Gå til innhold

Jævla dioter....

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hva er det med unge fedre og sikring i bil? Leverte i bhg i sted, og der kommer en ung far kjørende med jentungen på max 3år i forsetet. Blir helt sjokkert jeg, er han ikke glad i ungen sin han da?

Hadde satt meg inn i bilen og skulle til å kjøre, sa derfor ikke noe. Men ser jeg det EN gang til, så....

Noen som har anmeldt noen for manglende sikring av barn?

En gang til: IDIOTER !! :angry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja nå har du satt i gang dib krigen ja....Men ja, sikkerheten bør komme først ja!

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg og barna satt på mannens firmabil uten belter de 100 meterne fra lekeplassen og hjem. Jeg synes IKKE det er greit, men gjorde det altså 1 gang. Har dårlig samvittighet selv flere uker etter.

Og kan ikke skylde på blindvei ol., det er en vanlig trafikkert vei i et nabolag. Møtte ingen biler, men ingen unnskylding.

Ja jeg var idiot, og aksepterer å bli kalt det.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hjelpes, er glad samboeren her ikke er slik.. Men han regnes jo ikke som "ung far" da, er 31 år nå ;) Men uansett, når han skal ha med ungene i bil, så tar det ca 20 minutter ekstra å komme seg i vei, fordi han går over hele setet, straminger, sele i barnesetet osv :-p hehe.. Jeg har funnet det svært så irriterende, for ingen av oss har løsnet på stramningene siden sist.. Men nå er det jaggu slutt på det, etter å lese dette, så er jeg glad han bruker de 20 minuttene på å være sikker på at ungene er sikret på best mulig vis!

Skrevet

Det er dessverre noen menn (og sikkert noen damer) som skal være såååå kule foreldre! :(

Jeg signerer på at de er idioter!

Skrevet

Her inne er sånt heeelt greit, har jeg inntrykk av. For det er jo "baaare 200 meter og iiiingenting kan noengang skje"...

Selv skal jeg glatt innrømme at jeg er nazi på bilsikring.

Skrevet

Offa... :( Nevn d til personalet i bhg under fire øyne du. Dette er ikke bra!! Er sikkert mange som gjør det fordi det er "kort" vei, lite trafikk, ikke orker diskuasjon med barnet osv...

Men i dagens samfunn er det jo ikke "normalt", slik det var når jeg var liten... (ikke det at jeg fikk sitte fremme, men satt på fanget i papsen å kjørte bilen i ferga f.eks... :P) Vet ikke helt hvordan det hadde blitt sett på i dag?

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hva om noe skjer på de 100 meterne da? Vet dere, jeg har aldri tenkt tanken på å sette ungen i forsetet en gang, det er ikke noe alternativ. Synes det er totalt og fullstendig uansvarlig, slike folk får null respekt hos meg, ser på de som mindre intelligente rett og slett!

Å plassere ungen i forsetet eller i barnesetet kan være forskjellen på om barnet dør eller overlever et crash.... Jeg grøsser!

Skrevet

Så glad for at mannen min er opptatt av bilsikring!

Er våre mest dyrebare skatter vi har i bilen så hvorfor tenke at det ikke skjer oss?

Skrevet

Vel, her er det endel nyrike som også er temmelig tette i pappen. Bare hør her:

* Jeg har en rekke ganger sett folk med nye og dyre motorsykler, som har den lille med. Og jeg snakker om en maks 3 åring!!! Med sykkelhjelm. Av og til har far hatt hjelm andre ganger ikke.

* liten og lekker sportsbil hvor barnet (som går på småbarnsavdeling i barnehagen) sitter løst i forsetet.

* Og jeg har hørt foreldre snakke om at de nekter å bruke bakovervendt sete, fordi det er større sjanse for at noen kjører på en bakfra. Joda, bortsett fra at skadeomfanget er 100 ganger verre ved en frontkollisjon.

Skrevet

Men satt hun foran i et bilsete eller foran uten bilsete?

Syns å ha hørt noe sånt som at i sverige anbefaller de at barnet sitter foran, i riktig bilsete, med avslått airbag ? Så hvis det er tilfelle ( at barnet satt foran i bilsete, med avslått airbag) så syns jeg ikke du skal blande deg.

Satt barnet derimot usikra i bilen, er saken er helt annen. Det er IKKE greit!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Satt uten barnesete ja, hadde hun hatt sete hadde jeg ikke tenkt så mye på det. MåEn god del som må ha sete foran, feks pga bakovervent og plass. Så de sier det i sverige? Jeg har hør at det sikreste stedet uansett er bakovervendt i baksetet....

Uansett, jenta satt som en voksrn skulke sitte foran. Med belte, men drt hadde sikkert kapoet hodet av henne i en crash... huff.,

Skrevet

100 meter hjem. fartsgrense 40. kommer bil langt over fartgrensen og det smeller. hva skjer da med barnet. jeg har selv hadd jenta mi i fram sette da hun var 5 år på svipp turer. helt til hjernen slo inn og tenkte på hva som kunne skje. da vi skulle kjøpe ny bil stol til henne var det ikke så mye opplyst som nå at det bør være bakover vendt, ble heller ikke nevt der vi kjøpte stol at vi burde ha d. hun var da mellom 10 12 måneder. vet at neste gang skal jeg ha be safe som man kan ha begge veier.

Skrevet

Det er helt ok å sitte fremme så lenge det ikke er koblet til airbag og man har bilstol tilpasset størrelsen til barnet.

Skrevet
Offa... :( Nevn d til personalet i bhg under fire øyne du. Dette er ikke bra!! Er sikkert mange som gjør det fordi det er "kort" vei, lite trafikk, ikke orker diskuasjon med barnet osv... Men i dagens samfunn er det jo ikke "normalt", slik det var når jeg var liten... (ikke det at jeg fikk sitte fremme, men satt på fanget i papsen å kjørte bilen i ferga f.eks... :P) Vet ikke helt hvordan det hadde blitt sett på i dag?

Ikke mye barnehagen kan gjøre med det siden det er utenfor barnehagens område.

Skrevet

Klart d! Jeg vet om at en barnehageansatt har konfrontert en far om f.eks. drikking... å det skjer utenfor barnehagens området. Så lenge det kan påvirke barnet negativt, som i dette tilfelle, så vil (noen, men ikke alle) ta opp dette med far pga bekymring av barnet...

Skrevet

Jeg vet om barnehager som har kontaktet NAF(?) for å få de til å ha kontroll ved barnehagen i leverigs/hente tid.

Skrevet

Jeg vet om en styrer som tok det opp med de aktuelle foreldrene fordi andre foreldre hadde reagert og sagt det til styrer.

Skrevet
Klart d! Jeg vet om at en barnehageansatt har konfrontert en far om f.eks. drikking... å det skjer utenfor barnehagens området. Så lenge det kan påvirke barnet negativt, som i dette tilfelle, så vil (noen, men ikke alle) ta opp dette med far pga bekymring av barnet...

Siden du vet om det, så regner jeg med at du enten er den barnehageansatte selv eller er kollega?

Selvfølgelig kan man uttrykke bekymring over manglende sikring, men utover det så har man ungen makt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...