Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 E ulla fra Nøstebarn verdt pengene? Og dere som bruker de vasker dere de for hånd med deres vaskemiddel eller i maskin? Kan de vaskes med milo? Håper noen kan svare:-)
*Miss Flua* Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Jeg vasker på ullprogram, 30 grader. Bruker nøstebarn sitt eget vaskemiddel
miss moneypenny Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Jeg synes at det absolutt er verdt pengene. Kjøper inn nytt hver høst og bruker ulla store deler av året. Vasker det på ullprogram, 30 grader, med Sonett olivenvaskemiddel. Det som er så fint med nøstebarn ull, er at man ikke trenger å vaske det så ofte.
Vogndilla Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Jeg vasker for hånd med nøstebarns eget vaskemiddel fordi jeg fikk beskjed om at lanolinen i såpa kan ødelegge maskinen (tetter filteret) + at jeg har ødelagt et par plagg i maskinen -det blir etterhvert tovet og mindre i str. Jeg kjøper for det meste ulltøy i behandlet ull: joha, janus, devold etc. fordi det er enklere å kunne slenge det i maskinen med milo og de eldste ungene klager over at nøstebarn ulla (ikke ull/silke) klør. Har en del ull/silke plagg til meg selv og til minste snuppa og elsker de! Om det er verdt prisen er en annen sak, skulle ønske det var litt billigere. Men får jo ikke tak i lignende klær andre steder så da blir det jo til at jeg handler der.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Ja, det er absolutt verdt pengene
3 er nok! Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 NEEEEEEEEEEEI, det er ikke verdt pengene
Mamma til tre gullunger Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Jeg er helt enig med perlefisken. De er IKKE verdt pengene. Jeg har ikke kapasitet til å vaske klærne for hånd og alle mine nøstebarn plagg (unntatt ull/silke) har krympet. .. I tillegg vasker jeg nok klærne alt for hyppig... og det tåler jo ikke nøstebarn... Takke meg til Devold aktiv... Absolutt det beste, og det ungene liker best.
Bustehue Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Vasker alle nøstebarnplagg i maskinen med vanlig ullvaskemiddel. Holder seg veldig fint, er ikke noe problem. Hadde ikke giddet å hatt så mye av det om jeg måtte vaske for hånd..
Valiana Skrevet 25. september 2012 #9 Skrevet 25. september 2012 Jeg var veldig skeptisk til å kjøpe Nøstebarn da lillemor var liten, pga så for meg uendelige mengder håndvask. Men så kjøpte vi et plagg, og testet i vår vaskemaskin, og det gikk helt fint. ingen krymping. Men, de garanterer jo ikke resultatet i maskin, men de fleste moderne maskiner har så skånsomme ullprogram at det går fint. Vi vasker med nøstebarns eget vaskemiddel. Anbefaler også flekkfjerningssåpen deres. Jeg fikk en aha-opplevelse da vi endelig kjøpte Nøstebarn - jeg synes det er verdt hver en krone. Jeg har en jente som vokste veldig fort det første året, og mye av det andre ulltøyet jeg kjøpte ble for lite veldig fort. Men nøstebarnbodyene var er i gode, doble størrelser, og svært tøyelig. Så for vår del så tror jeg faktisk det har lønnet seg med nøstebarn, pga vi ikke har trengt å bytte ut tøyet så ofte. Og ikke minst trengs det vaskes myes sjeldnere enn annet ulltøy, pga lanolinen. Sparkebuksen uten fot er min favoritt, den har blitt brukt masse! og ull/silke-bodyene er perfekt til vår/høst.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2012 #10 Skrevet 25. september 2012 Ikke verdt pengene.. Mye annen ull som er minst like bra, om ikke bedre.. (joha, woolland, til og med Pierre Robert..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå