Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Babyen min på 9 mnd vil ikke ha mat. Hun spiste kjempegodt fra 5-7 mnd, men så begynte spisenekten. Jeg har prøvd alt, kjøpegrøt, hjemmelaget grøt, brødskiver, middagsglass, hjemmelaget middag. Hun tar noen skjeer, også må jeg gi henne en leke og lure i henne noen skjeer mens hun er opptatt med noe annet. Men jeg kan bo ikk akkurat fortsette med det?? Jeg prøver å gi henne mat en gang i timen. Hun har fått 6 tenner, men spise enten har vært lik hele tiden. Er desp her! Helsesøstra sier hun har en god vekt, men det er jo sikker fordi jeg lurer i henne mat.. Hjelp ønskes sterkt!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Bo ikk= jo ikke Spise enten= spisenekten
Cinnamon4 Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Hei Sånn er niesen min også. Hun spiser først bra når hun spiser sammen med andre små barn Hun har fått lov å prøve å spise selv, men har blitt bare klin og bittelitt som har kommet i munn og mage. Når hun nå startet i bhg snudde det (iallefall i bhg). Hun spiser som bare det. Når hun kommer hjem på etterm er hun like finspist som alltid hva gjelder måltider hjemme. Så lenge hun har vektøkning og trives synes jeg ikke du skal stresse. Drikker hun MME? Hvis ja, så får hun iallefall i seg mye næring der. Hun skal kanskje starte i bhg om få uker? Lar du henne spise og kline selv? Det kan kanskje være en ide i såfall, da blir mat morsomt og lystbetont...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Først, så slutt å gi henne mat hver time! Er jo ikke rart at hun spiser lite da. Ha faste måltider. Suppler heller med frukt\fruktmos som mellommåltider. Det er og helt normalt å gi de en leke, mens de spiser. Sånn kan de holde på lenge. Det er og helt normalt at de har perioder de spiser lite. Det viktigste er å ikke gjøre noe oppstuss om det. Bare fortsett å tilby mat til de faste måltidene. Gi lite mat uten, med mindre det er noe spes som sykdom osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå