Gjest sug lut Skrevet 25. september 2012 #1 Skrevet 25. september 2012 skal jeg ha flere bad.. *sitter i kø og trommer med fingrene*
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. september 2012 #2 Skrevet 25. september 2012 Ser den ja, mor sa det en god del ganger etter at jeg og søstra mi beveget oss inn i tennårene Drømmehuset mitt har 2 bad og to doer,separert Hehe
Gjest sug lut Skrevet 25. september 2012 #3 Skrevet 25. september 2012 Jeg vil egentlig ha et bad pr pers, men lever godt med din løsning også, ja Redningen er at vi har separat do. Hvem vil uansett ha bæsjelukt på badet... fatter ikke at ikke alle hus bygges med separat do.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 Helt enig der ja! Til tider er man jo på besøk i de "praktsike" husene med do inne på badet, jeg får lettere fnatt hver gang vi må overnatte et slikt sted, etter en oppvekst med do inne på badet, så er jeg så alt for kjent med den lukta når man pusser tenner, dusjer osv... Aldri i livet om jeg akter å gå tilbake til det Samboeren synes jeg har merkerlige kriterier for huskjøp: stort nok kjøkken, bad og do separert, og helst 2 bad hehe
Gjest Mentha Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 (endret) Én positiv ting, hvis jeg kan få være så bold og fise i kjerka, man kan gjøre om man har do på badet er at når man først er ferdig med skitjobben, så kan man sette på varmtvannet i springen, putte i proppen og ha oppi litt duftolje eller parfymert såpe mens man brålufter litt med vinduet. Da sprer harmonien seg raskt igjen. Når man kun har "blandabad" må man være kreativ i tankegangen for å lufte ut morrarunden og kaffemagen. Endret 25. september 2012 av Mentha
Gjest sug lut Skrevet 25. september 2012 #6 Skrevet 25. september 2012 Én positiv ting, hvis jeg kan få være så bold og fise i kjerka, man kan gjøre om man har do på badet er at når man først er ferdig med skitjobben, så kan man sette på varmtvannet i springen, putte i proppen og ha oppi litt duftolje eller parfymert såpe mens man brålufter litt med vinduet. Da sprer harmonien seg raskt igjen. Når man kun har "blandabad" må man være kreativ i tankegangen for å lufte ut morrarunden og kaffemagen. Hehe, vi har bad og do midt i leiligheten uten yttervegg, men har også bodd med vindu på badet-som-hadde-do, husker den løsningen... Ellers er ikke de glade-sprayene ille, de som skal ta vekk stank, den som jeg tror heter noe med cotton lukter helt fint. Det er bare litt ekkelt å spraye kjemikalier ut i sitt inneklima..
Gjest Mentha Skrevet 25. september 2012 #7 Skrevet 25. september 2012 Én positiv ting, hvis jeg kan få være så bold og fise i kjerka, man kan gjøre om man har do på badet er at når man først er ferdig med skitjobben, så kan man sette på varmtvannet i springen, putte i proppen og ha oppi litt duftolje eller parfymert såpe mens man brålufter litt med vinduet. Da sprer harmonien seg raskt igjen. Når man kun har "blandabad" må man være kreativ i tankegangen for å lufte ut morrarunden og kaffemagen. Hehe, vi har bad og do midt i leiligheten uten yttervegg, men har også bodd med vindu på badet-som-hadde-do, husker den løsningen... Ellers er ikke de glade-sprayene ille, de som skal ta vekk stank, den som jeg tror heter noe med cotton lukter helt fint. Det er bare litt ekkelt å spraye kjemikalier ut i sitt inneklima.. Nei sånne kjemikalier holder jegm eg langt unna. Men i mine single dager gikk jeg amok med parfymen innimellom,hadde da bad på omtrent 1 kvm (om de kjemikaliene er noe bedre kan vel diskuteres). Til slutt innså jeg at det bare var en jævlig dyr luftfrisker og at jeg ikke orket tanken på å bruke den som parfyme etterpå ettersom den kun minte meg om bad og drittlukt. Så da byttet jeg parfyme og glemte det prosjektet. Det var da jeg kom opp med dette med varmt vannbad og oljer - jeg hadde nemlig ingen luftemuligheter der utenom ut i gangen, for så å videre spre det ut i oppgangen, og så tøff var jeg ikke da. Nå hadde jeg ikke brydd meg filla.
Studine mevik Skrevet 25. september 2012 #8 Skrevet 25. september 2012 Bad med do er jeg godt kjent med og ekstra godt kjent med små bad med do. Her vi bor nå har vi et lite bad med do og det er ikke like kult bestandig. Heldigvis har vi en do ekstra i underetasjen, men den lekker litt når man dra ned. Planen er selvfølgelig å bytte doen sånn at vi kan bruke den mer, men så var det dette med penger da. Vi har også mulighet til å lage kombinert bad og vaskerom der hvor vaskerommet er nå og jeg gleder meg til den dagen den drømmen er realisert, forhåpentligvis før barna når tenårene. Jeg ønsker meg minst 2 STORE bad, og hvis vi bygger på en etasje en gang i fremtiden så skal jeg hvertfall ha do i den etasjen sånn at vi har do i hver etasje, når nøden melder seg er det kjedelig å løpe i trapper og i verste fall ned 2etasjer
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 26. september 2012 #9 Skrevet 26. september 2012 I mitt neste liv skal det finnes noe så jeg slipper å gå på do, slipper p ha mensen uten at det får utover fruktbarheten og ikke kjenner sult. Så jeg slipper å skutt hive i meg mat fordi jeg dør av sult. Bare spise fordi det er godt i steden:)
Gjest sug lut Skrevet 26. september 2012 #10 Skrevet 26. september 2012 I mitt neste liv skal det finnes noe så jeg slipper å gå på do, slipper p ha mensen uten at det får utover fruktbarheten og ikke kjenner sult. Så jeg slipper å skutt hive i meg mat fordi jeg dør av sult. Bare spise fordi det er godt i steden:) Jeg ville egt trodd at du også ønsket deg noe med do - do som ikke var på badet, do som gnagde understellet av dumme menn, do som ikke kunne oversvømmes eller feilmonteres?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 26. september 2012 #11 Skrevet 26. september 2012 I mitt neste liv skal det finnes noe så jeg slipper å gå på do, slipper p ha mensen uten at det får utover fruktbarheten og ikke kjenner sult. Så jeg slipper å skutt hive i meg mat fordi jeg dør av sult. Bare spise fordi det er godt i steden:) Jeg ville egt trodd at du også ønsket deg noe med do - do som ikke var på badet, do som gnagde understellet av dumme menn, do som ikke kunne oversvømmes eller feilmonteres? Om man aldri må på do slipper man problemet:) Men en do som ikke kan ødelegges hadde vært fint,toalettsete som fallt ned av seg selv etter hver stående mann som hadde brukt det.. Men er mest for at man ikke lenger trenger gå på Do.. Men kor føler veldig med det nå som jeg for øyeblikket ikke har do i det hele tatt. Kniper for harde livet:/
Gjest Siklerotte Skrevet 26. september 2012 #12 Skrevet 26. september 2012 Jeg tror egentlig at alle jeg deler bolig med, og alle jeg tidligere har gjort det med, setter stor pris på at det ikke bare har vært et bad å dele, men flere. Jeg, derimot, har aldri tenkt tanken - men det er sikkert fordi få andre kan okkupere et rom jeg allerede er bosatt i.
bIomstre Skrevet 22. oktober 2012 #13 Skrevet 22. oktober 2012 I mitt forrige liv... tidlig barndom, hadde vi separat bad og do. Som barn mangler mann jo erfaring, og husker ikke at man bør går på do før man går i dusjen. Jeg hadde fått beskjed fra mor om at tissing i dusjen var forbudt... Vel, så da tissa jeg i vasken da! (ha,ha, gubben sier han skjønner hvor eldste har sin kreativitet i fra...)
Iiiiik Skrevet 23. oktober 2012 #14 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg synes do på badet er helt fint jeg, synes det er noe styr å gå fra det ene rommet til det andre. Ser imidlertid helt klart behovet for flere bad. Her er det tre bad og fem mennesker og det ene badet brukes stort sett bare til produksjon av vond lukt. Vi har imidlertid helt klart sett hvorfor det er lurt med sånne doringer som ikke smeller ned. Midtimellomgutten hadde akkurat begynt å tisse på do og skulle stå sånn som store gutter gjør. Rakk så vidt opp, men la den bittelille tissen på porselenet. For å si det sånn - han skrek ganske høyt og ganske lenge da ringen og lokket smalt ned over hans edleste del. Peniser kan hovne opp, visste dere det? Og de kan bli helt blå, fra ytterst og langt inn på lysken og magen? Lille vennen satt og tisset en stund etterpå.
Anne-B. Skrevet 23. oktober 2012 #15 Skrevet 23. oktober 2012 To bad, to do og ett vaskerom, separert.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 23. oktober 2012 #16 Skrevet 23. oktober 2012 Når jeg blir stor og jeg å nerden skal kjøpe i stedet for leie. Skal vi ta stilling til akkurat dette. Tviler på at vi får råd til noe med mer en to do/bad. Men så lenge jeg kan vaske hendene før jeg går ut av doen er jeg egentlig fornøyd. Men siden gutten blir tenåring før eller siden og det er planer om en til om noen år er det nok lurt å ha minst et bad per 2 personer.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. oktober 2012 #17 Skrevet 23. oktober 2012 Har to bad med toalett og eget vaskerom *lykke* Hadde noen sagt for 10 år siden at akkurat de tingene skulle være noe jeg verdsatte i en fin alder av nesten30 så hadde jeg ledd godt, ristet litt på hodet og gått min vei mens jeg hadde tenkt "jøss, for noen idioter" tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå