Gå til innhold

Hvor mye tror dere det kommer på med bil i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er års avg. på?

Hvor mye har dere i forsikring i året?

Kommer til å bli ny kunde. Noen tips om ca hvor mye? (forsikring)

Blir sprø av å ta buss. I dag kom ikke bussen. Og kom ikke ny før neste skulle gå. Det var enormt med folk. Hadde ikke fått inn et menneske til. Forstår ingenting. Folk skal liksom være sikret i bil med belte og greier, men i buss er det ikke sånn og man kan fylle opp så man står som sild i tønne. Teite greier. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler 2800 i mnd. på ny-bil, lånet er på 350 000,-

Forsikring på ca 11 000 i året, 30% bonus.

årsavgift

ca 1500 i bensin i i mnd.

Så er det eu kontroll og ganske dyr service på den.

Skrevet

årsavgiften er på rett under 3000 for bensinbiler og jeg tror det er rundt 3400 for diesel.

jeg har ca 6000 i året på full kasko forsikring, har 70% og bilen er en 2001 mod. forsikringer er det veldig stor forskjell på, det kommer jo ann på deg(stort sett får man mellom 15-30% når man tegner forsikring for første gang), årmodell på bilen, bilmerke, om du har garasje, alarm etc.. så der bør du ringe rundt og høre hvem som har billigst. men det er mange andre utgifter med bil, bensin, olje, sevice, eu-kontroll og slittasje, reparering.

Skrevet

jeg tok lån på 365000 betaler 5500 i måneden, forsikring i året er 17000, er 4hjulstrekk, det er dyrere enn vanlig, service er ca 5000-10000 innimellom, og bensin i tillegg. fast på min bil i måneden med lån å forsikring er ca 7000

Skrevet

Årsavgiften er vel pÅ rundt 3000 kr. Forsikring er litt vanskelig. Kommer an pÅ alder, type bil og om man har opptjent % fra før.

I tillegg kommer penger til selve bilen.

Det er mange tusen i mnd hvis du mÅ lÅne.

For Å begrense utgift pÅ forsikring bør du kjøpe en kjedelig streit bil, helst med alarm og høytsittende baklys i vindu(rabatt). Sjekk uansett om den ikke gÅr som sportsbil før du kjøper. En venninne av meg kjøpte en liten nett bil med 1,6 l motor og den billigste forsikringen ble 11 000 kr i Året, dyreste selskapet skulle ha 40 000! Og da var hun kvinne uten opptjente %.

Vi har full %(ingen skader) og over 10 År med bil, betalte 6500 kr pr År i kasko da bilen var 7 År. NÅ er den gÅtt ned til 3500 kr etter noen År.

Skrevet

VI bruker rundt 10 000 i mnd på bil. Nå kjører mannen veldig mye i jobben og får dekket en del av det. Har ca. 8000 i forsikring i året, med max bonus. Men det kommer jo veldig an på hvilken bil du har , noen merker er dyrere å forsikre enn andre. Og hvor mye du skal kjøre avgjør jo hvor mye du bruker på bensin. Så har du vedlikehold.

Og så må du kanskje kjøpe bilstol til barnet?

Skrevet

Det er helt umulig å synse om hvor dyrt det blir for deg. Men kan garantere at det er dyrere enn å ta buss. Vil også tro du kommer billigere ut av det med litt taxi innimellom ;)

Du må regne med kostnaden av å kjøpe bil, årsavgift(ca 3400), forsikring(3-20000 avhengig av merke, årsmodell, størrelse på motor, kjørelengde,din alder, alder på evt andre sjåfører i husstanden, selskap, evt andre forsikringer i samme selskap osv) drivstoff (0,5-1lper mil avhengig av mange faktorer * med antatt antall km i året), vedlikehold/service.

For oss koster det ca 40 000 kr i året bare i drivstoff å ha bil. Vi kjører da ca 40 000 km på to biler. Med alle kostnadene som nevnt over har vi ca 80 000 i utgifter på bil i året. Det inkluderer ikke tap på bilene og minimalt med vedlikehold på verksted (ordner det meste selv) vi går i null, pluss og minus litt om hverandre (kjøper og selger minst annethvert år). Men si vi har en total kostnad på ca 100 000 per år på to biler..

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Som de andre skriver så er det håpløst å vite hvor mye utgifter du kommer til å få ift forsikring, for det varierer fra kunde til kunde og på hvilket forsikringsselskap du bruker. Men så kommer årsavgift itillegg (i underkant av 3000 kr på bensinbil, litt rimeligere om du kjøper dieselbil).

Men en ting jeg har lært meg oppigjennom årene er at det er ikke disse utgiftene samt billånet som suger penger, men VEDLIKEHOLDET av bilen...... åhh, du aner ikke hvor uheldig jeg har vært med mine biler, (alt fra 2000-2006-modeller) reparasjoner i huet og r%#va.. grrrrrrrrrrr!!! Bil er et pengesluk, koster deg masse penger og synker i verdi for hver dag. Men allikevel så dønn avhengig av den :(

Skrevet

Det kommer veldig an på hvilken bil du skal ha da.

Et eksempel;

Ford Mondeo stasjonsvogn, 2008 modell, 2,0l tdci

Billån; Bilens pris 200 000, egenkapital 20 000, ned betaling over 7 år bli ca 2800,- i mnd.

Forsikring, kasko uten leiebil; 12 000km i året, ingen under 23 som kjører bilen, 20% bonus(startbonus) ca. 1300,- i mnd.

Så kommer bensin i tillegg. Si 15,50 pr. liter og bilen bruker 0,5 på mila blir 775,- i snitt pr måned fordelt på 12 000km.

Nesten 5000 kroner i måneden. Så kommer det årsavgift, eu-kontroll annenhvert år og reparasjoner i tillegg. Evt. barnesete® som må oppgraderes ettersom barna vokser.

Skrevet

Takker for mange svar. :) Må vurdere. Det er dyrt med bil.

HI

Skrevet

Det er veldig dyrt med bil.

Vi har en bil som kostet 300.000kr og tok lån på hele beløpet.

Pr mnd betaler vi ca slik:

Billån: 5000 i mnd

Forsikring: 500 i mnd (vi har 75% bonus, kjører 30.000 km i året og full kasko)

Diesel: ca 4000kr mnd

Bomring: ca 500kr i mnd

I tillegg har vi disse utgiftene i året:

årsavgift: 2885kr

Servicer: ca 9000 kr

Skulle noe bli ødelagt på bilen så kommer dette i tillegg.

Men det koster oss da altså minst 203.885 kr

HJELPES, angrer nesten for at jeg regnet på det :P var mye penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...