Husbygger Skrevet 24. september 2012 #1 Skrevet 24. september 2012 Ca 14.30 i dag ringte telefonen min, svarer med navn og hører en gutt i andre enden som presenterer seg å spør om jeg er mammaen til X? Jeg svarer ja, det er jeg. Da spør gutten om jeg kan komme å hente han i sentrum, tar ca 15 min en vei å kjøre dit. Svarer at jeg dessverre ikke kan det, for jeg har ett sykt barn hjemme! Gutten høres kjempe skuffet ut å svarer " okey" å legger på. Men nå har jo jeg gått å tenkt på dette hele dagen, føler meg stygg som ikke hentet han. Må jo bare nevne at gutten er 9 år og går i klassen med min sønn. Hadde dere pakket sykt barn med 40 i feber i bilen for å hente klassekameraten til sønnen din?? Føler jeg burde gjort noe mer her, men hva?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #2 Skrevet 24. september 2012 Spurt gutten om omstendighetene; hva som gjorde at han ikke hadde annen skyss?? Ringt noen andre som kunne bidra? Regner med han opplevde situasjonen som vrien siden han valgte å ringe deg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #3 Skrevet 24. september 2012 Ville ha sendt en sms til en av foreldrene..
Marjoriee Dawes Skrevet 24. september 2012 #4 Skrevet 24. september 2012 Jeg hadde nok fått en klump i magen å ringt noen andre som kunne hente. Og i det minste spurt om det var noe galt! Jeg hadde ikke bare lagt fra meg tlf og ikke gjort noe..
Husbygger Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2012 Vet at mammaen ikke har lappen på bil, men lurer litt på hvordan gutten har kommet seg dit til det tidspunktet. De gikk på skolen til 13.45 idag, bussen som kunne tatt han dit gikk tidligst 14.00! Tror jeg må snakke med en annen mamma i morgen å høre om han ringte der også, huff ikke kjekt!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Jeg villet i hvert fall kontaktet foreldrene til gutten hvis jeg ikke hadde mulighet til å hente ham selv. Og så ville jeg nok ha spurt hvorfor han ikke kom seg hjem. Trenger ikke være mer enn at denne unge herremannen er litt mer fremmerlig enn de fleste andre. Men jeg ville nok ha vært litt mer obs ift ting rundt ham i fremtiden. Er foreldrene til stede i livet hans, må han greie seg mer enn normalt alene, er det andre ting rundt ham som kan tyde på at han trenger hjelp? Du får jo ikke gjort så mye nå, men hvis det skjer en annen gang så spør hvorfor han ikke kommer seg hjem på annen måte. De fleste 9-åringer vet at man ikke ringer andres foreldre sånn helt uten videre, så kan hende at han faktisk ser på deg som en han kan vende seg til. Se om du kan be ham hjem sammen med sønnen din etter skolen en dag, eller at de kan leke sammen en helg... og så kan du forsiktig spørre ham hva som skjedde i dag.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 24. september 2012 #7 Skrevet 24. september 2012 Jeg hadde nok pakket med meg det syke barnet og dratt inn til sentrum.. forferdelig rart at han var i sentrum..Tror faktisk at jeg hadde ringt til foreldrene om jeg ikke hadde hentet han.
Husbygger Skrevet 24. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2012 Min gutt har vært litt med han, men liker best å ha de hos oss hvis de skal leke sammen. Vi hadde han med oss på tur i fjor høst, brant bål å koste oss. Da sa han at han hadde smakt øl og røyk, men vet ikke om dette bare er fantasi, eller om det stemmer. Gutten er egentlig høflig når han er hos oss, men krever mye oppmerksomhet. Han vet at jeg jobber hver dag, for han har ringt å spurt etter gutten min mens jeg har vært på jobb. Så det er igrunnen litt merkelig at han ringte meg! Er en annen gutt i klassen han er endel med, tror jeg skal snakke med mammaen der i morgen å høre om hun har lagt merke til noe.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Min gutt har vært litt med han, men liker best å ha de hos oss hvis de skal leke sammen. Vi hadde han med oss på tur i fjor høst, brant bål å koste oss. Da sa han at han hadde smakt øl og røyk, men vet ikke om dette bare er fantasi, eller om det stemmer. Gutten er egentlig høflig når han er hos oss, men krever mye oppmerksomhet. Han vet at jeg jobber hver dag, for han har ringt å spurt etter gutten min mens jeg har vært på jobb. Så det er igrunnen litt merkelig at han ringte meg! Er en annen gutt i klassen han er endel med, tror jeg skal snakke med mammaen der i morgen å høre om hun har lagt merke til noe. Hvorfor ikke heller spørre foreldrene til denne gutten før du går rundt å spør andre??
Husbygger Skrevet 24. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2012 Fordi jeg ikke vet hvem pappaen er, gutten sier han bor i Spania! Har en liten mistanke om at mammaen var med gutten, å at de ville komme seg hjem å at det var derfor han ringte meg. Men kan jo alltids høre med mammaen hans også å høre hva hun har å si.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #11 Skrevet 24. september 2012 Spurte du ikke om han var alene/hvem han var sammen med? Hvorfor han trengte skyss fra sentrum? Hvorfor han ringte deg? Om han hadde andre og spørre? Evt. burde du ringt moren hans og spurt om hun visste hva han drev med, og om hun kunne hente/få noen til å hente gutten. Skjønner godt du tenker på dette. Veldig merkelig reaksjon fra din side.
Husbygger Skrevet 24. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2012 Tenkte meg egentlig ikke om når jeg svarte han! Var begynt på middagen å den febersyke ungen min var på vei for å gå på do, men klarte bare å gå en halv meter før han la seg ned på gulvet. Så jeg var nok ikke helt med i samtalen, men har jo tenkt veldig på dette nå etterpå. På hvorfor jeg ikke spurte om alt dette, å nå tenker jeg jo enda mer på dette her. Men kan jo ikke begynne å ringe til mammaen hans nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå