Gå til innhold

Har dere?


IdaPingPong

Anbefalte innlegg

Hei snupper :)

Er nå 5 uker på vei idag og tiden kunne ikke gått stort saktere. Men så lurte jeg på en ting, har dere sånn mensensmerter-lignende-greier i eggstokkene/livmora? Å går utover beina? Korsrygge. Og over hoftene? Å og natten når jeg er på do så føles det ut som det er stramt der nede? At jeg får ikke snudd meg helt når jeg skal tørke meg... Er så redd at jeg skal få mensen? Å jeg har da aldri vært gravid før..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i hvert fall hatt menslignende smerter nederst i magen (livmora). I beina og korsryggen har jeg ikke kjent det, men jeg har lest at flere andre sier de har det. Jeg tror det er helt normalt, jeg :) Det er nok bare livmora som strekker seg, vokser og trener på å bli sterk til fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene var forresten for min del tydeligst rundt uke 5, og har gått gradvis mer over siden det :) Jeg kjenner det fortsatt iblant, men det er ikke så jeg våkner om natta og vrir meg i smerte lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var beroligende og høre :) Kjenner jo at man sitte litt på vakt og kjenner etter. Å det er jo ganske dumt kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen ;) Jeg har jo heller ikke peiling på hva som er "riktig" og "normalt", og leter etter symtomer og fravær av symptomer til stadighet. Vi får prøve å slappe av og ikke stresse, samme hvor vanskelig det er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :) Skal til gyno for prøver, å da tar de jo alltid UL av livmora og eggstokkene.. Kanskje tidlig, men dette er jo uken hjertet starter og slå..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du. Alt det du opplever er helt normalt :-) Så lenge du ikke blør eller får vedvarende sterke smerter så får du prøve å ta det med ro - ellers blir det et veldig langt svangerskap. Hehe, jeg vet det er vanskelig, trøsten er at det blir lettere etterhvert som du venner deg til å være gravid og etterhvert som du kommer deg nærmere 2.tri.

 

Nyt det, og kos deg - og husk at du langtfra er garantert å se så veldig mye på UL allerede i 6.uke. Om to uker, derimot, da kan du se en liten reke med bankende hjerte :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...