Gå til innhold

Prikkesykdom. Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens jeg venter på at legekontoret åpner, kan kanskje dere fortelle meg hva dere tror dette er. Kviseaktige prikker på 20mndrs barn. En på ryggen, og tre i fjeset i dag. To i fjeset i går og en dagen før. 38 i dag, men ikke feber før. Allmenntilstand på topp som normalt. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannkopper tipper jeg. De ser ut som kviser i begynnelsen...

Skrevet

Kanskje, men skulle han ikke ha hatt feber i noen dager da? Og kløe, ikke minst? Han virker ikke til å bry seg med det. Men de to fra i går og den fra for to dager siden, er som små mørke arrflekker nå. Det blir spennende å se om vi er smittsomme og kanskje allerede har smittet folk. :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vannkopper eller hånd-, fot-, og munnsyke. Går en epidemi nå ;)

Skrevet

Hånd fot og munn? Nå må jeg google. :) Regner med vi må inn og ta blodprøver eller noe. Legekontoret åpner 08.30, så da ringer jeg dit. Kom gjerne med flere innspill. :)

Skrevet

Ja de mistenker vannkopper etter å ha hørt om symptomene over tlf, men det trenger jo ikke være det. Sånn munn hånd fot tror de ikke det er. Han har normal temperatur igjen, og det har ikke kommet flere prikker. Mulig en til er på vei, etter hva jeg kan se akkurat nå. Vi skal inn klokka 1, så det gjenstår å se hva legen selv sier, eller om de må ta prøver. Jeg kan jo oppdatere når vi kommer hjem. :)

Skrevet

Her hadde mini vannkopper uten kløe, feber eller andre symptomer enn 3-4 prikker.. Så noen får det veldig mildt : )

Skrevet

Junior hadde 4-5 prikker og litt feber en dag da han fikk vannkopper. Så det trenger ikke være så heftig :) Ut over det vet jeg ikke. Må google hånd fot og munn selv, for det har jeg ikke hørt om enda ;)

Skrevet

Dere hadde rett. Det er vannkopper. Når jeg nå har fått tenkt litt over det, føler jeg at vi er heldige. Han er liten nok til å få veldig milde symptomer og få plager. Så er vi ferdige med det, liksom. :)

Skrevet

Greit å få det unna da :) Her hamstret vi inn hvitvask og paracet, fikk ikke bruk for noe av det, få prikker og lite kløe :)

Skrevet

Han har ikke vist tegn til å klø i det hele tatt, og har ikke fått feber igjen. Krysser fingrene for at det ikke blir verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...