder han ikke betale en krone ekstra om det er bursdag eller den ene ungen skulle trenge noe og jeg ikke har fått lønn ennå. Men om JEG ikke har penger, vel, da må jeg bare finne penger et sted. Låne av foreldrene mine, be om forskudd på lønn o.l, for ungen Må ha regntøy. Da hjelper det ikke at det er 14 dager til lønning. Så den som mener vi kun vil ha hovedomsorgen pga barnebidraget, vel, kyss meg i r¤#va! Og jeg forstår ikke problemet med at hovedomsorgspersonen vil ha fridagene sine, vi tenger da alle litt pusterom innimellom. Er ikke bare bare å være alene med barn. Alle trenger å hente seg inn litt innimellom..Eller?? Heheh, ja du kan tro hva du vil. Hadde du kjent hele historien her, så hadde nok pipen vært en annen tone. Jeg beskylder ikke alle alenemødre for å kun ha hovedomsorgen for å få barnebidrag. Tvert i mot.. men akkurat i DETTE tilfellet, så har mor sagt det RETT ut selv. Og ja, jeg skjønner at alle vil ha pusterom. Men når barnet er hos besteforeldrene sine når barnet egentlig skal være hos mor (under hennes dager), og prøver å få far til å ha barnet mer (men ikke for mye, for han må jo ikke havne over grensa), da stiller jeg spørsmålstegn! Dette er faktisk ikke bare snakk om av og til.. men HELE tiden. Jeg beundrer alenemødre jeg, tro du meg, men akkurat i DETTE tilfellet så stiller jeg mange spørsmålstegn. Jeg måtte bare ha en utblåsning, men skjønner at dette innlegget kan misforstås som et angrep på alle alenemødre, men det er det da IKKE Bra du oppklarte misforståelsen da, and I stand corrected Det er så utrolig trist at enkelte mødre gjør sånt, det ødelegger for alle oss andre. Samtidig er det mange fedre som ønsker mer omsorg KUN for å slippe unna med mindre bidrag, noe som igjen ødelegger for de fedrene som faktisk ønsker å se barna mer. Og den tapende part er barna Ja, til sjuende og sist er det barna det går ut over desverre Man får bare gjøre det beste ut av situasjonen når den er som den er.. Måtte bare ha en liten utblåsning, er liksom ikke så mange andre man kan snakke høyt om slike ting med in real life
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå