ms.preggy Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Og nå har jeg satt foten ned og sagt at han må få hjelp mot sinnet sitt, ellers går jeg. Han vil ikke det.Han sier han ikke har slått eller lugget meg selv om han har gjort det flere ganger. Jeg har holdt ut pga vårt felles barn, men nå er livskvaliteten så dårlig at jeg må gi opp det også. Jeg er så redd for at han skal ta henne i fra meg, at han skal spre løgner på mekling og gjerne lyge i retten også. Han har psykopatiske trekk og jeg føler han er i stand til hva som helst. Jenta mi er en skikkelig mammajente og fotfølger meg over alt. Jeg er så red for at hun skal bli preget av å leve ihans kaotiske verden uten meg som buffer. Jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å ta opp kampen. Han nekter for at han har et problem. Det er det heller jeg som har selvfølgelig. Hvordan skal jeg tenke for å samle krefter? Hjelp..
marsgutt 2013 Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 vil tro at jenta di desverre er preget allerede. du har det ikke bra du heller av og leve slik og det merker hun. er han ikke villig til og gjøre det som skal til er det greit og gå mener jeg. tenk på datteren din og hennes beste, det vil nok gi deg krefter du ikke vet du har en gang:)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Du skriver at du ikke vet om du er sterk nok til å ta opp kampen.... men vet du hva? Jeg synes du allerede har vist at du har masse styrke - du har nemlig konfrontert mannen direkte med hans sinneproblem og du har stilt krav til hva han kan gjøre for å ha en mulighet til å beholde deg og datteren i livet sitt. Du har stått opp for deg selv, og du har stått opp for datteren din ved å vise at du ikke aksepterer et sånt oppvekstmiljø/familiemiljø som det negative som han skaper. Hvis han slå deg er han en konemishandler! Du har stått opp mot en som mishandler deg, og du har gjort det ansikt til ansikt!! Du har MYE mer styrke enn du tror du har! Det betyr ikke at du ikke kan være redd og bekymret innimellom. Men det at du innimellom er redd betyr ikke at styrken din er noe mindre heller!!! Stå på videre, du gjør det rette for deg og du gjør det rette for datteren din! Generelt så er det få fedre som får hovedansvar for barn, og i tilfeller hvor far mistenkes å være konemishandler er det ekstremt sjeldent at han greier å overbevise andre om at han er bedre skikket enn mor. Du har en god sak og du vet du gjør det rette!
Odd Bjørn Skrevet 25. september 2012 #4 Skrevet 25. september 2012 jeg er en gutt/mann på 17 år og jeg ser att menn slår og sårer kvinner vanvitti mye og jeg liker det ikke pappaen min slo altid moren min i mens jeg så på da jeg var liten og når jeg ble større og han fortsettet så var det nok da tok jeg tak i han så hardt att han ikke tørr og ta kontakt med noen i familien lengere, jeg tar altid tak i menn som sårer kvinner om dem vil at jeg skal gjøre det, jeg bor på stovner nå og håper på og kunne starte fresht liv. men om du trenger noe hjelp eller noe så er det bare og ta kontakt og stå på med og sette ned foten og ta tak i han og si att det er nok att han bør kjærpe seg grundig og tenke seg om og be han ta en gå tur når han blir sint, jeg har vært en ganske sint person men fikk god hjelp ved og gå ut en tur i luften, og har aldri såret, eller slått ei kvinne i mitt liv. kommer aldri i mitt liv til og gjøre det heller.
Mamma4livet Skrevet 25. september 2012 #5 Skrevet 25. september 2012 Har du noen du kan prate med? Kontakt ditt lokale krisesenter (de er der for alle som er i et vanskelig parforhold, ikke kun for de som blir slått helseløs). De vil kunne hjelpe deg, veilede deg og gi deg styrke til å komme ut av forholdet. Du trenger ikke bo på senteret, men de har erfaring og kompetanse på dette. Du har tatt mange skritt i riktig retning! Ikke vent på at "noe skal skje". Ta ansvar for ditt og jenta di sitt liv! I dag! God klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå