❤snupp(e)❤ Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 Nå trenger jeg alle tips og råd man kan få! Jeg har en blid og fornøyd gutt på 5 1/2 mnd, jeg har ammet han helt til forje uke da jeg plutselig fikk menstrasjon igjen! Da syntes han ikke det var noe stas mer, og jeg mistet veldig mye melk også. Men jeg har klart å holde på morgenamming og kveldsamming. Men så må jeg jo da over på mme, og dette er en helt ny verden for meg. Lille gutt får grøt morgen og kveld, men hvor mye mme skal han da ha ved siden av? Hvor ofte koker dere flasker? Tips til mme på tur?
Wollafruen Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Hei Det står på pakken med mme-pulver hvor mye de skal ha pr døgn, nå husker jeg ikke helt (siden det er fire år siden siste mme-barn her i huset), men tror at i den maksimale døgndosen skal du regne inn grøtmåltidene. Altså at grøt regnes som en viss mengde mme..(?) Nei, nå ble jeg litt usikker.. Uansett: Om du forholder deg til anvisnignene på pakken så går det fint Flasker må kokes etter hver bruk. Her ble det å skylle alle flasker etter hvert som de ble brukt gjennom dagen, og så koke alle sammen på kvelden. 5 min koketid er nok. Mme på tur: Kok opp vann, avkjøl til litt varmere enn den temperaturen vannet skal ha ved servering og hell på en termos. Da har du vann for hele dagen om du vil og slipper å koke opp og avkjøle for hver gang. (Grunnen til å ha det litt varmere enn blandetemperatur er at termosen ikke vil klare å holde vannet like varmt absolutt hele dagen, derfor starter du litt "for" varmt så du har litt å gå på). Mål opp rett mengde pulver og ha i flasker som du tar med på tur sammen med termosen, så er det like fort gjort å blande opp en flaske med vannet fra termosen som det er å "slenge ut puppen"
pianowoman Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Hei! Vil bare fortelle at når man får tilbake menstruasjonen etter fødsel smaker ofte melken litt annerledes, og barnet må venne seg til det. Mange får også litt mindre melk en periode (jeg mistet nesten min, men fikk melken tilbake og ammet i flere måneder etterpå). Når mensen er over går melken tilbake til "normalen" - så hvis du ønsker å fortsette å amme kan du sikkert klare det med litt jobb! Ellers er det jo supert med MME også, da. Lykke til
?en til? Skrevet 26. september 2012 #4 Skrevet 26. september 2012 Vi kokte flasker en gang i døgnet, og mener det er riktig som en sier over her at grøten skal regnes med som et måltid, fordi det er melkepulver i grøten. Vi brukte å fylle en termos med kokende vann, og ha ei flaske med kaldt vann (kokt) slik at vi blandet ut mme i det varme vatnet, før vi tilsatte det kalde mener jeg, og da hadde vi målt opp antall ml varmt+kaldt som førte til riktig temp de små tupperwarebegerene er geniale til oppbevaring av mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå